• AvdC
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-10-2025
Hallo allen,

Mijn eerste post hier, dus mocht ik iets niet goed doen, tell me :).

Enkele weken geleden heb ik een Dell P2314t touchscreen gekocht, met als doel mijn huis automatiserings problemen op te lossen, deze heb ik inmiddels op zijn kant aan de muur hangen, kabels netjes weggewerkt. Dit heeft een week of zo gedraaid op mijn ouwe Asus computer (+/- 2006, Core2Duo, 32 bit, 2GB ram) onder Windows 7, SP1 op een USB2.0 poort. Dit werkt als een zonnetje, echter die ouwe bak maakt veel lawaai, kost veel aan stroom, dat kan beter.

Dus wat rond gekeken en een ID88 van Zotac aangeschaft. Om precies te zijn deze: https://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-143385, met een i3-3220T en 4GB geheugen. Zalig stil en relatief vlot systeempje. Totdat ik hem aan mijn touchscreen knoopte....

Gek wordt ik er van, ben al 2 volle dagen aan het kl***en, en ik krijg het niet goed. Het touchscreen weigert correct te werken. Zowel getest onder Windows 7 32bit, Windows 64bit, al dan niet met SP1 erover, met alle updates, zonder enige update, gewoon NIET. Totdat... het magischer wijs ineens wel werkte. Echter na een uit-en-aan van de Zbox weer niet wilde werken. Zowel onder 32bit als 64bit heeft het precies één keer gewerkt. Het touchscreen werkt via USB, op elke USB 2.0 en 3.0 poort getest, gewoon niet. Overiges wordt het touchscreen zelfs in het Bios wel ondersteund :9

Het vreemd is, dat de cursor wel mijn vinger volgt, (zij het soms glitchy), maar dat de "click" acties niet doorkomen. Ik heb al gekeken met LatencyMon en daar zie ik wel enorme delays, behalve de enkele keer dat ie het wel deed, toen waren er geen delays. Ik gok dan ook dat ik het daar moet zoeken. Maar verder weet ik het niet meer :|

Het Zboxje werkt met een H61 chipset, maar als ik daar op zoek zie ik ook niet echt serieuze problemen mee. Alle drivers zijn (denk ik) up to date, maar ik vind het vreemd dat het op zowel de 2.0 als de 3.0 poorten voorkomt, dan lijkt het toch een latency probleem te zijn in het Zboxje waardoor de USB poorten gemist worden.

Heeft iemand van jullie een lumineus idee?

Thx!
Antoine

PS het beeld is overigens wel goed, het is slechts de "touch" die niet goed werkt.

[edit]
Zojuist ook geprobeerd met Windows 8.1 x64, same problem. Fijn spul joh die computers :|