• Minaril
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-12 17:44
Beste Tweakers,

Sinds een maand of 2 heb ik bijgevoegde server staan. Deze had in het begin wat problemen om op te starten. Hij reageerde helemaal nergens op.
- Aan- knop: niets
- Reset knop: niets
- Papercliptest: hij ging aan maar gaf geen beeld

Met dat laatste heb ik toen geprobeerd het geheel aan de gang te krijgen. In eerste instantie zonder resultaat. Uiteindelijk na ik schat wel een week testen bleek dat de fan aansluiting voor de processor op de fan1 aansluiting zat, toen ik hem op de fan2 aansluiting zette lukte in een keer alles zonder problemen. Het beeld werkte, hij reageerde op aan- en reset knop. Kortom, ik bijzonder opgelucht dat hij het wel deed.

Vervolgens getracht ZFS te installeren, ging allemaal moeilijk. Ik besloot me eerst beter in te lezen alvorens ik verder ging. Dat is intussen gelukt maar nu komt het probleem

Ik heb precies hetzelfde probleem als eerst m.b.t. het opstarten maar de fan van de processor zit op aansluiting fan2. Dus waar hij zat toen de pc het wel deed. Op aansluiting fan1, fan2, fan3, fan4 of fanA maakt geen klap uit. Het werkt geen van allen. De papercliptest gaat nog steeds prima maar zonder beeld.

Nu weet ik dat dit type moederbord een serie LED's op het moederbord heeft om aan te geven waar ik de problemen moet zoeken. In mijn geval is er met de stroom erop niets aan de hand.
- LE3 Standby LED: groen --> volgens Quick Reference Guide goed
- LE4 UID LED: brandt niet --> volgens Quick Reference Guide goed
- LE5 BMC Heartbeat: knippert groen --> volgens Quick Reference Guide goed
- LE6 Power Status LED: oranje --> volgens Quick Reference Guide goed

Het probleem begint pas als ik de paperclip test doe, dan springt LE6 op rood wat volgens de QRG duidt op: "Red: PWR Fail"
Dat de computer wel werkt is duidelijk. De fan van de processor begint te draaien, alle harde schijven voel je opspinnen en de front LED's beginnen te werken
Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken. Het is me een raadsel waarom hij het niet doet.

Ik heb het volgende geprobeerd:
- Opstarten zonder HDD's
- Opstarten met 1 reep geheugen
- Opstarten met de processorfan op poort fan1, fan2, fan3, fan4 of fanA
- Alle voedingsaansluitingen nagekeken
Echter zonder resultaat. Dit had ik enigszins verwacht omdat hij het voorheen wel deed. Desalniettemin moest ik dit uitsluiten.

Heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?

Edit:
Ik heb de HDD LED voor de voorkant even aangesloten op de PWR fail LED en de OH/Fan LED. De PWR Fail LED brand constant. Is mijn voeding naar de klote / te zwak?

Edit2:
Zojuist een Corsair AX850 geprobeerd. Nog steeds PWR fail.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1220 V3 Boxed€ 172,95€ 172,95
1Supermicro X10SL7-F€ 222,-€ 222,-
10WD Green WD40EZRX, 4TB€ 131,31€ 1.313,10
1BitFenix Shinobi€ 49,85€ 49,85
10Sharkoon SATA III standard (50cm)€ 3,68€ 36,80
2Sharkoon 5.25 Bay Extension Zwart€ 4,99€ 9,98
3Silverstone SST-CP06 4x SATA€ 8,08€ 24,24
1Kingston ValueRAM KVR16E11K4/32€ 309,51€ 309,51
1Seasonic G-Serie 360Watt€ 50,45€ 50,45
1Intel 320 80GB€ 67,75€ 67,75
2Intel DC S3500 (2,5") 80GB€ 89,21€ 178,42
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.435,05

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

het is ook logisch dat je geen beeld krijgt; je hebt geen grafische processor erin zitten?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:32

Perkouw

Moderator General Chat
Check;
pricewatch: Intel Xeon E3-1220 V3 Boxed
Geïntegreerde graphics Nee

Even voor mijn beeldvorming. Wat versta jij precies onder ''de'' paperclip test?

[ Voor 23% gewijzigd door Perkouw op 24-06-2014 22:17 ]

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10 22:47
Het bord lijkt over een onboard videokaart te beschikken:
http://www.supermicro.com...rd/xeon/c220/x10sl7-f.cfm
VGA: BMC integrated Aspeed AST2400

Dat de CPU geen video-voorziening heeft zou het probleem dan niet moeten zijn.

