Internet delen via ethernet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het draadloze internet dat ik ontvang op mijn laptop delen via een ethernet kabel (geen crossover) met mijn computer. Het is mij voorheen zonder moeite gelukt om dit in te stellen. (Beide computers draaien windows 7)

Toen ik mijn laptop laatst aansloot op een LAN verbinding om bedraad internet te ontvangen herkende windows dit niet gelijk en werkte dit pas nadat de problemsolver / netwerkcontrole van windows was gedraaid. Dit heeft echter de instellingen die ik voorheen had, veranderd en het lukt me niet meer om het terug te krijgen zoals het was.

Het probleem dat ik nu ervaar is dat beide computers elkaar wel vinden, maar de netwerknaam is "onbekend netwerk" en deze staat als openbaar ingesteld. Het lukt me niet meer om de WLAN internet verbinding vervolgens te delen met de PC via LAN

Wat ik eerst had gedaan is via de netwerkinstellingen>adapterinstellingen>wlan modem
delen aanzetten, maar dit werkt nu niet meer.

Kan iemand helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:41
Eerst je netwerk van openbaar naar particulier veranderen.
Dan in Netwerkcentrum, Adapterinstellingen, rechtsklik op de verbinding en kiezen voor Eigenschappen, tab Delen, optie "Andere netwerkgebruikers mogen verbinding maken via de ...." aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het LAN netwerk niet openbaar maken via het netwerkcentrum. Normaal zou de naam "openbaar netwerk" aanklikbaar moeten zijn zodat dit veranderd kan worden, maar dat is nu niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beide oplossingen gedaan en ik kan nu wel verbinding maken tussen de computers, Dus files sharen e.d.
De naam van het LAN netwerk blijft nog steeds "onbekend netwerk".

Het delen van de internet verbinding lukt nog nog niet. Wanneer ik het internet van de WIFi adapter will delen, dan staat er in het eigenschappen menu niet de optie om dit met het LAN netwerk te delen OF ik kan wel met LAN delen, maar dan verdwijnt dit weer zodra ik het heb ingesteld.

Wanneer ik op de lan adapter de optie "probleem vaststellen" gebruik dan komt er uit "LAN verbinding heeft geen geldige IP-configuratie" zowel de PC als laptop geven deze melding.
Het lijkt me dat dit een oorzaak zou kunnen zijn. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2014 22:42 . Reden: extra uitleg. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin4397
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-12-2023
Mja, ik weet dat dit topic al meer dan een jaar oud is, maar moest wel ff dit melden, voor andere mensen wellicht die met hetzelfde probleem stuiten:
1. klik op EIGENSCHAPPEN, bij de adapter waar al een internetverbinding op zit, niet de andere poort met onbekend netwerk, die fout deed ik eerst ook, gaat anders niet werken, krijg je een loopback xd
2. bij het tabje 'delen' staat ook nog een knop bij die luistert naar de naam instellingen, klik daarop en vink https en http aan, als je instellingen krijgt gewoon op OK klikken, vervolgens alles OK'ken en dan zou het wel moeten werken.
Pagina: 1