Advies gevraagd aankoop Monitor

Pagina: 1
Acties:

• TheWizard
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-02 04:53
Hoi Beste Tweaker,s ik sta op het punt om ( eindelijk :..P ) een nieuwe Monitor te kopen na lang sparen en werken , welnu is mijn Budget beperkt tot ongeveer 300 Eu , meer als dit uitgeven aan een Monitor vind ik eigenlijk ook te grof .

en teven,s moet ik eerlijk zijn en weet ik niet precies waar ik op moet letten bij aanschaf van een Monitor , wel is een kritiek punt dat hij niet al te veel prik moet gebruiken en minstens een resolutie van 1920 x 1080 moet aankunnen , ik kwam een beetje bij deze resolutie omdat ik zag dat Schermen met grotere resoluties zoals 2.560 x 1.440 ( wat ik eigenlijk wel graag een keer wil proberen ) erg duur zijn en de meeste die ik zag zijn allemaal boven de 500 Eu

na wat zoeken ben ik op deze Monitor gekomen

pricewatch: Philips 278G4DHSD Zwart

het is een Led Monitor en heefd Ips , nu heb ik voldoende gelezen over Ips , maar weet ik nog steed,s niet precies wat het is :....) , met Ambient light wat ik wel interessant vind , voor net iet,s odner de 300 Eu , wat ik eigenlijk nog steed,s wel best veel geld vind

wat ik mij afvraag is dit een goede Monitor ? , of zijn er betere alternatieven

Alle feedback , suggesties zijn zeer gewaardeert!

vriendelijk bedankt voor eventuele input

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Waarvoor ga je het gebruiken? Gamen, photoshop, standaard stuff?

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-02 11:03

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Je hebt nu een scherm van 27" met 'maar' 1080p, ik weet niet of je snel last hebt van te grote pixels, maar dat kan iets zijn om te testen. Verder geldt dat hoe groter, hoe meer stroom ie verbruikt en hoe duurder je scherm wordt. Ergens wel logisch, maar kan een belangrijk punt zijn.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• TheWizard
Chris Smoove schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 13:19:
Waarvoor ga je het gebruiken? Gamen, photoshop, standaard stuff?
Hoi Cris ik wil hem gebruiken voor van alles , een Film kijken , wat videobewerking zo nu en dan een Spelletje

• TheWizard
FreezeXJ schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 13:29:
Je hebt nu een scherm van 27" met 'maar' 1080p, ik weet niet of je snel last hebt van te grote pixels, maar dat kan iets zijn om te testen. Verder geldt dat hoe groter, hoe meer stroom ie verbruikt en hoe duurder je scherm wordt. Ergens wel logisch, maar kan een belangrijk punt zijn.
wat wordt bedoelt met 1080P ? , ugh ..ik weet het , ben nauwelijks op de hoogte , bedankt voor je reactie

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:51
1080po is de resolutie van het scherm(1920x1080p. Persoonlijk zou ik geen 27inch monitor willen, met een 1080o reso,je kan dan gewoon de pixels zien.

Of je moet het scherm een eind bij je vandaan zetten,dan zal je het niet zien.
Maar dan is het nut van een 27inch scherm weg.

ik zou dan eerder gaan voor een goede 24incher,met IPS met 1920x 1200 reso

Of toch doorsparen voor een 2560x 1440 scherm,wat ik zelf wel een verademing vind,

Echter je pc moet dit ook aan kunnen,vooral als je games speelt dan.
De hogere reso zorgt er voor dat je systeem en dan vooral de videokaart met games zwaar belast word.

[ Voor 26% gewijzigd door freaky35 op 24-06-2014 16:28 ]

• Fid3lity
  • Laatst online: 08-02 13:47

Fid3lity

Spectre X

TheWizard schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:21:
[...]

wat wordt bedoelt met 1080P ? , ugh ..ik weet het , ben nauwelijks op de hoogte , bedankt voor je reactie
:>

• TheWizard
freaky35 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:25:
1080po is de resolutie van het scherm(1920x1080p. Persoonlijk zou ik geen 27inch monitor willen, met een 1080o reso,je kan dan gewoon de pixels zien.

Of je moet het scherm een eind bij je vandaan zetten,dan zal je het niet zien.
Maar dan is het nut van een 27inch scherm weg.

ik zou dan eerder gaan voor een goede 24incher,met IPS met 1920x 1200 reso

Of toch doorsparen voor een 2560x 1440 scherm,wat ik zelf wel een verademing vind,

Echter je pc moet dit ook aan kunnen,vooral als je games speelt dan.
De hogere reso zorgt er voor dat je systeem en dan vooral de videokaart met games zwaar belast word.
bedankt Freaky voor het advies, ja een Scherm met 2560x 1440 zou ik ook wel gaaf vinden , over , of nabij de 500 Eu ugh :..) ik heb een Gigabyte 770 Gtx Vga die ondersteund zelfs de nieuwere populaire 4 k resolutie monitoren , maar dat is me net een brug te ver , qua Geld en veel Games en Films ondersteunen die resoluties nog niet meen ik
Pagina: 1