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:03

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Geen video is inderdaad het probleem niet:
Vervolgens getracht ZFS te installeren, ging allemaal moeilijk. Ik besloot me eerst beter in te lezen alvorens ik verder ging. Dat is intussen gelukt maar nu komt het probleem
Lijkt me lastig zonder beeld... ;)

Maar heb je geen andere voeding om te proberen? Of is er misschien een nieuwer BIOS beschikbaar wat "diverse" problemen oplost?

[ Voor 19% gewijzigd door bvk op 24-06-2014 23:26 ]

Specs

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-12 06:11
Voeding lenen, om te testen of het hier aan ligt.

Fan van de cpu moet normaal op de cpu-fan aansluiting, zie je handleiding.
Controleer alle kabels en stekkers, kijk er ook goed in of er niks defect is.

• Minaril
Perkouw schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 22:16:
Even voor mijn beeldvorming. Wat versta jij precies onder ''de'' paperclip test?
Paperclip verbinden van groen met zwart op de 24 pin mobo stekker terwijl deze in het moederbord zit. Kortsluiting zodat de voeding aangaat zonder dat je de knop hoeft in te drukken. (dit om uit te sluiten dat de stekker voor de aan/uit knop verkeerd op het moederbord zat/zit)
bvk schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 23:23:
Geen video is inderdaad het probleem niet:

[...]

Lijkt me lastig zonder beeld... ;)

Maar heb je geen andere voeding om te proberen? Of is er misschien een nieuwer BIOS beschikbaar wat "diverse" problemen oplost?
Geen video is inderdaad het probleem niet. Je kan via de VGA uitgang van het mobo bij de BIOS en ZFS installeren.

Zie Edit2: gisteren een Corsair AX850 geprobeerd. Hetzelfde probleem.
jan99999 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 05:21:
Voeding lenen, om te testen of het hier aan ligt.

Fan van de cpu moet normaal op de cpu-fan aansluiting, zie je handleiding.
Controleer alle kabels en stekkers, kijk er ook goed in of er niks defect is.
Klopt, normaal zoek ik ook altijd naar de cpu fan aansluiting. De fan aansluitingen heten hier fan1, fan2, fan3, fan4 of fanA en zijn allen uitgevoerd als 4-pins aansluiting. Ik zou de manual er nog op kunnen naslaan maar de vorige keer kon ik daar niets vinden.

Ik ben van plan om straks Supermicro te bellen om te vragen wat PWR Fail is.

Edit:
Volgens de Manual: Red: System Power has a problem (Power Failure)

[ Voor 5% gewijzigd door Minaril op 25-06-2014 07:56 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

De paperclip truck is om de voeding te testen. Om pwr knop issue's te testen maak je even sluiten op de 2 polen van de connector van de pwr-knop op het mobo.
Pwr-good overlsaan met het mobo eraan is juist link, je negeert de beveiliging van je mobo...

Het zegt ook niks, betekent alleen dat je voeding werkt. Best kans op een verrot mobo.

• Minaril
KillerAce_NL schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 08:01:

Het zegt ook niks, betekent alleen dat je voeding werkt. Best kans op een verrot mobo.
Net contact gehad met Supermicro.
CPU + geheugen zou in principe moeten werken. Hetgeen hij mij aanraadde was het testen van het moederbord buiten de kast. Mogelijk maakt de kast onder de standoffs kortsluiting. De fans zouden namelijk zelfs zonder CPU of geheugen moeten gaan draaien. Als het buiten de kast nog niet werkt, is het moederbord kapot en moet ik een RMA bij de webshop doen.

In ieder geval tot nu toe bedankt. Ik ga vanavond ff proberen en zal het resultaat even posten.

UPDATE:
Ik heb het probleem opgelost!!!
Het bleek dat ik een standoff teveel had gebruikt voor het vastmaken van het moederbord. Dit was niet zichtbaar doordat het moederbord eroverheen viel. Hierdoor maakte hij natuurlijk kortsluiting wat uiteindelijk voor alle problemen zorgde. Ik snap niet hoe ik zo'n basisfout kan hebben gemaakt maar eerlijk gezegd ben ik allang blij dat de pc werkt zonder dat mijn paperclipactie het moederbord kapot heeft gemaakt.

Al met al dus bedankt iedereen! Probleem opgelost, slotje mag erop.

[ Voor 27% gewijzigd door Minaril op 25-06-2014 21:51 ]

Pagina: 1