Hallo allemaal. Nadat mijn alienware m17x r3 is overleden in mijn afstudeerfase(bouwkunde) moet ik opeens vrij snel een nieuwe computer hebben. Aangezien ik geen laptop voor gamen, modelleren en renderen meer wil, ga ik nu voor een desktop.
Wat is je budget?
Zo rond 1200 euro.
Het gebruik van het systeem:
Gamen (Smite, Witcher 2 en ik wacht op games als GTA5, Dragon Age Inq., Witcher 3), 3d-modelleren (vooral Rhinoceros/Grasshopper, 3DS-Max, eventueel ook Blender en Maya), renderen van de modellen (verwacht voornamelijk V-ray), photoshop, internet en muziek.
Van wat ik heb gelezen is de hyperthreading van de i7 goed voor renderen en 16GB ram ook wel handig. De GPU moet goed zijn voor modelleren en gamen. Deze vind ik toch lastig omdat zowel nvidia als amd hun voor- en nadelen hebben op het gebied van modelleren (en gamen?).
De randapparatuur heb ik al (G502 Proteus Core, Dell toetsenbord en scherm).
Ik heb verder niet echt een voorkeur voor bepaalde merken, zolang ze maar betrouwbaar zijn en het onderling werkt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
[i]Ik wil eigenlijk dat het niet al te lawaaierig is of extreem veel energie verbruikt (slecht voor het milieu en de broekzak).
Ga je overklokken?
Eigenlijk nooit gedaan en weet ook niet echt hoe het moet, maar als het systeem daarmee beter wordt ben ik daar wel toe bereid.
Welke vragen heb je hier nog over?
Alles past volgens mij, maar validatie zou fijn zijn.
Is processorkoeling noodzakelijk en scheelt het veel in geluid?
Zijn er verbeteringen of opmerkingen? Als iets te overpriced, slecht of onnodig is hoor ik het graag!
Ik ben van plan het bij Azerty en Afuture te bestellen, aangezien die mij betrouwbaar lijken en redelijk snel kunnen leveren.
Alvast bedankt!
Mijn huidige samenstelling:
Wat is je budget?
Zo rond 1200 euro.
Het gebruik van het systeem:
Gamen (Smite, Witcher 2 en ik wacht op games als GTA5, Dragon Age Inq., Witcher 3), 3d-modelleren (vooral Rhinoceros/Grasshopper, 3DS-Max, eventueel ook Blender en Maya), renderen van de modellen (verwacht voornamelijk V-ray), photoshop, internet en muziek.
Van wat ik heb gelezen is de hyperthreading van de i7 goed voor renderen en 16GB ram ook wel handig. De GPU moet goed zijn voor modelleren en gamen. Deze vind ik toch lastig omdat zowel nvidia als amd hun voor- en nadelen hebben op het gebied van modelleren (en gamen?).
De randapparatuur heb ik al (G502 Proteus Core, Dell toetsenbord en scherm).
Ik heb verder niet echt een voorkeur voor bepaalde merken, zolang ze maar betrouwbaar zijn en het onderling werkt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
[i]Ik wil eigenlijk dat het niet al te lawaaierig is of extreem veel energie verbruikt (slecht voor het milieu en de broekzak).
Ga je overklokken?
Eigenlijk nooit gedaan en weet ook niet echt hoe het moet, maar als het systeem daarmee beter wordt ben ik daar wel toe bereid.
Welke vragen heb je hier nog over?
Alles past volgens mij, maar validatie zou fijn zijn.
Is processorkoeling noodzakelijk en scheelt het veel in geluid?
Zijn er verbeteringen of opmerkingen? Als iets te overpriced, slecht of onnodig is hoor ik het graag!
Ik ben van plan het bij Azerty en Afuture te bestellen, aangezien die mij betrouwbaar lijken en redelijk snel kunnen leveren.
Alvast bedankt!
Mijn huidige samenstelling:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770K Boxed | € 279,80 | € 279,80 |
| 1 | MSI Z87-G45 Gaming | € 109,85 | € 109,85 |
| 1 | Gigabyte GV-R929OC-4GD | € 367,95 | € 367,95 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,04 | € 46,04 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Arctic White | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 26,62 | € 26,62 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU | € 117,85 | € 117,85 |
| 1 | Cooler Master VS V650S | € 78,65 | € 78,65 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 240GB | € 91,92 | € 91,92 |