Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Acer Aspire V7 - Ja of nee?

Pagina: 1
Acties:

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-11 15:25
Ik ben een beetje aan het rondkijken naar ultrabooks, en heb een deftige pricewatch filter ingesteld. Het enige resultaat is de Acer Aspire V7-582PG-74508G25tii, wat qua specs niet verkeerd lijkt. Ook zijn er 2 positieve reviews.

Helaas hoor ik niet veel lof over de Aspire series, en hier heb ik zelf ook al wat problemen mee ondervonden. Aan de goedkopere Aspire 7520G die ik 5 jaar geleden in mijn bezit had, mankeerde dan ook van alles.

Nu is mijn vraag, geldt deze reputatie ook voor een ultrabook van dit formaat? Zijn er alternatieven die ik over het hoofd zie?

Mijn huidige laptop is een Asus K54C met een Pentium B950 en 8GB RAM, welke prima z'n werk heeft gedaan. Voor programmeerwerk in Eclipse, Intellij of Android Studio is hij gewoonweg niet krachtig genoeg. Het builden van een aardig (Android) projectje kan al aardig in de tijd oplopen.

Verder is ~15" een vereiste. Ik werk vaak genoeg zonder een extra aangesloten scherm, en dan zijn de gangbare ~13" ultrabooks toch echt te klein.

Ik heb hier overigens niet heel erg haast mee, en kan best een half jaartje wachten :)

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03:07

Dennis de Vries

Redacteur
Als ik naar de specs van die Acer kijk, snap ik niet waarom je dan niet voor een Lenovo Y50 gaat. Deze is echt nét uitgekomen in Nederland - of komt uit over enkele dagen, weet ik niet zeker - en ik heb er eigenlijk niks dan goeds over gehoord.

Qua specs heeft hij een iets betere CPU dan de Acer, daarnaaste een betere en zuinigere videokaart. Hij heeft helaas geen SSD, wél een hybride 1TB HDD.

Daarnaast is hij ook iets goedkoper.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennis de Vries op 25-06-2014 02:08 ]