Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Hoi allemaal,

Gisteren eindelijk de knoop doorgehakt en naar de mycom gereden voor een MSI Z97 Gaming 5, een 4770k, en 8GB corsair vengeance geheugen ter vervanging van mijn AMD 955 BE. Omdat het een K processor is heb ik er direct een corsair H80i bij gekocht. Draait super, PC is idle rond de 30 graden, en 55 tijdens games.
De led op de pomp van de H80i is van kleur te veranderen, echter na iedere reboot klopt de kleur niet meer, dan is 'ie in plaats van rood, licht roze terwijl de corsair link software wel degelijk aangeeft dat hij nu rood is. Dan is het een kwestie van de RGB schuifjes omhoog en omlaag en dan is 'ie weer de juiste kleur.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-10 19:26
Ik heb mijn kleur 1 keer ingesteld op mijn H100i en daarna de USB kabel verwijderd en Corsair link ingesteld zodat het niet opstart samen met Windows en nu blijft het gewoon op de juiste kleur. Mijn fans stuur ik aan met mijn moederbord dus die lange usb kabel heb ik niet nodig.

Corsair link is wel een programma dat nog vol fouten zit en vooral op Windows 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riecardow93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 14:39
Gebruik je wel de laatste versie van corsair link? http://forum.corsair.com/forums/showthread.php?t=118618
Heeft voor mij ook verschillende problemen opgelost, zoals de fans die na elke reboot op 100% draaiden totdat je corsair link opstarte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
Jep, de laatste versie. Althans, gisteren gedownload en geïnstalleerd. Na nog wat gegoogle, kwam ik er achter dat er meerdere mensen problemen hadden met de LED sinds de laatste update. Misschien lost het zich met een update weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:16

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Corsair Link is de grootste bitch die je kunt hebben, niks in dat programma werkt naar behoren (de temps misschien, maar die zie je 9/10x niet).

Ik moet dus elke keer bij opstarten de USB erin en eruit doen en dan in opties van het on-programma op "restart" duwen en hopen dat ie mijn H80i pakt.

Ook is het lawaai als de PC opstart vre-se-lijk irritant, dan gaan de fans op 100% spinnen en die Corsair fans zijn niet bepaald stil. (en ik bedoel dus vanaf moment PC knop induwen > Windows logo)

Maar ik heb dus ook dat die LED roze word, maar ik moet toch in bed liggen op naast de kast knielen om dat te kunnen zien dus dat is het minste waar ik me zorgen over maak.

Ik heb BTW nog een stokoude versie: Version 2.3.4816

Voor mij is het nu definitief voorbij met Corsair Waterkoelers, ik vind dat ze een van de beste RMA services hebben maar dat neemt niet weg dat ik na 1,5-2 jaar kloten dat Link gebeuren nog niet aan de praat krijg.
Heb net dus nieuwste versie geïnstalleerd en ja hoor: weer pakt ie m'n H80i niet en na de USB opnieuw erin doen zegt ie me vrolijk dat er een nieuw apparaat gevonden is en of ik even wil rebooten, prima!

Na de reboot zie ik (na ellenlange opstarten van het programma) tot mijn verbazing de H80i staan, maar zonder fan's 7(8)7 Fijn dus! Kan ik mijn fan's niet controllen, iets waar ik volgens mij het programma voor heb gedownload maar oké...

PC rebooten dan maar en nu staat de koeler zelf er weer niet bij, hoe geweldig kan het worden? De USB weer eruit en erin en ik krijg weer die melding, rebooten; geen H80i en geen fans. Daar zit je dan met hoofdpijn van de irritatie...

[ Voor 45% gewijzigd door Kuusj op 26-06-2014 17:03 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
kuusj98 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 16:09:
Corsair Link is de grootste bitch die je kunt hebben, niks in dat programma werkt naar behoren (de temps misschien, maar die zie je 9/10x niet).

Ik moet dus elke keer bij opstarten de USB erin en eruit doen en dan in opties van het on-programma op "restart" duwen en hopen dat ie mijn H80i pakt.

Ook is het lawaai als de PC opstart vre-se-lijk irritant, dan gaan de fans op 100% spinnen en die Corsair fans zijn niet bepaald stil. (en ik bedoel dus vanaf moment PC knop induwen > Windows logo)

Maar ik heb dus ook dat die LED roze word, maar ik moet toch in bed liggen op naast de kast knielen om dat te kunnen zien dus dat is het minste waar ik me zorgen over maak.

Ik heb BTW nog een stokoude versie: Version 2.3.4816

Voor mij is het nu definitief voorbij met Corsair Waterkoelers, ik vind dat ze een van de beste RMA services hebben maar dat neemt niet weg dat ik na 1,5-2 jaar kloten dat Link gebeuren nog niet aan de praat krijg.
Heb net dus nieuwste versie geïnstalleerd en ja hoor: weer pakt ie m'n H80i niet en na de USB opnieuw erin doen zegt ie me vrolijk dat er een nieuw apparaat gevonden is en of ik even wil rebooten, prima!

Na de reboot zie ik (na ellenlange opstarten van het programma) tot mijn verbazing de H80i staan, maar zonder fan's 7(8)7 Fijn dus! Kan ik mijn fan's niet controllen, iets waar ik volgens mij het programma voor heb gedownload maar oké...

PC rebooten dan maar en nu staat de koeler zelf er weer niet bij, hoe geweldig kan het worden? De USB weer eruit en erin en ik krijg weer die melding, rebooten; geen H80i en geen fans. Daar zit je dan met hoofdpijn van de irritatie...
Lekker verhaal. Mijn led is inderdaad roze, en de fans die op volle snelheid draaien zijn ook verschrikkelijk luidruchtig. Echter werkt het verder tot zover goed. De fans zijn tot nu toe altijd te regelen en de temperaturen zijn ook altijd te zien in de link software, en dat al de hele 3 dagen dat 'ie geïnstalleerd is. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10 19:48
(jarig!)
Die ledjes sterven meestal al binnen 2 weken, dus die kleur is ook lang niet interessant hahahaha

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
Ik heb voor mij in elk geval een oplossing gevonden! Ik verwacht dat dit voor anderen ook wel werkt. Ik wilde mijn LED rood hebben, en ik had vanzelfsprekend de blauwe en groene(?) Leds op 0 gezet. Hij leek wat in de war na elke reboot waardoor mijn led altijd roze was. Nu heb ik de blauwe en groene (?) Led op 1 in plaats 0 gezet en alles klopt na reboot. (y)

Video:
YouTube: Corsair Link LED Fix
Pagina: 1