Toon posts:

"Workstation"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen, ik heb maar even een account aangemaakt omdat de 'best buy guide' voor workstation al weer een jaartje geleden is. Toen ik m'n computer bouwde had ik nog vrij weinig verstand van wat ik nodig had voor mijn bezigheden. Ik kwam er een paar maanden later pas achter dat ik een processor nodig had die meer kracht had om volledige potentie te bereiken.

Ik heb nu momenteel een gaming setup, alleen met een i5 kom je niet erg ver als je super snel video's wil renderen. Natuurlijk, ik mag niet klagen want de gemiddelde rendertijden zijn niet om te janken. Maar omdat ik vaker video's render dan de gemiddelde persoon is het wel fijner als ik processortje heb die een tikkeltje sneller is.

Ik ben dus op zoek naar een i7 processor, die in prijs/kwaliteit verhouding zeer goed is. Eigenlijk maakt het budget niet veel uit, maar ik streef er niet naar om meer dan 400 euro uit te geven voor een moederbord en processor samen. Op de vorige 'best buy guide' voor workstations vond ik al een processor die werd aangeraden. Maar deze guide is bijna al weer bijna een jaartje geleden en vraag mij af of jullie mij er nog eentje aan kunnen raden naast deze. (Raad alsjeblieft ook direct een moederbord aan die ik kan gebruiken met deze processor!)

Groeten, Jordi

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke heb je zelf al gevonden?

Waarom zet je niet een i7 in het systeem dat je nu al hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Omdat een i7 niet past op dit moederbord als 't goed is. Degene die ik al heb gevonden post ik hier nu even bij,ben 't kennelijk vergeten toe te voegen. pricewatch: Intel Core i7 4770 Boxed

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
Pak het moederbord uit de nieuwste ben. Ik zit op een mobiel apparaat dus kan even niet opzoeken.
En welk oud moederbord heb je? Waarschijnlijk past er toch een i7 op.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu dit moederbord pricewatch: ASRock B75 Pro3-M

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, welke kan jij mij dan aanraden voor de dingen die ik wil doen? (Renderen/Gamen) Ik ben niet al te geweldig met het selecteren van hardware. Ik gebruik namelijk altijd al tweakers best buy guides voor mijn setup haha. :')

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Qua renderen, zoek een goedkoop moederbord die de laatste hasswell refresh cpu's ondersteund, of haal een iets duurdere h97 moederbord en wacht even tot de 4790k leverbaar is. Snelste optie zonder over te clocken, en dan zit je onder de 400 euro.

specs

Verwijderd

Topicstarter
maratropa schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 23:54:
Qua renderen, zoek een goedkoop moederbord die de laatste hasswell refresh cpu's ondersteund, of haal een iets duurdere h97 moederbord en wacht even tot de 4790k leverbaar is. Snelste optie zonder over te clocken, en dan zit je onder de 400 euro.
Dit helpt niet. Ik heb iets specifieks nodig. Het liefst behoud ik dit moederbord omdat na zeggen dit moederbord goed genoeg is voor een i7. Ik heb ook echt géén renderkast nodig die alles binnen 2min klaar heeft. Ik wil iets waar ik makkelijk mee kan werken maar wel sneller is en een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft. Zou bijvoorbeeld dit iets zijn? pricewatch: Intel Xeon E3-1275V2 Boxed of pricewatch: Intel Core i7 3770K Boxed

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2014 00:10 ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 22:33

mace

Sapere Aude

Elk moederbord waar een i5 op past, past ook een i7 op uit dezelfde serie.

Verwijderd

Topicstarter
mace schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 00:09:
Elk moederbord waar een i5 op past, past ook een i7 op uit dezelfde serie.
Wist ik niet! Bedankt voor de intel! (Snap je hem? INTEL? Ok, terug naar mijn hol.)

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
ja funny guy, vertel maar eerst wat voor setup je nu hebt

Verwijderd

Topicstarter
mirp schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 00:32:
ja funny guy, vertel maar eerst wat voor setup je nu hebt
Je kan 't ook gewoon normaal vragen...

