Temperatuur gestuurde fan controller voor twee of meer fans

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-10 22:49

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een 19" case met dermate veel fans dat ik die niet op het moederbord kwijt kan.

Ik wil de achterste twee fans (4-pins pwm) op basis van de chasis temperatuur harder of zachter laten draaien.

Na lang zoeken - maar mogelijk heb ik niet goed gekeken - ben ik niet tegen gekomen wat ik zoek. Een simpel zwart doosje dat je in de kast kunt plaatsen, met een temperatuur sensor (of meerdere) en een of meerdere fan aansluitingen.

Ik ben zelf al aan het kijken om zelf iets in elkaar te solderen met een arduino controller bordje, wat opzich wel leuk is, maar ook wel wat werk. Ik heb voor de grap een prototype werkende, maar om dat in een netjes afgewerkte, electrisch veilige formfactor te gieten, dat is een 2e.

Ik ben dus niet opzoek naar van die controllers met zo'n kermis display aan de voorkant die je in een 3.5" of 5 1/4 inch bay schuift. Het zou gewoon een simpele autonome schakeling moeten zijn die op de temperatuur reageert.

De fans zijn wat zwaardere versies van een 8 cm fan die bedoeld zijn om warme lucht uit een grote 4 U 19" case weg te houden. Als het warm wordt moeten die dingen wel de power hebben om die warmte weg te krijgen.

Heeft iemand suggesties?

[ Voor 16% gewijzigd door Q op 24-06-2014 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Ik gooi even wat op. (Controllers zonder de kermis verlichtingen en andere poespas)

pricewatch: Scythe Kaze Master Flat
pricewatch: NZXT NZXT Sentry Mix 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kun je deze met temperatuur laten werken: http://highflow.nl/fans/c...bed-t-balancer-bigng.html