Beste Tweakers,
Sinds een maand of 2 heb ik bijgevoegde server staan. Deze had in het begin wat problemen om op te starten. Hij reageerde helemaal nergens op.
- Aan- knop: niets
- Reset knop: niets
- Papercliptest: hij ging aan maar gaf geen beeld
Met dat laatste heb ik toen geprobeerd het geheel aan de gang te krijgen. In eerste instantie zonder resultaat. Uiteindelijk na ik schat wel een week testen bleek dat de fan aansluiting voor de processor op de fan1 aansluiting zat, toen ik hem op de fan2 aansluiting zette lukte in een keer alles zonder problemen. Het beeld werkte, hij reageerde op aan- en reset knop. Kortom, ik bijzonder opgelucht dat hij het wel deed.
Vervolgens getracht ZFS te installeren, ging allemaal moeilijk. Ik besloot me eerst beter in te lezen alvorens ik verder ging. Dat is intussen gelukt maar nu komt het probleem
Ik heb precies hetzelfde probleem als eerst m.b.t. het opstarten maar de fan van de processor zit op aansluiting fan2. Dus waar hij zat toen de pc het wel deed. Op aansluiting fan1, fan2, fan3, fan4 of fanA maakt geen klap uit. Het werkt geen van allen. De papercliptest gaat nog steeds prima maar zonder beeld.
Nu weet ik dat dit type moederbord een serie LED's op het moederbord heeft om aan te geven waar ik de problemen moet zoeken. In mijn geval is er met de stroom erop niets aan de hand.
- LE3 Standby LED: groen --> volgens Quick Reference Guide goed
- LE4 UID LED: brandt niet --> volgens Quick Reference Guide goed
- LE5 BMC Heartbeat: knippert groen --> volgens Quick Reference Guide goed
- LE6 Power Status LED: oranje --> volgens Quick Reference Guide goed
Het probleem begint pas als ik de paperclip test doe, dan springt LE6 op rood wat volgens de QRG duidt op: "Red: PWR Fail"
Dat de computer wel werkt is duidelijk. De fan van de processor begint te draaien, alle harde schijven voel je opspinnen en de front LED's beginnen te werken
Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken. Het is me een raadsel waarom hij het niet doet.
Ik heb het volgende geprobeerd:
- Opstarten zonder HDD's
- Opstarten met 1 reep geheugen
- Opstarten met de processorfan op poort fan1, fan2, fan3, fan4 of fanA
- Alle voedingsaansluitingen nagekeken
Echter zonder resultaat. Dit had ik enigszins verwacht omdat hij het voorheen wel deed. Desalniettemin moest ik dit uitsluiten.
Heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?
Edit:
Ik heb de HDD LED voor de voorkant even aangesloten op de PWR fail LED en de OH/Fan LED. De PWR Fail LED brand constant. Is mijn voeding naar de klote / te zwak?
Edit2:
Zojuist een Corsair AX850 geprobeerd. Nog steeds PWR fail.
Sinds een maand of 2 heb ik bijgevoegde server staan. Deze had in het begin wat problemen om op te starten. Hij reageerde helemaal nergens op.
- Aan- knop: niets
- Reset knop: niets
- Papercliptest: hij ging aan maar gaf geen beeld
Met dat laatste heb ik toen geprobeerd het geheel aan de gang te krijgen. In eerste instantie zonder resultaat. Uiteindelijk na ik schat wel een week testen bleek dat de fan aansluiting voor de processor op de fan1 aansluiting zat, toen ik hem op de fan2 aansluiting zette lukte in een keer alles zonder problemen. Het beeld werkte, hij reageerde op aan- en reset knop. Kortom, ik bijzonder opgelucht dat hij het wel deed.
Vervolgens getracht ZFS te installeren, ging allemaal moeilijk. Ik besloot me eerst beter in te lezen alvorens ik verder ging. Dat is intussen gelukt maar nu komt het probleem
Ik heb precies hetzelfde probleem als eerst m.b.t. het opstarten maar de fan van de processor zit op aansluiting fan2. Dus waar hij zat toen de pc het wel deed. Op aansluiting fan1, fan2, fan3, fan4 of fanA maakt geen klap uit. Het werkt geen van allen. De papercliptest gaat nog steeds prima maar zonder beeld.
Nu weet ik dat dit type moederbord een serie LED's op het moederbord heeft om aan te geven waar ik de problemen moet zoeken. In mijn geval is er met de stroom erop niets aan de hand.
- LE3 Standby LED: groen --> volgens Quick Reference Guide goed
- LE4 UID LED: brandt niet --> volgens Quick Reference Guide goed
- LE5 BMC Heartbeat: knippert groen --> volgens Quick Reference Guide goed
- LE6 Power Status LED: oranje --> volgens Quick Reference Guide goed
Het probleem begint pas als ik de paperclip test doe, dan springt LE6 op rood wat volgens de QRG duidt op: "Red: PWR Fail"
Dat de computer wel werkt is duidelijk. De fan van de processor begint te draaien, alle harde schijven voel je opspinnen en de front LED's beginnen te werken
Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken. Het is me een raadsel waarom hij het niet doet.
Ik heb het volgende geprobeerd:
- Opstarten zonder HDD's
- Opstarten met 1 reep geheugen
- Opstarten met de processorfan op poort fan1, fan2, fan3, fan4 of fanA
- Alle voedingsaansluitingen nagekeken
Echter zonder resultaat. Dit had ik enigszins verwacht omdat hij het voorheen wel deed. Desalniettemin moest ik dit uitsluiten.
Heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?
Edit:
Ik heb de HDD LED voor de voorkant even aangesloten op de PWR fail LED en de OH/Fan LED. De PWR Fail LED brand constant. Is mijn voeding naar de klote / te zwak?
Edit2:
Zojuist een Corsair AX850 geprobeerd. Nog steeds PWR fail.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Xeon E3-1220 V3 Boxed | € 172,95 | € 172,95 |
| 1 | Supermicro X10SL7-F | € 222,- | € 222,- |
| 10 | WD Green WD40EZRX, 4TB | € 131,31 | € 1.313,10 |
| 1 | BitFenix Shinobi | € 49,85 | € 49,85 |
| 10 | Sharkoon SATA III standard (50cm) | € 3,68 | € 36,80 |
| 2 | Sharkoon 5.25 Bay Extension Zwart | € 4,99 | € 9,98 |
| 3 | Silverstone SST-CP06 4x SATA | € 8,08 | € 24,24 |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR16E11K4/32 | € 309,51 | € 309,51 |
| 1 | Seasonic G-Serie 360Watt | € 50,45 | € 50,45 |
| 1 | Intel 320 80GB | € 67,75 | € 67,75 |
| 2 | Intel DC S3500 (2,5") 80GB | € 89,21 | € 178,42 |