Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aankoopadvies: Lenovo Flex 2.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een laptop die ik kan gaan gebruiken voor school. Op school zal ik moeten werken met CAD programma's, zoals AutoCAD en Inventor. Ook zal ik hiervan mogelijke 3d renders moeten maken. Tijdens het doorzoeken van campusshop vond ik een Lenovo Flex 2, waarvan de kosten vrij laag zijn en ik vroeg me af waarom deze zo laag zijn. Dus ben ik gaan zoeken op google naar deze laptop en ik kon niets anders kunnen vinden dan de pagina van campusshop zelf en wat nieuws artikels.

Daarom vroeg ik me af of iemand deze toevallig in bezit heeft en wat de ervaring zijn.

Link naar campusshop: http://www.campusshop.nl/zcs-01/80030884/lenovo-flex-2-15-00501/details.aspx

Alvast bedankt,

• harryhabraken
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-06-2024
Joaa 4e generatie I7, full HD omklapbaar touchscreen, Geforce GT840m en een 500gb SSHD voor slechts €899,- ?! Voor dat geld kun je tegenwoordig nog amper een lolli kopen. Deze aanbieding is net zo echt als pak hooi. Kies eieren voor je geld en koop een MacBookPro.

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-11 15:44
harryhabraken schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 20:54:
Joaa 4e generatie I7, full HD omklapbaar touchscreen, Geforce GT840m en een 500gb SSHD voor slechts €899,- ?! Voor dat geld kun je tegenwoordig nog amper een lolli kopen. Deze aanbieding is net zo echt als pak hooi. Kies eieren voor je geld en koop een MacBookPro.
Reageer dan niet, de campusshop heeft vaak hele interessante aanbiedingen voor studenten. Destijds ook een asus x53sv gekocht voor 699; i7, 6gb, en 500Gb.

• BB0sch
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-06 16:08
Excuses voor het bumpen van een "oud" topic maar is er al wat meer bekend over deze Lenovo. Ik kan echt nergens een review oid vinden. Alleen maar het persbericht van Lenovo zelf.

Ik heb ook intresse voor m'n studie en vroeg me af hoe het scherm is, hoe het toetsboard toetst dat soort zaken.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
BB0sch schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 16:55:
Excuses voor het bumpen van een "oud" topic maar is er al wat meer bekend over deze Lenovo. Ik kan echt nergens een review oid vinden. Alleen maar het persbericht van Lenovo zelf.

Ik heb ook intresse voor m'n studie en vroeg me af hoe het scherm is, hoe het toetsboard toetst dat soort zaken.
Ik vind de keyboards van Lenovo altijd superfijn typen. Het scherm is een IPS scherm dus zou goed moeten zijn.

• MrBB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-07-2024
Paradigit/Campusshop heeft 'm nu voor 799,- voor studenten en 849,- voor andere Nederlanders. Ziet er interessant uit.

Verwijderd

Ik ben ook geïnteresseerd in deze laptop, en vraag mij af of deze ruimte heeft voor een ssd. Sorry trouwens om een "oud" topic te bumpen maar het leek mij onnodig om voor deze kleine vraag een nieuw topic te openen.

• Cinemaskoop
Niet extra. .. je zou de SSHD dan moeten vervangen

• MrBB
Waarom vind ik (de prijs van) deze laptop eigenlijk niet in/via de Pricewatch? Ligt dat aan Paradigit of aan Tweakers?

• Cinemaskoop
Dat komt volgens mij omdat ie even niet op voorraad is volgens mij.

• BB0sch
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-06 16:08
Ondanks dat ik nog steeds nergens een review heb gevonden vond ik de specs interessant genoeg op hem te bestellen. Volgens Campusshop wordt ie 7 augustus geleverd. Ik zal jullie op de hoogte houden van m'n bevindingen.

