Lenovo e540 (SSD+RAM upgrade)

Pagina: 1
Acties:

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Hoioi, vandaag is mijn lenovo e540 binnen gekomen.

Helaas is de 3,5mm aansluiting DOA, dankzij de goede servicevan Aces direct verwacht ik morgen een nieuwe en kan ik vandaag doorwerken.

Ik wil de e540 volgende maand van een ram-upgrade voorzien (4 ==>8gb).
Hierbij geef ik mijn collega met dezelfde laptop mijn rambankje en kopen we samen een nieuw setje van 8 GB zodat we allebei een matchende set hebben.

Helaas kan ik nergens de QVL van de e540 vinden. Iemand tips? Er zit nu 1 latje van 4GB 1600mhz ddr3l in.

Daarnaast wil ik de harde schijf eruit halen en vervangen door een m100x van 512GB (of 1 tb als die uit komt)
Omdat een shitload aan bloatware, essentials en de eigen w7 installatie op de bijgeleverde hdd staan heb ik geen idee hoe dit aan te pakken. Want het is dan vermoedelijk niet zo dood-eenvoudig als bij een PC Iemand tips?

TL:DR
QVL RAM lenovo e540?
HDD vervangen door SSD, Hoe?

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Laptops hebben meestal geen QVL, want als je meer geheugen had willen hebben, had je bij de aankoop ervoor moeten betalen. Dat is de gedachte gang van fabrikanten.
Een algemeen merk zoals Kingston en daar dan valueram van. Werkt in 99% van de gevallen zou ik zeggen.

Beste is om via CPU-Z de precieze specs van het RAM uit te lezen en dan een matchende DIMM erbij te doen.

Windows 7 op ssd installeren...
Een windows 7 installatie scoren (legaal via digital river te downloaden), je hebt een serial key... Dan kun je volledig clean install doen en dan is het zo doodsimpel als op een PC...

[ Voor 35% gewijzigd door Swordlord op 24-06-2014 14:52 ]

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Oke, dank zal daar eens naar zoeken.
neem aan dat met name klok, voltage en latencies van belang zijn? (vergeet ik iets)

Wat betreft die w7 installatie, helaas zit er geen w7 key bijgeleverd ondanks dat de w7 wel valide is (w7 staat default geinstalleerd en heb nergens een key in hoeven vullen, bijgeleverd is alleen w8 materiaal).

Tips om op een al geinstalleerde w7 de key te achterhalen?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
bijv speccy, die geeft alle info over je systeem, dus ook de key.