Toon posts:

[Autoradio] AUX-kabel gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond.

Ik ben opzoek naar de onderstaande kabel. Ik heb hem nu met 3 pin (2x boven 1x onder) maar ik heb 6 pins nodig (3x boven en 3x onder)

Ik heb alleen geen idee waar ik aan zon kabel kom? Kunnen jullie mij hiermee helpen? Thanks!

Afbeeldingslocatie: http://plaatjesdump.nl/upload/9ccbf7237182a0e81cfb4bcaa3faed07.jpg

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:02

Cheezus

Luiaard

Wat bedoel je precies? Het ziet er uit als een connector voor een moederbord/geluidskaart maar die 3,5mm plug is dan een beetje vreemd. En hoe wil je van 3 contacten van een 3,5mm plug naar 6 contacten van een PCB connector gaan?
Als je geen spare-part van het specifieke product kunt bemachtigen zul je denk ik zelf wat moeten maken, dit is niet bepaald standaard.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je precies Cheezus? Heeft een 3,5mm plug altijd maar 3 contacten?

Het probleem is dat hij moet aansluiten op mijn autoradio en in de huidige situatie alleen de rechterboxen van geluid voorziet.

Gr

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2014 21:34 ]

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Die jack aansluiting is zo te zien stereo dus je zou gewoon geluid link en rechts moeten hebben.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 21:33:
Hoe bedoel je precies Cheezus? Heeft een 3,5mm plug altijd maar 3 contacten?

Het probleem is dat hij moet aansluiten op mijn autoradio en in de huidige situatie alleen de rechterboxen van geluid voorziet.

Gr
nee hoor kan ook 2 of 4 zijn.

Maareuh je hebt dus 3 singalen, Massa, links en rechts.
Pak de specs van je autoradio aerbij en dan weet je welk draadje waarmee verbonden moet worden
Afbeeldingslocatie: http://i.stack.imgur.com/zluWE.gif

Iperf

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:34
Ik begrijp de situatie niet helemaal. Welke stekker gaat waarin? Gaat die jack in de aux van de radio en het andere eind in een versterker?

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:28

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik denk dat de rechthoekige stekker in de radio zit, en de jack op een telefoon/mp3 speler zit.

In principe heb je genoeg aan die 3 aansluitingen. Zou het kunnen zijn dat je een draadbreuk hebt?
Heb je een mulltimeter? Piep de aansluitingen anders even door.

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het probleem is dat de draden niet op de goede manier in de rechthoekige stekker zitten en er dus maar 1 kanaal uit komt.

Als ik de stekker van de cd wisselaar (zelfde stekker) erin doe dan doet hij het namelijk wel aan allebij de kanten

Gr

Verwijderd

Topicstarter
En wat Teacher zegt klopt inderdaad.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

specs aansluiting / radio ?

Waarom de draden niet verplaatsen naar de zelde posities als je cd speler ?
(veerlipje induwen en in het goede gat douwen ? )

Let op met dubbelposten (kicken word niet echt gewaardeerd) gebruik de edit ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Fish op 24-06-2014 23:20 ]

Iperf

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:28

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 22:47:
Ik denk dat het probleem is dat de draden niet op de goede manier in de rechthoekige stekker zitten en er dus maar 1 kanaal uit komt.

Als ik de stekker van de cd wisselaar (zelfde stekker) erin doe dan doet hij het namelijk wel aan allebij de kanten

Gr
Zitten de aansluitingen van deze stekker en die van de cd wisselaar op dezelfde plaats? Zien ze er hetzelfde uit?

Heb je er al een multimeter op gezet?

Wise enough to play the fool

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:31
Heb je niet toevallig zo'n stekker nodig?
Afbeeldingslocatie: http://www.wilecoyote.it/english/images/Cavo%20159.jpg

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:00
Als je weet hoe de draden wel moeten zitten, en de stekker past verder goed dan zou je de pinnen los kunnen maken met een naald. Metalen pinnetje indrukken en dan kun je het pinnetje er vaak zo uit trekken.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo bedankt voor het meedenken. Ik heb inderdaad het pinnetje verzet en nu werkt het prima!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:00
Mooi om te horen!

Misschien handig voor iemand met hetzelfde probleem: Wat voor merk+type auto ging het om, en welke radio?

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een BMW e39 1996-2001 (oud type). Standaard business radio.
Pagina: 1