• MrBB
Op de website van Lenovo is hij inmiddels ook te koop. Ik vind de uitvoering met de i5 en 820M voor (maar) 699 euro ook een erg leuke optie. (Is dit scherm ook IPS? Ik zie dat nergens staan.) Paradigit heeft ook een iets duurdere (899) uitvoering (nog niet leverbaar) met een 256GB SSD ipv 512 SSHD op de site gezet.

[ Voor 20% gewijzigd door MrBB op 26-07-2014 08:03 ]

• MrBB
Cinemaskoop schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 02:39:
Niet extra. .. je zou de SSHD dan moeten vervangen
Hopelijk een niet al te domme vraag... (ben geen ervaren laptop bouwer)

Op de site van Lenovo zie ik ook een uitvoering met een optische drive extra. Als ik een versie zonder optische drive kies, kan ik op die plek dan geen SSD plaatsen? Of is dat een ander soort aansluiting?

• Cinemaskoop
MrBB schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:23:
Op de website van Lenovo is hij inmiddels ook te koop. Ik vind de uitvoering met de i5 en 820M voor (maar) 699 euro ook een erg leuke optie. (Is dit scherm ook IPS? Ik zie dat nergens staan.) Paradigit heeft ook een iets duurdere (899) uitvoering (nog niet leverbaar) met een 256GB ipv 512 SSHD op de site gezet.
Let wel.. die 256GB is een SSD en de 500GB is een SSHD . Een SSD is volledig flash en een SSHD is een Harddisk met een stukje ( 8GB) SSD Cache ingebouwd.
Dan hoef je dus niet te gaan klooien met ombouwen e.d. Niet alle Flex 2's hebben IPS. Die je hebt geselecteerd bij Campusshop en Paradigit hebben het iig wel.

Ik zou altijd voor die 100€ meer optie gaan. Dan heb je een stuk snellere videokaart en een i7. Daarnaast heb je betere garantievoorwaarden.

• MrBB
Cinemaskoop schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 02:04:
[...]

Let wel.. die 256GB is een SSD en de 500GB is een SSHD .
Woordje SSD was weggevallen in 'm post. Aangepast. Dank voor aanvullende info. Ik ga nog eens nadenken/uitzoeken. Verschil tussen i5 en i7 lijkt niet heel groot (3631 vs 3942 in CPUbenchmark) en is net als grafische kaart voor mijn huis-tuin-en-keuken-gebruik niet super belangrijk. IPS zou me wel wat extra tientjes waard zijn...

En miscchien wacht ik nog even to de 14" versie ook in NL beschikbaar komt (op Amazon.de in verschillende varianten te bewonderen).

[ Voor 12% gewijzigd door MrBB op 26-07-2014 08:25 ]

• ivodc
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-02-2022
De grafische kaart kan de nieuwste games echter niet op goede settings aan toch

Verwijderd

MrBB schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 08:18:
[...]
En miscchien wacht ik nog even to de 14" versie ook in NL beschikbaar komt (op Amazon.de in verschillende varianten te bewonderen).
Ik kan ook erg weinig informatie vinden over de flex2 14",
Als ik het goed heb, is de 14" al in NL beschikbaar in 2 versies (i3 en i5 processor), zie link.
Maar niet in de configuraties die ik wil. Ik zou graag de Lenovo flex 14" FHD willen met i3 of i5 processor. 4gb, 500 HDD. De 14"in FHD lijkt nog niet beschikbaar te zijn. Daar moet ik dus nog even op wachten?

Ik heb een nieuwe laptop nodig voor o.a. Netflix en office/graphpad etc. En de Flex2 14 vind ik vooral een mooie gadget. Ben aan het twijfelen tussen de i3 of i5, ik vroeg me af hoe veel het scheelt en of ik het echt zal merken.

En weet iemand waar ik simpele info kan vinden over de verschillen tussen bijv. Intel Pentium 3558U. i3, i5 of AMD A8-6410 processor. Ik weet daar vrij weinig vanaf, zoals jullie kunnen zien. Ik kijk altijd naar het aantal GHz. ;(

http://www.mycom.nl/lapto...429/lenovo-flex2-14-00715.

