De eerste Dualboot Tablet? Windows 8 en android 4.2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Topicstarter
Ik kwam vandaag deze tablet tegen:

De Danew Dualboot i1012 / Thomson THBK1

http://www.groupon.nl/dea...-danew-group-1-1/40782503

Franse site:
http://www.danew.com/fich...2.php?spage=specification

Specificaties

10 "IPS capacitive touch 1
1280 x 800 px (16:10)
Intel ® Atom ™ Z3740D
Tot 1.86 GHz
Intel HD Graphic HD4000
RAM-geheugen: 2GB DDR3
Intern geheugen: 32GB Flash
Netwerk: Wifi 802.11 b / g / n en Bluetooth 4.0
Webcam/camera: 2MP / 5MP
Autonomie: 8 pm (HD video playback)
Batterij: 7900 mAh Li-polymer
Multimedia: audiospeler / video / foto's .
Speakers: 2 x 1 Watt
Format ondersteund door Android ™
Connectoren: micro USB with OTG function
Connectoren: Micro SDHC card slot
Connectoren: Mini HDMI 1080P
Connectoren: Audio output 3.5 mm jack
Systeem: Windows ® 8
Systeem: Android ™ 4.2 (Jelly Bean)
Afmetingen: 258 x 173 x 10.4 mm
Gewicht: 595 g + 340 g voor het toetsenbord

Ziet er naar mijn mening helemaal niet slecht uit.
Wat is jullie mening over deze tablet? Ben namelijk sterk aan het overwegen om er eentje te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
Ik ben niet helemaal up to date met tablets e.d. maar volgens mij is er al een betere voor minder te verkrijgen.

De Ramos i10

Ramos I10 Tablet Features:
CPU: Intel Z2580 2GHz
GPU: PowerVR SGX544MP2
RAM LPDDR2 2GB
Storage 16GB EMMC
Shell Material Glass
Screen: Capacitive Touchscreen, 1920*1200 High-resolution Screen
Size: 10.1 inch
Resolution: 1920*1200 Pixels
Visible Angle: 178°
Display: IPS
Dual Camera : Front camera, 2.0 Megapixels Back Camera, 5.0 Megapixels
Bluetooth: Support
HDMI: Support

Ramos I10 Tablet PC Details:
Multi-Touch Yes, 10 points touch
OTG: Yes
Play Store: Yes, built in
Extend Card Support TF card up to 32GB extended
Gravity Sensor Yes
Android Market Yes
Email and Browser: Yes, built in
WIFI: Yes, 802.11 b/g/n
3G : Not built in, support external 3G dongle
Earphone Interface 3.5mm
Video 1080P, AVI/MOV/MP4/RMVB/FLV/MKV…
Music MP3/WMA/WAV/APE/AAC/FLAC/OGG
Ebook UMD, TXT, PDF, HTML, RTF, FB2…
Work Time: Up to 8~10 hours
Battery : 7500 mAh

Ramos I10 Tablet contain:
1 x Ramos I9 Tablet
1 x USB cable
1 x Charger

Ramos I10 Tablet Weight: 635.4g
Ramos I10 Tablet Size: 262*162*8.6mm

Er is ook een Pro versie beschikbaar voor het dubbele maar wel met betere specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
Dat zijn inderdaad heel wat andere specs.

Ik heb even de processor vergeleken, maar de Z3740D (64bit quadcore) blaast de Z2560 (32 bit dualcore) eruit op lagere klokspeeds, en komt zelfs in de buurt van een core i3.

http://cpuboss.com/cpus/Intel-Z3740D-vs-Intel-Atom-Z2580

Daarnaast draait hier windows 8 en kan je alle windows software erop draaien.
Met de mogelijkheid om ook dualboot android erop te installeren.
Het voordeel vind ik dat als ik android wil gebruiken ik geen extra tablet hoef aan te schaffen.

