Wanbeleid is ook beleid.
Hoe heb je het OS geïnstalleerd?
[ Voor 32% gewijzigd door Qon op 24-06-2014 15:59 ]
Verwijderd
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2014 15:59 ]
Verwijderd
Denk dat hij weigert te booten maar wel door de POST komtxleeuwx schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:01:
Welke melding krijg je ? hij weigert op te starten kan je ook niet in de bios namelijk
Is niet DOA. Kon OS overzetten van oude HDD op SSD met een andere computer (en die herkende de schijf zonder problemen) met software (Paragon).Qon schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 15:58:
Heb je getest of de SSD niet DOA was?
Hoe heb je het OS geïnstalleerd?
Staat aan in BIOS (andere optie is 'Compatibility'?)Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 15:59:
AHCI aangezet met een gekloonde SSD?
Zodra ik de computer opstart krijg ik een scherm van boot options (en dat is niet in de BIOS). Als ik de SSD selecteer springt ie terug. Ik kan echter van dit scherm naar de BIOS.xleeuwx schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:01:
Welke melding krijg je ? hij weigert op te starten kan je ook niet in de bios namelijk
Wanbeleid is ook beleid.
Verwijderd
Ik denk dat het probleem is dat je je SSD gekloond hebt en daarna AHCI aangezet hebt, daar kan Windows niet mee omgaan ( met de omgang van IDE naar AHCI.) Het kan wel, maar dan had je eerst wat aan moeten passen in het register voordat je ging klonen.oViechiel schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:06:
[...]
Is niet DOA. Kon OS overzetten van oude HDD op SSD met een andere computer (en die herkende de schijf zonder problemen) met software (Paragon).
[...]
Staat aan in BIOS (andere optie is 'Compatibility'?)
[...]
Zodra ik de computer opstart krijg ik een scherm van boot options (en dat is niet in de BIOS). Als ik de SSD selecteer springt ie terug. Ik kan echter van dit scherm naar de BIOS.
Oude HDD erin zetten? Niet op 'AHCI' zetten?
En dan weer klonen?
Ik heb niet zo heel veel ervaring met dit. Het is me al eerder gelukt (zelfde laptop, andere SSD) alleen dit is andere koek.
Wanbeleid is ook beleid.
Verwijderd
Oude HDD erin, even opzoeken wat je ook alweer aan moest passen in het register ( kan het me zo snel ook niet herinneren, maar dat moet wel te Googlen zijn,) daarna je HDD weer klonen naar je SSD en dan zou het moeten werken.oViechiel schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:10:
Hoe kan ik dit oplossen?
Oude HDD erin zetten? Niet op 'AHCI' zetten?
En dan weer klonen?
Ik heb niet zo heel veel ervaring met dit. Het is me al eerder gelukt (zelfde laptop, andere SSD) alleen dit is andere koek.
Edit: ik weet overigens niet of het ook zou werken als je je SSD op IDE zet, het register aanpast en hem dan op AHCI zet, maar dat zou je kunnen proberen. Had ik net nog niet bedacht.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2014 16:15 ]
Thanks!
Wanbeleid is ook beleid.
Ja dat zou moeten werken...Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:11:
[...]
Edit: ik weet overigens niet of het ook zou werken als je je SSD op IDE zet, het register aanpast en hem dan op AHCI zet, maar dat zou je kunnen proberen. Had ik net nog niet bedacht.
Hoe kan ik de registry van de SSD aanpassen als de laptop niet opstart? In een andere computer pluggen?
[ Voor 4% gewijzigd door oViechiel op 24-06-2014 16:21 ]
Wanbeleid is ook beleid.
Verwijderd
Nee, in de BIOS de SSD weer op IDE zetten, dan kijken of hij wel opstart, als hij dat doet het register aanpassen, en hem daarna weer op AHCI zetten.oViechiel schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:20:
[...]
Hoe kan ik de registry van de SSD aanpassen als de laptop niet opstart? In een andere computer pluggen?
En anders oude HDD er weer instoppen kijken of hij dan wel opstart. Als deze ook niet meer opstart heb je iets veranderd in de BIOS waardoor beide niet meer werken. Dan zou je eventueel nog even de bios naar fabrieks instelleningen kunnen terug zetten.Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:21:
[...]
Nee, in de BIOS de SSD weer op IDE zetten, dan kijken of hij wel opstart, als hij dat doet het register aanpassen, en hem daarna weer op AHCI zetten.
Er is helaas geen optie voor IDE. Alleen AHCI of Compatibility (en met Compatibility start ie ook niet op).Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:21:
[...]
Nee, in de BIOS de SSD weer op IDE zetten, dan kijken of hij wel opstart, als hij dat doet het register aanpassen, en hem daarna weer op AHCI zetten.
Wanbeleid is ook beleid.
Probeer nu om registry aan te passen naar AHCI.
Moet ik daarna de SSD opnieuw klonen?
Wanbeleid is ook beleid.
JupoViechiel schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:40:
Heb ik net gedaan. En de laptop start gewoon op (met oude HDD).
Probeer nu om registry aan te passen naar AHCI.
Moet ik daarna de SSD opnieuw klonen?
Het is niet gelukt.
Ik heb middels deze methode de BIOS naar AHCI gezet:
http://answers.microsoft....06-4764-984a-cea5e97b8d11
Daarna een nieuwe kloon op de SSD gezet maar hij start nog steeds niet op.
Is het mogelijk dat het aan het type / merk SSD ligt? Met een andere lukte het me wel in 1 keer.
Wanbeleid is ook beleid.