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-02 12:13
Dan kan je het best de gewone 3770 pakken, de k versie is voor als je wil overklokken wat met jouw moederbord niet kan. pricewatch: Intel Core i7 3770 Boxed

[ Voor 7% gewijzigd door mach2 op 25-06-2014 00:42 ]

Hallo

Verwijderd

Topicstarter
mach2 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 00:41:
Dan kan je het best de gewone 3770 pakken, de k versie is voor als je wil overklokken wat met jouw moederbord niet kan. pricewatch: Intel Core i7 3770 Boxed
Yo thanks :D!

• mirp
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 00:33:
[...]

Je kan 't ook gewoon normaal vragen...
ik vroeg het toch normaal. ik zei dat je erg grappig bent en ik vroeg je wat je huidige setup is. als je goed advies wilt geef je gewoon antwoord.

Verwijderd

Topicstarter
mirp schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 09:28:
[...]

ik vroeg het toch normaal. ik zei dat je erg grappig bent en ik vroeg je wat je huidige setup is. als je goed advies wilt geef je gewoon antwoord.
Nee. "vertel maar eerst wat voor setup je nu hebt" Dat is geen vraag, dat is gebiedende wijs. Dat leer je op school. Tevens vraag ik of dit topic gesloten kan worden, omdat je onnodig gaat reageren terwijl er al duidelijk antwoord gegeven is op mijn vraag.

• mirp
Zucht, is je ego zo groot?

(je had zelfs enkel voor een i7 xeon kunnen gaan van de laatste generatie en zo weer wat geld kunnen besparen zonder in te leveren aan rekenkracht als ik wist wat je nu hebt en) ik je had je de beste advies kunnen geven met al mijn vergaarde kennis.

je moet als je iets vraagt in je openingspost meteen alle info geven. ik hoef het toch niet uit je te trekken?

jij bent zo een typische hit and run reaguurder. zodra je hebt wat je wilt ben je weg.

en daarna kom je ook niet meer terug om iemand anders te helpen. tot het moment komt dat je weer iets nodig hebt

je krijgt hier gratis advies, waarmee je jezelf veel euro's kan besparen.

het enigste wat je van jouw vragen is dat je alle info geeft die we nodig hebben.

dus zet je ego opzij en vertel maar eerst wat voor setup je nu hebt

• melwasul
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-02 15:54
Welke i5 processor heb je nu?
Wat zijn jouw verwachtingen? Hoeveel sneller hoop je te kunnen renderen?

Afhankelijk van je huidige processor en je verwachtingen kan het verschil in snelheid lelijk tegenvallen of net goed merkbaar zijn.

Experience the mountains!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-02 11:54
melwasul schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:59:
Welke i5 processor heb je nu?
Wat zijn jouw verwachtingen? Hoeveel sneller hoop je te kunnen renderen?

Afhankelijk van je huidige processor en je verwachtingen kan het verschil in snelheid lelijk tegenvallen of net goed merkbaar zijn.
Dat is als de bottleneck ook daadwerkelijk in de CPU zit, maar voor alsnog lijkt me dat vooral een aanname, maar niet een vaststelling. Het zou ook geheugen of storage kunnen zijn, maar ook een software-issue is niet uit te sluiten natuurlijk.

iRacing Profiel

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
De Intel Core i7 3770 Boxed is inderdaad de beste keus voor iJordi omdat dat gewoon de i7 is met de beste prijs/kwaliteitverhouding op die socket. Je kunt natuurlijk ook meteen je moederbord en CPU upgraden naar Haswell Refresh, alleen is dit waarschijnlijk niet nodig aangezien de 3770 krachtig genoeg zou moeten zijn.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Je kunt natuurlijk ook 2de hands een i7 3770(k) kopen, de k kost maar 220 euro i.p.v 280 euro.
Pagina: 1