Dat is eigenlijk de reden dat ik deze tablet interessanter vind dan een Android only tablet.
Volgens mij is het zelf mogelijk ook League of legends op low settings te spelen :).

[ Voor 3% gewijzigd door XthinkZ op 24-06-2014 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ze proberen Android ook aan de praat te krijgen op de Asus T100. Als dat ze lukt bij XDA & co, dan is dat alsnog een goed alternatief voor deze tablet. Afgezien van de uitbreidbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:23

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vicros schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:52:
Ik ben niet helemaal up to date met tablets e.d. maar volgens mij is er al een betere voor minder te verkrijgen.

De Ramos i10
Wow, draait android/Windows, lijkt sprekend op een uitgetrokken iPhone :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
Heb er even naar gekeken. De T100 is duurder en heeft geen officiele Android ondersteuning.
Resolutie is 1366x768 ipv 1280x800.

En slechtere webcam 1,3MP t.o.v 2 / 5 MP voor en achter.
Heeft wel USB 3.0 wat natuurlijk een flink pluspunt is.

Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Topicstarter
Meer de Ipad mini of de HTC One in tablet vorm.
SinergyX schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 18:49:
[...]

Wow, draait android/Windows, lijkt sprekend op een uitgetrokken iPhone :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geeky
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-11-2017
Ook ik denk erover om deze te kopen. Na hier en daar te vergelijken ben ik tot de conclusie gekomen dat deze aanbieding indd niet slecht is. Het dichts in de buurt is de T100 zoals hierboven al aangegeven voor €329,-. Mijn vraag is of het toetsenbord inbegrepen is, want dit is mij niet duidelijk. Na wat onderzoek kost deze algauw ad € 50. Weten jullie meer hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bi3
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-08 11:56
Dag allen,

Ik deze tablet ergens voor 140 euries op de kop getikt en ben best tevreden over met windows 8.1pro. Soms wel wat traag maar niet belemmerend.
En de android boot gebruik ik eigenlijk niet gezien mijn OPO met 5'' scherm ook niet echt nodig vind ik.

Nu wil ik windows 10 op installeren maar krijg foutmeldingen als ''something happened'' (just brilliant lol) en ''setup failed to initialize working directory''. Na heel wat googelen en wachten, google search leverde niets op in het begin, maar nu blijkt dat het door te weinig schijf ruimte komt(meest waarschijnlijk).

Nou heeft deze badboy een schijf van maar liefst 32gb waarvan maar 17gb voor windows beschikbaar. Van deze 17gb is maar 1 to 1.5gb(na een grote schoonmaak) op de c vrij. Echter ik lees overal dat je op zn minst 10gb vrij moet hebben om windows 10 te kunnen installeren. wat mij onmogelijk lijkt om vrij te maken.

Dus mijn vraag is kan ik de android gedeelte van de schijf vrij maken? en dus alleen windows er op en geen dualboot meer?

Heb even gezocht maar kan niets vinden over hoe de dualboot te verwijderen op een tablet.

Alle hulp is welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je moet toch makkelijk die ruimte vrij kunnen maken, in iedergeval genoeg om installatie te kunnen doen.

Ik heb soortgelijk probleem gehad, eerst mijn C vrijgemaakt tot ~9,7GB, vervolgens op een SD-card de win10 iso gezet en deze uitgevoerd van de SD_card (dus geen gebruikmakend van C-schijf ruimte). Hierna heel windows.old (en overige zaken) via schijfopruiming weggehaald, paste makelijk.

Wat jij wil is een volledige clean install, dat moet je USB-booten (eufi neem ik aan) en alle partities opnieuw aanmaken, neem aan dat er voor zo'n tablet ook wel een guide te vinden is. Al neem ik aan dat deze dualboot hetzelfde principe gebruikt, zou je ook kunnen kijken naar guides van andere tablet (zoals een chuwi of voyo).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bi3
Thanks for the replay.

