Een korte achtergrond. Ik ben bezig een applicatie te schrijven die een reeks gegevens ophaalt in JSON formaat. Hiervoor gebruik ik JSON.netEn deze moeten doorgegeven worden aan de inhoud van een combobox. Maar het lukt me niet.
Een vorbeeld van de JSON data.
Mijn code:
Alvast bedankt
Een vorbeeld van de JSON data.
JSON:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| { "Vakken": [ "Wiskunde", "Nederlands", "Godsdienst", "Hoekenwerk", "L.O.", "P.O.", "W.O.", "M.O.", "Activiteiten" ] } |
Mijn code:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| Sub ValueOfCboxesVakken() ' 'Haal de data uit de file op en store deze in JSON_string Try Using sr As New StreamReader(txtBoxFileLocatie.Text & "\Vakken.JSON") Dim JsonInputString As String = sr.ReadToEnd() MessageBox.Show(JsonInputString) Dim vakken() As String = JArray.Parse(JsonInputString) cBoxVakEen.Items.AddRange(vakken) cBoxVakTwee.Items.AddRange(vakken) cBoxVakDrie.Items.AddRange(vakken) cBoxVakVier.Items.AddRange(vakken) cBoxVakVijf.Items.AddRange(vakken) cBoxVakZes.Items.AddRange(vakken) End Using Catch e As Exception MessageBox.Show("PROBLEEM! MET FILE VAKKEN.JSON") End Try End Sub |
Alvast bedankt
Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn