PSU Sleeving

Pagina: 1
Acties:
  • 877 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnvddonk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-08-2024
hallo,

Zijn er hier toevallig mensen die voor een prijsje mijn PSU wilt sleeven?
Het gaat hier niet om alle kabels. Ik heb mijn PSU 2e hands gekocht en was al gesleeved. Een deel hiervan was groen gesleeved maar ik zou deze graag blauw willen hebben. Meer als de helft is al zwart gesleeved dus die hoeven dan niet meer gedaan te worden.

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Dit lijkt me meer iets voor Vraag en Aanbod?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. Herz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-08 23:56
volgensmij doet hekkel80 het voor 120 euro (volledige psu) weet niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P. Herz schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:12:
Jezus wat een prijs :|
Misschien is het handig er trouwens ook bij te zijn op welke manier de groene zijn gesleeved en waarmee je je PSU gesleeved wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:36

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 18:33:
[...]

Jezus wat een prijs :|
Misschien is het handig er trouwens ook bij te zijn op welke manier de groene zijn gesleeved en waarmee je je PSU gesleeved wil hebben.
Het is handwerk en hoge kwaliteit, wat had je dan verwacht?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnvddonk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-08-2024
Oh ja natuurlijk het gaat hier om een cooler master v850. Maar ik hoeft maar een deel gesleeved te hebben. Verder weet ik niet watvoor keus je hebt tussen sleeves? Tips misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. Herz
stijnvddonk schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 18:47:
Oh ja natuurlijk het gaat hier om een cooler master v850. Maar ik hoeft maar een deel gesleeved te hebben. Verder weet ik niet watvoor keus je hebt tussen sleeves? Tips misschien?
je hebt keus tussen wat voor soort sleeve, en kwaliteit van de sleeve.
verder kan je kiezen of je extensions wil (opzetstukjes) en dan kabels goed wegwerken.. dat is goedkoopste manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meelobee schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 18:43:
[...]

Het is handwerk en hoge kwaliteit, wat had je dan verwacht?
Dat geloof ik best, maar ik denk dat mensen het voor zo'n bedrag liever zelf doen.
stijnvddonk schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 18:47:
Je hebt stof (paracord) en plastic sleeve. Ook inderdaad groot verschil in kwaliteit van de sleeve zoals hierboven genoemd en multi of single sleeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milou
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-10 12:43
Ik stuur jou een PM. Mocht je werk willen zien dan kan dat hier http://imgur.com/a/i4FpL
Tevens kan ik kabels op lengte maken.

@2Fat2Walk
Op maat gemaakte stukken zien er stukken beter uit dan het gebruik van OEM kabels. Ook het trainen van je kabels word een stuk makkelijker. Tevens heb je de keuze om zelf de lengtes te kiezen. En geloof me, zelf maken kost je meer moeite dan het uit te besteden. Met je gereedschap zit je zonder problemen op de 300 euro en dan heb je nog geen kabel gemaakt. Ook kan je de goedkope manier doen met het risico dat je niet het gewenste resultaat hebt.

[ Voor 64% gewijzigd door Milou op 25-06-2014 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-10 12:27
^^ ziet er mooi uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Milou schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 00:33:
Ik stuur jou een PM. Mocht je werk willen zien dan kan dat hier http://imgur.com/a/i4FpL

@2Fat2Walk
Op maat gemaakte stukken zien er stukken beter uit dan het gebruik van OEM kabels. Ook het trainen van je kabels word een stuk makkelijker. Tevens heb je de keuze om zelf de lengtes te kiezen. En geloof me, zelf maken kost je meer moeite dan het uit te besteden. Met je gereedschap zit je zonder problemen op de 300 euro en dan heb je nog geen kabel gemaakt. Ook kan je de goedkope manier doen met het risico dat je niet het gewenste resultaat hebt.
Als ze ook op maat gemaakt worden snap ik het. Voor alleen sleeven leek het me een beetje veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-10 11:49
Milou schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 00:33:

@2Fat2Walk
mag ik vragen wat het precies zo duur maakt? want wil er wel aan beginnen en kan redelijk goedkoop aan sleeving komen. Maar gereedschappen? je bedoeld om molex stekkers etc uit elkaar te halen? doe dat namelijk altijd met een pincet (koste een euro toen ofzo :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hukkel80
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-09 21:33

Hukkel80

Dutch Lion Customising

P. Herz schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:12:
Dank je voor de verwijzing.

Ik doe inderdaad sleeving voor anderen. Zowel het sleeven van de standaard kabels als het maken van extensions.

De enige prijs die ik reken is voor mijn uren. En ik hou meestal als vuistregel aan: 24 + 8 + 4*6+2 is 50 euro aan uren, daarnaast betaal je al het materiaal. Wil je meer of een hele PSU dan betaal je 75 tot 85 euro aan uren. Bij een volledige PSU mag je ook nog je fans en je sata kabels meesturen die sleeve ik dan gratis mee.

Waarom deze prijs? Omdat ik al snel 2 avonden aan het sleeven ben. Ik test ze vervolgens en als er iets los zou laten om welke reden dan ook dan repareer ik dat uiteraard gratis. Het is gewoon heel erg veel werk. Ik heb al eens mensen hier gehad die hun kabels bij me brachten nadat ze zelf pins hadden gesloopt en sleeving kapot en zelfs connectors doormidden :D

Vind iemand dat teveel? Even goede vrienden, dan koop je gewoon een setje van Corsair of BitFenix. Of je gaat zelf aan de slag. Als je genoeg rust hebt dan kan iedereen sleeven.

Ik kan alle ATX kabels en molex en sata kabels op maat maken.

Wil je het zo goedkoop mogelijk? Dan is mijn dienst niet voor jou. Wil je perfecte kabels in custom kleurencombinatie helemaal aangepast aan jou mod? Neem gerust contact met me op.

Als je voorbeelden wilt zien: https://www.facebook.com/DutchLionCustomising

https://www.facebook.com/DutchLionCustomising

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Het is gewoon heel erg veel werk.
Het is gewoon veel kwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-10 11:13
Het makkelijkste en goedkoopste is inderdaad een mooi setje van Bitfenix sleeved extentions. Gebruik ik al bij meerdere builds aangezien ik 1 keer een PSU aan gort heb gemaakt en ook duurt het gewoonweg te lang.
Kleine kabels zoals die van fans en dergelijke zijn nog wel te doen maar een hele PSU...... Je moet er natuurlijk ook wat voor over hebben en het resultaat mag er ook wezen, de kosten die gehanteerd worden vind ik dus niet gek en ook erg goedkoop voor al het werk.
Sinds kort heeft Bitfenix trouwens ook geheel gesleevde voeding in het arsortiment.

pricewatch: BitFenix Fury 550G

Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. Herz
melek-taus schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:58:
Het makkelijkste en goedkoopste is inderdaad een mooi setje van Bitfenix sleeved extentions. Gebruik ik al bij meerdere builds aangezien ik 1 keer een PSU aan gort heb gemaakt en ook duurt het gewoonweg te lang.
Kleine kabels zoals die van fans en dergelijke zijn nog wel te doen maar een hele PSU...... Je moet er natuurlijk ook wat voor over hebben en het resultaat mag er ook wezen, de kosten die gehanteerd worden vind ik dus niet gek en ook erg goedkoop voor al het werk.
Sinds kort heeft Bitfenix trouwens ook geheel gesleevde voeding in het arsortiment.

pricewatch: BitFenix Fury 550G
kan je beter een voeding zelf halen met een bitfenix extension sleeves set XD dan weet je dat de voeding goed is en heb je de kleur sleeve die je zelf wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milou
Casejunky schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 08:23:
[...]

mag ik vragen wat het precies zo duur maakt? want wil er wel aan beginnen en kan redelijk goedkoop aan sleeving komen. Maar gereedschappen? je bedoeld om molex stekkers etc uit elkaar te halen? doe dat namelijk altijd met een pincet (koste een euro toen ofzo :P )
Crimper, de-pinner, striptang, meetlat, soldeerbout, helpende handjes. Kom je al snel rond de 180 euro uit. Er zijn ook goedkopere manieren zoals het werken met nietjes maar waarschijnlijk zit je een partij te kloten dat je er op een gegeven moment geen zin meer in hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-10 11:49
Milou schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:39:
[...]

Crimper, de-pinner, striptang, meetlat, soldeerbout, helpende handjes. Kom je al snel rond de 180 euro uit. Er zijn ook goedkopere manieren zoals het werken met nietjes maar waarschijnlijk zit je een partij te kloten dat je er op een gegeven moment geen zin meer in hebt.
ja zoals ik al zei de stekkers heb ik altijd nog uit elkaar gehaald met een pincet(ging altijd heel makkelijk en soepel)en anders met een klein schroevendraaiertje ook a 2 euro bij de lokale bouwmarkt.

striptang heb ik wel maar die heeft elke elektronica nerd in huis lijkt mij? ook deze kost maar 5 euro ofzo(en ja dat is een goeie :) ) Soldeerbout heeft ook wel iedereen rond slingeren maar ook deze koop je voor weinig (conrad laatst 25 euro met kleine punt en regelbaar)

Grootste kostenpost kwa gereedschap wat je opnoemt is misschien de verfbrander/ sterke fohn.... ook die heeft een gemiddelde doe het zelfer wel liggen hoor (deze kost trouwens ook hooguit 25 euro)
Oh en een helpende hand? die hoef je toch niet te betalen :9

Dus afgezien van de spullen die je al hebt liggen kost het niet zoveel
maar als je helemaal van nul begint dan kost het nog hooguit alles bij elkaar (gereedschap dan) tussen de 60 en 80 euro....

snap best dat het een investering is maar ik zag niet zo snel de 300 euro.... dacht dat je iets speciaals nodig had wat prijzig was. Want dan was ik er snel vanaf gestapt om het zelf te doen xD dan had ik het wel aan Hukkel gevraagd en hem 120 euries gegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milou
Tuurlijk kan het goedkoper maar ik heb er zelf voor gekozen om betere stukken gereedschap te nemen, Zo kost mijn striptang €80, deze doet bijt niet in de draad en zorgt ervoor dat ik telkens 3mm eraf haal. Costistentie is voor mij zeer belangrijk wil ik telkens het juiste resultaat krijgen. Zijsnijtang kan ook voor €5 maar hiervoor heb ik een van Knipex €30 kost, kan tevens door spijkers heengaan mocht het nodig zijn en word niet snel bot. Om maar even tot een snelle conclusie te komen is dat ik dit vaker doe en daarvoor is dit het voor mij het helemaal waard. Iedereen kan het ook goedkoper doen en dan kom je inderdaad al snel op de €75 max uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hukkel80
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-09 21:33

Hukkel80

Dutch Lion Customising

Iedereen die het zelf wil doen met allerlei gereedschap waarvan zij het goed genoeg vinden moet dat gewoon doen. Ik gebruik persoonlijk liever de tools die ervoor gemaakt zijn. Bijvoorbeeld een crimptang vervangen voor een platbektang en daar pins mee vast knijpen is echt not done. Al helemaal niet als je het voor anderen doet.

Maar het is hobby en voor mij uit de hand gelopen hobby. Ik doe het zodat ik met dat geld weer kon investeren in ander gereedschap zoals de krimptang.

Zolang je er maar plezier in hebt en niet je pc in de fik laat vliegen.

https://www.facebook.com/DutchLionCustomising

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-10 11:13
Vergeet niet het belangrijkste Hukkel..

Zolang het er maar goed uit ziet ;)

Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Detmer schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:04:
Dit lijkt me meer iets voor Vraag en Aanbod?
Inderdaad.
http://tweakers.net/categorie/826/computerhulp/aanbod/

Daarom een slotje op dit topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.