• MrBB
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 21:03:
[...]

En weet iemand waar ik simpele info kan vinden over de verschillen tussen bijv. Intel Pentium 3558U. i3, i5 of AMD A8-6410 processor. Ik weet daar vrij weinig vanaf, zoals jullie kunnen zien. Ik kijk altijd naar het aantal GHz. ;(
Makkelijk CPUs vergelijken kan b.v. hier.

Zie trouwens dat paradigit inmiddels een 14" met bijna alles erop en eraan heeft ... maar met AZERTY :'(

[ Voor 66% gewijzigd door MrBB op 28-07-2014 22:00 ]

• kipenhetei
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-12-2020
Enig ervaring met Lenovo, leg niks op je toetsenbord als je het scherm dichtdoet. Zelfs een kraaltje is al fataaltje...
Dat heb ik met mijn Dell nog niet meegemaakt.

Verder het beestje moet een naam hebben denk ik wel eens, We hebben zelf een serie zogenaamde uitlopende I3 modellen, daar zit geen snelheid in. Ik heb alleen nog niet kunnen achterhalen waarom niet

Verwijderd

MrBB schreef op maandag 28 juli 2014 @ 21:47:
[...]

Makkelijk CPUs vergelijken kan b.v. hier.

Zie trouwens dat paradigit inmiddels een 14" met bijna alles erop en eraan heeft ... maar met AZERTY :'(
Thanks!
Wat is er eigenlijk op tegen om een laptop in duitsland te halen? Je kan de voertaal toch veranderen naar Engels, om misschien zelfs NL? Of zie ik hier iets over t hoofd?

• BMW M
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-03-2024
@Kenoep

Het probleem met laptops uit Duitsland is dat ze een AZERTY of QWERTZ toetsenbord hebben. Misschien kun er je met een beetje creativiteit een QWERTY toetsenbord van maken. :)

Zelf ben ik sinds vorige week naar alle tevredenheid eigenaar van een Lenovo Flex 2 15''.

• Vibravis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-11 02:52
Ik bump deze toch weer naar boven. Iemand al meer ervaring met deze laptop? Ik ben namelijk ook voor mij studie op zoek naar een laptop
http://www.campusshop.nl/...x-2-15-00501/details.aspx

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-11 23:57
BMW M schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 01:03:
@Kenoep

Het probleem met laptops uit Duitsland is dat ze een AZERTY of QWERTZ toetsenbord hebben. Misschien kun er je met een beetje creativiteit een QWERTY toetsenbord van maken. :)

Zelf ben ik sinds vorige week naar alle tevredenheid eigenaar van een Lenovo Flex 2 15''.
Ik ben ook zeer geïnteresseerd in de Flex 2, maar liefst de 14 inch versie. Deze configuratie van Paradigit is eigenlijk precies wat ik zoek, maar dan natuurlijk wel de QWERTY-uitvoering...

Ik kan er weinig over vinden en vraag me nu dus af of het juist een nieuw product is waar nog meer van moet gaan komen of heeft het geen zin hierop te wachten? Op de site van Lenovo valt ook geen aangepaste configuratie te maken van de Flex 2 14.

[ Voor 48% gewijzigd door Sarrr op 28-08-2014 18:53 ]

Verwijderd

Ik zag dit topic en zag een iets andere flex 2 staan bij paradigit. De flex 2 15-00525.
Hoe verhouden deze specs zich tot de prijs? Vind het een mooie prijs als je ziet wat je krijgt?.
Ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.

Grtz

Verwijderd

Net zoals Maikeldop zegt lijkt de flex 2 15-00525 mij ook een mooie laptop. Weet iemand of hij ook last heeft van doorbuigend toetsenbord zoals de Lenovo Flex 2 15-00501?

Ik kan de i7 versie van de flex 2 15-00525 trouwens niet meer vinden op de lenovo site, zowel de, nl als be niet. Dus alleen nog bij paradigit?
Adios

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2014 15:10 ]

Pagina: 1