Advies gevraagd aankoop 4 /5 Tb Harde schijf

Pagina: 1
Acties:

• TheWizard
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-02 04:53
Hoi Medetweaker,s , ik ben aan het over denken om 1 grote interne Harde schijf van 4 of 5 terrabyte,s aan te schaffen ( als die 5 terrabytes er al zijn :...)

Maar ik weet nog even niet goed waar ik op moet letten , prijs is zeker belangrijk en hij moet gewoon Sata 3 en NQC aan kunnen , ik heb geen idee welke Disks op dit moment een beetje goed scoren ook het gebied van stilte , duurzaamheid etc

teven,s vraag ik me af , moeten ( conventionele harddisks ) Ahci ondersteunen alvoren,s je je Mobo controller op Ahci zet ?

ik heb na wat zoeken deze gevonden

pricewatch: Seagate Desktop HDD.15 (OEM), 4TB

Advies & feedback is zeer gewaardeert!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-02 13:32
Als je schijven een s-ata aansluiting hebben moet de controller in de bios altijd op AHCI en/of RAID ingesteld staan... anders wordt ook vrijwel niet meer gebruikt.

Wat betreft de keuze in hardeschijf... zoveel keuze is daar tegenwoordig niet meer in gezien Western Digital en Seagate vrijwel de gehele hdd markt voor consumenten in handen hebben. Een hardeschijf van 1 van de 2 zal in principe altijd een solide keuze zijn... je hoeft in principe alleen maar op de prijs te letten.

[ Voor 4% gewijzigd door MicGlou op 24-06-2014 13:44 ]

Verwijderd

WD Green WD40EZRX 4TB raad ik je aan.

Verder hoort dit in CAA, omdat het onder aankoopadvies valt.

• TheWizard
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-02 04:53
bedankt voor het advies Cipher & Mic