Payment service provider met privacy

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 23:09
Hallo iedereen

Ik ben nogal een privacygevoellige mens. En ik zoek een payment service provider die m'n privacy wat garandeerd. De wetgeving vind ik in België en Nederland nogal strikt rond deze zaken. Het doorsturen van kopie van identiteitskaart, bewijs van adres..

Het is niet m'n bedoeling om klanten op te lichten en me te verschuilen, maar ik heb geen zin om al die gegevens kenbaar te maken aan een derde partij.

Kennen jullie een goede PSP, die veilig is en de gangbare betaalmethodes accepteert? Mag ook een buitenlandse PSP zijn.

Hartelijk dank voor jullie inbreng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Paypal?
Afhankelijk van wat je daarmee wilt doen hoef je volgens mij geen kopie van je ID op te sturen of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
TERW_DAN schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 19:07:
Paypal?
Afhankelijk van wat je daarmee wilt doen hoef je volgens mij geen kopie van je ID op te sturen of wat dan ook.
Paypal had ik eigenlijk nog niet aan gedacht, ik zocht instinctief naar zaken als TargetPay, Ogone, Mollie enzovoort. Ga ik eens onderzoeken, nog nooit Paypal gebruikt om geld te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ben ik heel raar als ik psp als eerste las als één of ander sony-apparaat? :X

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27
Als je met Paypal bedrag X (ik geloof een paar 100 euro) heb ontvangen moet je je ook legitimeren.

Payment providers gaan nooit jouw gegevens opsturen naar klanten hoor. Iedere payment provider zal jouw gegevens willen, juist om oplichting tegen te gaan.

Mollie is overigens een goede keus als payment provider. En zolang je geen mensen oplicht heb je voor de payment provider toch ook niks te verbergen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Bitcoin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
WimPliers schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 19:13:
Payment providers gaan nooit jouw gegevens opsturen naar klanten hoor. Iedere payment provider zal jouw gegevens willen, juist om oplichting tegen te gaan.
Blijkbaar juist wel, je moet correcte contactgegevens hebben omdat ze ze zouden kunnen delen met iedereen die ze opvraagt.
Is een optie, maar daar heeft 99% van de gemiddelde consument nog nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Aangezien PSP meer aan een gamecontroller doet denken heb ik de titel aangepast. Ook heeft dit niets met SG te maken, maar past het in het Shopping Forum, vandaar een topicmove naar SF :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27
Carharttguy schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 19:23:
[...]

Blijkbaar juist wel, je moet correcte contactgegevens hebben omdat ze ze zouden kunnen delen met iedereen die ze opvraagt.
Hmmm raar, nog nooit gehoord dat een PSP dit deed. Hooguit aan de politie als er sprake is van oplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Carharttguy schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 19:23:
[...]

[...]

Is een optie, maar daar heeft 99% van de gemiddelde consument nog nooit van gehoord.
Een vriend van me werkte bij Icepay. Ik weet van daar uit dat ze juist heel erg compliant moeten zijn. Toetsing door Nederlandsche bank en AFM enzo. Geldt voor alle NL payment providers. Net zoals bij het openen van een bankrekening vragen ze allerlei gegevens, en die spelen ze echt niet zomaar door aan derden. Persoonlijk zou ik me eerder zorgen maken als een payment provider niet om ID etc zou vragen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Carharttguy schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 19:05:
Hallo iedereen

Ik ben nogal een privacygevoellige mens. En ik zoek een payment service provider die m'n privacy wat garandeerd. De wetgeving vind ik in België en Nederland nogal strikt rond deze zaken. Het doorsturen van kopie van identiteitskaart, bewijs van adres..

Het is niet m'n bedoeling om klanten op te lichten en me te verschuilen, maar ik heb geen zin om al die gegevens kenbaar te maken aan een derde partij.

Kennen jullie een goede PSP, die veilig is en de gangbare betaalmethodes accepteert? Mag ook een buitenlandse PSP zijn.

Je gaat altijd tegen vereisten aanlopen, kwestie van internationale verdragen betalingsverkeer.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 15:54
Mijn vriendin werkt bij ogone, en die zaken zijn inderdaad nodig om een account op te starten. De wetgeving is er voor een reden. Nu vallen deze gegevens onder heel strikte privacy normen, dus daar zou ik mij niet direct zorgen om maken, daar zorgen dan weer andere regels voor ;)

Als je nog verdere vragen hebt, kan ik wel eens informeren, of je eventueel doorsturen naar iemand met meer kennis van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:23

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

In welke zin bedoel je nu 'privacy'?

