[Product-reviews] oude 'simpele' reviews verbergen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Hi :w

De nieuwe manier van reviews schrijven, vind ik top!
Echter had ik zelf graag gezien dat de simpele (niet-uitgebreide) reviews in het oude formaat niet getoond worden.
Enkel scores zien zonder enige nuancering (zonder plus/minpunten & toelichting) van een willekeurig persoon zegt namelijk niets. (zeker als er 100 van zo'n "reviews" zijn)

Of wat ook mooi zou zijn, is dat als je een eerder gemaakte review (nog in het oude formaat geschreven) een update geeft (met het nieuw formaat), dat die terug bovenaan in de lijst komt te staan van de niet-uitgebreide reviews.

edit:
al kan je hem in feite verwijderen en een nieuwe aanmaken..

Dat zou ik persoonlijk een mooie update vinden. :)

[ Voor 7% gewijzigd door SmokingCrop op 24-06-2014 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:02
Grote irritatie zorgt het bij mij ook voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-10 15:15

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het verbergen van simpele reviews was ook niet tot ieders tevredenheid. We hadden voorheen het onduidelijke onderscheid tussen reviews en beoordelingen. De simpele reviews / beoordelingen waren verborgen maar waren wel zichtbaar in de aantallen reviews van producten. Dit was ook niet ideaal.

Als ik bijvoorbeeld kijk op de reviewtab van de Nexus 5 vind ik de overlast van de simpele reviews wel meevallen omdat ze toch allemaal op pagina 2 t/m 5 staan. Het is de bedoeling dat we gebruikers gaan vragen om hun recente reviews te voorzien van plus- en minpunten en een korte toelichting zodat ze voldoen aan de eisen van nieuwe reviews. Wellicht kunnen we daarna overwegen om de subbeoordelingen van de reviews in te klappen zodat de reviewtab minder druk wordt.

Als een review wordt uitgebreid met een korte toelichting zou de datum inderdaad wel aangepast mogen worden en zou de review ook weer bovenaan gesorteerd mogen worden ten opzichte van andere reviews met dezelfde waardering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-10 14:16
Hoe dan ook is het een probleem dat met de tijd ook vanzelf weggaat, daar de simpele reviews niet meer gemaakt kunnen worden :)

Ik betwijfel of het over een half jaar nog steeds een probleem is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Sluit mijn opmerking maar bij deze aan gezien het aardig in dezelfde lijn ligt:

Zou het niet beter zijn als enkel 'uitgebreide reviews' in de tracker verschijnen. Zoals jullie al hadden genoemd is de tracker een feature die slechts een beperkte gebruikersgroep gebruikt, maar nu wordt de productreviews categorie overspoeld door de vele 'verkorte reviews' met 1 zinnetje en wat plusjes/minnetjes, Voorheen kon je zo prima alle uitgebreide user reviews in de gaten houden, nu moet je bewust naar de reviews-pagina gaan om ze allemaal te bekijken, of sorteren op score (en dan maar hopen dat iemand al een puntje gegeven heeft).

De verkorte reviews zijn een grote verbetering tov de oude varianten, maar om ze nou te tracken als dagelijks leesvoer... enkel terugvinden op de productpaginas lijkt mij meer dan genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-10 16:05
Foritain schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 12:07:
Sluit mijn opmerking maar bij deze aan gezien het aardig in dezelfde lijn ligt:

Zou het niet beter zijn als enkel 'uitgebreide reviews' in de tracker verschijnen. Zoals jullie al hadden genoemd is de tracker een feature die slechts een beperkte gebruikersgroep gebruikt, maar nu wordt de productreviews categorie overspoeld door de vele 'verkorte reviews' met 1 zinnetje en wat plusjes/minnetjes, Voorheen kon je zo prima alle uitgebreide user reviews in de gaten houden, nu moet je bewust naar de reviews-pagina gaan om ze allemaal te bekijken, of sorteren op score (en dan maar hopen dat iemand al een puntje gegeven heeft).

De verkorte reviews zijn een grote verbetering tov de oude varianten, maar om ze nou te tracken als dagelijks leesvoer... enkel terugvinden op de productpaginas lijkt mij meer dan genoeg?
Kan mij hier volledig bij aansluiten. Zelf gebruik ik de tracker ook veel, klik ik op de review kom ik uit op een review met 1 zinnetje. Klik je op lees verder, gebeurt er niets omdat de reviewer alleen 'samengevat' en +/- punten heeft opgenoemd. :o

Edit:
Ik zie dat de lees verder knop bij korte reviews is weggelaten :)

[ Voor 3% gewijzigd door -Bas op 01-07-2014 01:55 ]

Pagina: 1