Ben gister avond even bezig geweest om wat ruimte vrij te maken. Ik heb alles wat ik kon verwijderen verwijderd. Alleen de native apps van windows die je niet kunt verwijderen bleven staan. En toen 2 keer de windows disk clean laten draaien, ook systemfiles, en iedere keer werd maar amper 20mb vrij gemaakt 0_o. Ook alle ''oude'' update files enz handmatige verwijderd. En toen had ik nog maar 700mb vrije ruimte op de c lol.

Toen ccleaner opnieuw geinstalleerd en 3x gedraaid zonder succes. Had volgens windows nog steeds maar 700mb vrije ruimte (directory windows op c was btw 11gb and some change)en voor ik met de schoonmaak begon was het 1.4gb . lol

Het werd laat en ik pissed toen maar opgegeven. Maar toen ik vanochtend weer keek had ik 4,5 gb vrije ruimte plus 64gb sd card. Ben nu bezig om windows 10 te installeren van uit een UBS gemaakt met MStool. Schiet niet echt op na 1,5 uur staat copying files op 5% :(

Ik had er niet aangedacht om op andere tablet te zoeken en zocht alleen op danew zonder succes.
Dus thanks SinergyX voor de suggestie.

Heb het onstaande gevonden (replay #140)maar nog niet goed besturdeerd. zal jullie op de hoogte houden waar het schip strand
http://forum.xda-develope...droid-4-4-t3112954/page14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMan
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-09 13:24
Er zijn tientallen van deze dual boot 'china' tablets te krijgen. Zie oa. ook hier:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1601288

Binnenkort ook al met windows 10 en android 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

N00bi3 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:58:
Het werd laat en ik pissed toen maar opgegeven. Maar toen ik vanochtend weer keek had ik 4,5 gb vrije ruimte plus 64gb sd card. Ben nu bezig om windows 10 te installeren van uit een UBS gemaakt met MStool. Schiet niet echt op na 1,5 uur staat copying files op 5% :(

Ik had er niet aangedacht om op andere tablet te zoeken en zocht alleen op danew zonder succes.
Dus thanks SinergyX voor de suggestie.

Heb het onstaande gevonden (replay #140)maar nog niet goed besturdeerd. zal jullie op de hoogte houden waar het schip strand
http://forum.xda-develope...droid-4-4-t3112954/page14
Is jouw tablet ook niet bezig om 10 te downloaden? (C schijf, hidden folder $br_windows ofzo).

Ik heb enkel gewerkt met die ISO (default mount optie van Windows) op een SD card, ben niet echt bekend met de snelheid van installeren via de USB sticks. Ik ben nooit echt fan geweest van die partitie-tools en ik wilde android ook gewoon bewaren, had je schijfopruiming wel via de admin gestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bi3
Als het goed is niet want er staat Installing Windows in koeien letters bovenaan met in het midden een cirkel met de % aanduiding wat na 2,5 uur op 3% staat.

Wist dat het wat langzaam zou gaan maar dit is echt belachelijk. Gebruik de DTDUO3/64 van kingston
http://www.kingston.com/en/usb/personal_business#DTDUO3

Ja ik werkte onder de admin account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mijne heeft er ook aantal uur over gedaan, maar die Hi8 stond bekend om zijn enorm traag opslag, zal nu gewoon kwestie van wachten worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bi3
Dit wordt lachen dan hahahaha Ben pas tegen 21:00 thuis en vanaf 17:00 gaat ie van stroom af lol

Dat houdt de batterij natuurlijk nooit vol dus vraag me af hoe ik het proces weer op kan starten zonder windows :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als hij genoeg heeft gekopieerd kom je automatisch in w10 boot terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bi3
Ik hoop het, hij heeft nu 41% van de bestanden gekopieerd.

Update 15:45 : Win 10pro staat er op en nu eerste updates aan het installeren. Thanks again for the advice guys.

[ Voor 50% gewijzigd door N00bi3 op 11-08-2015 15:47 ]

Pagina: 1