Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoopadvies laptop voor studie

Pagina: 1
Acties:

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een laptopje voor mijn studie. Budget ligt op max 1000 euro, liever minder natuurlijk. Ik heb de volgende wensen;
  • Max 14", moet veel slepen met de laptop, hij moet dus ook stevig in elkaar zitten. Allicht een ultrabook dus, maar dat is geen vereiste (hij mag ook best een beetje dik zijn).
  • Hij moet redelijk snel zijn, hij zal gebruikt worden voor huis-, tuin- en keukentoepassingen, maar ook hier en daar wat photoshop en videobewerking, maar geen zwaar gebruik, daar heb ik een desktop voor of gebruik ik een workstation op school.
  • Goede accuduur.
  • Liefst een mat scherm, maar is ook geen vereiste.
  • Minimaal 256GB geheugen (SSD of HDD maakt me niet extreem veel uit, SSD zou leuk zijn maar absoluut geen vereiste).
Zelf zat ik te kijken naar heel misschien een Macbook Air of misschien Pro (moet er even bij zeggen dat ik via Apple Campus Store geloof ik 20-25% korting op Apple producten kan krijgen, dus dan liggen ze wel dichtbij mijn budget), al vind ik het wel erg duur. Ik overweeg ze vooral omdat ze goed in elkaar zitten, voor OS X doe ik het niet, heb zelfs liever een Windows laptop. Heb ook wat gekeken naar de ultrabooks van Samsung(pricewatch: Samsung Series 5 Ultra 530U3C-A01NL), of misschien is een Lenovo Ideapad (pricewatch: Lenovo IdeaPad U330 Touch) iets. Ik hoop dat jullie me een beetje verder kunnen helpen, alle suggesties zijn welkom!

[ Voor 9% gewijzigd door Thomas op 24-06-2014 13:16 ]

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Ga je bij een TU studeren?

Anders is een macbook air geen slechte keus met 20% korting. Je kan er eventueel windows op draaien via bootcamp.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Nope. Wat me vooral een beetje tegenstaat is de kleine hoeveelheid opslaggeheugen op een MBA, en natuurlijk de prijs die alsnog vrij hoog is. Ik weet dat Lenovo in de regel prima laptops maakt, dus zat me daar ook enigszins op te oriënteren (prijs ligt ook een stuk lager). Volgens mij is een MBA best een leuke keuze, maar als er alternatieven zijn die minder kosten dan is de keuze snel gemaakt ;). Gaat me er dus vooral om dat het een stevig ding is dat ook nog een beetje snelheid in zich heeft, onder de 1000 euro.