Synology icm spotnet en Sabnzbd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkie1987
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-03 10:35
Goedemiddag Tweakers leden,

Ik ben net nieuw op deze forum, ik hoop dat deze post op de correcte locatie is. Zo niet zal ik deze verplaatsen. Ik zit heel erg te twijfelen over een aankoop van een NAS. Ik weet al dat ik een Synology wil, alleen twijfel ik tussen de DS213(+) en DS214(+). Ik ben van plan de NAS alleen voor Spotnet en Sabnzbd te gebruiken i.c.m. centrale opslag van mijn bestanden natuurlijk.

Mijn vraag is eigenlijk moet ik de + versie gaan namen in verband met meer werkgeheugen of is de standaard 512 MB dat erin zit meer dan genoeg voor de bovenstaande taken. Ik kijk uit naar jullie reacties! Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:43
Ik neem aan dat je spotweb bedoelt? voor dat icm sabnzbd hoef je geen + versie te hebben. Ik zou je wel aanraden om NZBget te gebruiken ipv Sab, die werkt echt veel sneller en is overzichterlijker. http://nzbget.net/

Deze kun je gewoon ook via de synology installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-10 07:57
Ik zou geen Sabnzbd gebruiken maar NZBget, deze werkt super bij mij en ik haal er mijn volle downloadsnelheid mee. Ik heb een DS214 en DS211. Op de DS211 haal ik maximaal maar 2 MB/s met Sabnzbd. Met NZBget haalt ik gewoon wel het maximale van mijn verbinding (5.5MB/s).

De gewone versie voldoet prima. Ik zou daarom voor een DS214 gaan. Wil je Spotnet op de Synology zelf gaan draaien? Ik maak gebruik van een eigen Spotweb installatie. Als ik daar op een NZB klik dan gaat hij automatisch naar NZBget die hem dan download en in een juist map zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkie1987
Heel erg bedankt voor de reacties! Het bovenstaande is mij duidelijk. Dan haal ik de standaard DS214 icm spotweb en nzbget. Nog een fijne dag verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkie1987
@ Binnetie, is het maken van een eigen Spotweb installatie lastig? Ik heb wel enige ervaring met ICT en een beetje programmeren. Ik gebruik momenteel lokaal op de PC, Spotnet icm SabNzbd. Wanneer ik dus een spot wil downloaden gaat dit automatisch naar SabNzbd met volle snelheid.

Vandaar mijn keuze voor Spotnet icm sab op de NAS. Ik doe het liefst ook zoals jij het doet: Spot binnenhalen en dan automatisch door NZBget laten openen, downloaden, uitpakken en ergens neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-10 07:57
Voor Spotweb is tegenwoordig ook een standaard package te downloaden die je op je Synology kan installeren. Deze kan je vinden in de Package Center van je nas. Ik had hem draaien voordat er een package voor uit kwam. Ik draaide op een DS211 die soms erg langzaam was. Toen heb ik besloten om de installatie te doen op een VPS.

Meer info vind je hier: SpotWeb - Webbased Spotnet - deel 2
Ik zou eerst de package voor de Synology eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkie1987
Ga ik doen, dank je wel ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-10 23:18

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik heb nzbget op mijn syno en dat gebruik ik icm met spotnet, werkt ideaal.
Zelf een klein tooltje geschreven zodat wanneer ik op de downloadknop klik ik alleen een dialog krijg met in welke categorie (die haalt ie automatisch uit nzbget) ik het wil downloaden en dan gaat ie automatisch downloaden.

Diezelfde tool+spotnet op mijn werk geinstalleerd zodat ik daar ook iets op downloaden kan zetten en dan gaat de nas thuis dus downloaden echt supermakkelijk

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-10 09:49
Ik heb destijds een DS412+ gekocht met het oog ook om te downloaden plus wat meer, heb toen hij binnen kwam de standaard 1GB meteen geupgrade naar 2GB (gewoon omdat het kan) en linux over algemeen best wel goed memory managed en standaard gebruikt de mijn nu gewoon 1GB van de 2 :)

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera666
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-10 11:38
Over de keuze tussen NZBGet en SABnzbd... NZBGet legt een stuk minder beslag op je resources en bij het downloaden is NZBGet bij mij stukken sneller dan SABnzbd. Met SABnzbd kwam ik tot 3 MB/s op mijn Synology DS211 en met NZBGet kom ik nu aan bijna 7 MB/s.

Echter bij het repairen is dat duidelijk andersom! Er staat nu een download and ~9gb te repairen, hij is daar al zo'n 9 uur mee bezig en zegt nog 8 uur nodig te hebben. Dat heb ik met SABnzbd echt nog nooit meegemaakt. En het is me sinds ik overgeschakeld ben al vaker opgevallen dat NZBGet in de morgen nog met repairen bezig en met SABnzbd heb ik dat gedrag alleen maar gezien als ik Blurays van 30-40gb aan het downloaden was.
Pagina: 1