Ik zoek een?
Nieuwe processor + moederbord
Wat is je budget?
Niet belangrijk
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vooral voor gaming
Wat heb je zelf al gevonden?
Intel Core i7 4770
MSI Z97 Gaming 9 AC
(AC omdat ik deze, indien ik hem zou kopen, toch voor de komende jaren zal houden)
MSI Z97 Gaming 7
Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn computer dateert ondertussen al van Juli 2011, tijd voor een upgrade dus.
Dit is wat er momenteel in zit:

Nu is mijn vraag: zoals je ziet draait het werkgeheugen maar aan 533MHZ, ligt dit ook aan m'n MoBo? Het zijn namelijk 2x 4GB 1600MHz Corsair latjes.
En m'n echte probleem: die grafische kaart, GTX580, draait volgens NVIDIA op PCI-e 2.0 x16. Moest ik een nieuw moederbord kopen, moet deze dan ook precies die PCIe hebben als ik deze kaart wil blijven gebruiken? Vind het namelijk een zeer degelijke kaart die nog niet aan vervanging toe is.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Nieuwe processor + moederbord
Wat is je budget?
Niet belangrijk
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vooral voor gaming
Wat heb je zelf al gevonden?
Intel Core i7 4770
MSI Z97 Gaming 9 AC
(AC omdat ik deze, indien ik hem zou kopen, toch voor de komende jaren zal houden)
MSI Z97 Gaming 7
Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn computer dateert ondertussen al van Juli 2011, tijd voor een upgrade dus.
Dit is wat er momenteel in zit:

Nu is mijn vraag: zoals je ziet draait het werkgeheugen maar aan 533MHZ, ligt dit ook aan m'n MoBo? Het zijn namelijk 2x 4GB 1600MHz Corsair latjes.
En m'n echte probleem: die grafische kaart, GTX580, draait volgens NVIDIA op PCI-e 2.0 x16. Moest ik een nieuw moederbord kopen, moet deze dan ook precies die PCIe hebben als ik deze kaart wil blijven gebruiken? Vind het namelijk een zeer degelijke kaart die nog niet aan vervanging toe is.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
[ Voor 13% gewijzigd door Jordyz7 op 24-06-2014 21:36 ]