Dat je een betaalprovider hebt waar jij voor hun gewoon 100% anoniem bent? Ze weten je email en daar houd het mee op?

Of bedoel je de privacy dat de provider niet zomaar jouw gegevens gaat rondslingeren?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:06
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik heb een klein tijdje terug nog wat bestelt op brickshop.nl, de iDeal betaling liet zien:
Naam:Stichting Derdengelden Sisow
Wellicht dat Sisow iets voor je kan betekenen?

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 16:27
Carharttguy schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 19:05:
Hallo iedereen

Richt een vennootschap op ...

Er zijn genoeg varianten die je echt niet veel kosten om op te richten, goed je blijft dan wel met aansprakelijkheid zitten.
Zeker omdat je over "klanten" spreekt lijkt me dat zelfs toch interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
chime schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 08:48:
[...]
Richt een vennootschap op ...
Ik heb een venootschap.
Mar.tin schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 23:48:
[...]

Als je zakelijk gebruik gaat maken van een dergelijke partij, wat ik toch mag aannemen dat je dat doet, (anders ben je net zo goed af met paypal) zou ik niet weten waarom je die info niet aan die partij bekend zou maken? Immers moet je ook op je website je KVK nummer vermelden, waarmee ook vrijelijk je gegevens op te vragen zijn ter verificatie.

Dus in het ergste geval worden klanten niks wijzer dan ze al zijn en is het makkelijker om deze info via je KVK te achterhalen dan via je payment provider.
Ik heb een offshore bedrijf, die zijn niet zo vrijgevig met persoonlijke informatie.

Ik zal maar gewoon moeten aanvaarden dat PSPs gewoon mijn gegevens nodig hebben. Zal het gemakkelijkste zijn.
Toch bedankt voor het meedenken iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4H
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

G4H

TERW_DAN schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 19:07:
Paypal?
https://www.paypal.com/nl...acy-full?locale.x=nl_NL#4

Iets naar beneden scrollen en je ziet een overzicht van de bedrijven waar Paypal jouw gegevens naartoe verscheept. Nee, als er één PSP is die NIET privacyvriendelijk is, dan is het Paypal wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

G4H schreef op zondag 29 juni 2014 @ 21:34:
https://www.paypal.com/nl...acy-full?locale.x=nl_NL#4

Iets naar beneden scrollen en je ziet een overzicht van de bedrijven waar Paypal jouw gegevens naartoe verscheept. Nee, als er één PSP is die NIET privacyvriendelijk is, dan is het Paypal wel. ;)
Iets naar beneden scrollen en je ziet waarom het nodig is: antiwitwaspraktijken etc.

Het is helemaal niet raar dat er bij geld ontvangen een ID nodig is. Als de TS echt privacygevoellig is dan is het de consequentie waard: geen geld ontvangen en de dienst gratis aanbieden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4H
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

G4H

F_J_K schreef op zondag 29 juni 2014 @ 22:17:
[...]

Iets naar beneden scrollen en je ziet waarom het nodig is: antiwitwaspraktijken etc.

Het is helemaal niet raar dat er bij geld ontvangen een ID nodig is. Als de TS echt privacygevoellig is dan is het de consequentie waard: geen geld ontvangen en de dienst gratis aanbieden.
En het tegengaan van witwassen is ook absoluut nodig. Maar als je gegevens hiervoor heel de wereld overgaan naar tientallen zo niet honderden bedrijven is dat wat mij betreft onnodig. Paypal heeft een behoorlijke infrastructuur en met een beetje extra moeite konden de gegevens in het land van herkomst gecontroleerd worden.

Overigens outsourced Paypal ook zijn marketing, waardoor, je raadt het al, ook hierdoor je gegevens in landen terechtkomen waarvan ik niet eens wist dat ze bestaan. ;)

Verder is dat vragen van een kopietje van je ID wel enigszins terecht. Paypal is geen bank maar vervult wel die rol. Het openen van een anonieme rekening kan al jaren niet meer.

[ Voor 9% gewijzigd door G4H op 30-06-2014 16:30 ]

Pagina: 1