Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

advies gevraagd all in one pc of laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een:
liefst all in one pc of anders een laptop met de volgende minimale eisen.
2e generatie i5 of hoger. 4gb tot 8 gb ram. Voorkeur gaat uit naar 1 keer 4 gb ipv 2 keer 2 gb. Minimaal 1 gb direct x 11 compatibel videokaart open gl 2.0/4.0.

Wat is je budget?
tussen de 500 en 700 euro max

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om.
het is bedoeld als 2e mobiele pc voor in de woonkamer of aan de eettafel puur voor hobby doeleinden. Ik wil hierop mijn foto's gaan bewerken met het programma perfect photo suite 8. Mijn vriend wil hierop Rome total war 2 spelen.

heb je zelf al gevonden?
Ik heb de hp 20-2001 gevonden. Deze zag ik in de winkel staan en vooral dankzij het grote 19 inch scherm wat niet overbodig is voor het bewerken van foto's. Ook vindt ik het een pluspunt dat het toetsenbord los staat in tegenstelling tot een laptop gezien ik deze amper gebruik kan ik hem dus makkelijk opzij schuiven en heb ik meer ruimte.

Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt?
Het liefst dus een all in one pc. In merken ben ik niet thuis. Hoor dat hp en Acer wel goede merken zijn maar een Packard Bell wil ik absoluut niet.

Welke vragen heb je hier nog over?
Geen vragen wel wat opmerkingen.
Bij voorkeur geen touch screen. Dit wordt toch niet tot nauwelijks gebruikt.
Windows 7 of 8 er bij voorkeur op.

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Mini pc aan een monitor hangen?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:24
Ik zou iig die hp laten staan. Traag en te lage resolutie op het scherm.

Hier heb ik in de pricewatch voor je gefilterd.
http://tweakers.net/categ...SXJeYoWUUrmZoamyrF1tbWAgA

daarnaast zou mijn voorkeur naar de msi gaan. Die heeft een i5 processor. Zit wel aan je Max budget, maar lijkt me je beste optie.

pricewatch: MSI Wind Top AE2712G-004EU
of de dell:
pricewatch: Dell Optiplex 3011 (3011-0420)

de msi is trouwens 27 inch met fullhd resolutie en de dell 20 inch met een lagere resolutie.

[ Voor 88% gewijzigd door Arunia op 24-06-2014 18:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Die msi is zeker interessant. Wel een mega scherm! En een moeilijk pctje om aan te komen zie ik wel. Na googlen heb ik 1 website gevonden die hem verkoopt. Bij alle andere is hij niet op voorraad danwel uitverkocht. Stel dat ik van 4 gb naar 8 gb ram zou willen past dan elk type ram of moet ik een bepaald type hebben? En hoe werkt dat met inbouwen. Is dat voor een leek zelf te doen?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2014 19:05 ]

• Arunia
http://www.4allshop.nl/11...nd-top-ae2712g-002eu.html

hier hebben ze het model met de zuinigere processor.

Denk dat ieder geheugen er wel in kan. Maar dat is nog wel op te zoeken.

Hoe het inbouwen gaat weet ik eerlijk niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt dat was ook de enige webshop waar ik hem kon vinden. Bedankt iig!

• Arunia
Er zit SODIMM geheugen in, ofwel, het geheugen wat ook in laptops gezet wordt.
Dit geheugen is iig tot 8GB uit te breiden.

Ik weet alleen niet of van de 2 sloten er al twee in gebruik zijn, of dat er 1 in gebruik is.
In het laatste geval kun je er 4GB in prikken. Anders moet je het vervangen voor 2x 4GB ivm dual channel.

Er zit overigens wel een touchscreen op (multitouch), maar je bent uiteraard niet verplicht deze te gebruiken. Kan in mijn ogen in de keuken wel handig en leuk zijn voor een kookboek!

[ Voor 106% gewijzigd door Arunia op 25-06-2014 08:57 ]

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
Een 17 inch laptop is misschien ook een goede optie voor jullie. Die kan je ook makkelijk mee uit huis nemen, wat bij een AIO moeilijker is. Voor je foto's is een FHD scherm wel het minimum lijkt me en dan blijven er twee hele aardige opties over rond (en net over) je maximale budget: klik.

Qua hardware zijn de laptops redelijk vergelijkbaar, maar de Lenovo heeft de snellere CPU en meer geheugen en opslag, dus die zou mijn voorkeur hebben. Hij is wel maar bij 1 webshop beschikbaar. Deze review is best positief, en zeker het goede scherm kan nuttig zijn voor je fotobewerking.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie hulp. We gaan voor de msi hierboven aangegeven. Ik ben aan het zoeken voor het geheugen maar kan niet vinden welke ik moet kopen om het uit te breiden

• Arunia
Ik denk dat je daar niet te moeilijk over moet denken.
Even kijken welke snelheid er nu in zit en dan die kopen om het uit te breiden. Maar regel dat zodra je hem in je handen hebt, dan kun je hem open maken en op die manier het geheugen even bekijken. Dan weet je ook of je 1x 4 of 2x4 aan moet schaffen. (of beide sloten in gebruik zijn of niet).
Pagina: 1