Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

LDAP synchronisatie met Active Directory

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, Wij zitten met het volgende probleem.
De situatie is als volgt. We willen een Active Directory implementeren op een omgeving van 3 servers.
Server 1 is een Windows 2008 R2 Server met Active Directory. Server
2 is een Ubuntu server met o.a. phpLDAPadmin.

Het probleem is dat wij de synchronisatie tussen phpLDAPadmin niet voor elkaar kunnen krijgen. Aangezien trusts tussen Active Directory en Openldap volgens ons geen mogelijkheid was, dachten wij namelijk aan een synchronisatie tussen Openldap en Active Directory.
Mijn vraag hierbij of dit mogelijk is, we hebben een paar testen geprobeerd te draaien met de volgende software: http://lsc-project.org/wiki/about/start Maar dit wel niet bepaald lukken, andere oplossingen zijn niet echt goed gedocumenteerd. Misschien dat er hier mensen zijn welke hier eventueel ervaring mee heeft of hier
antwoorden op heeft.

About [LDAP Synchronization Connector (LSC)]
lsc-project.org

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Waarom laat je die Ubuntu-machine niet direct tegen de Active Directory aan te laten praten? Het is gewoon LDAP, en de meeste Linux-distributies maken het tegenwoordig niet zo lastig meer als vroeger.

Wat mislukt er, wat voor fouten krijg je? Wat heb je geprobeerd, etcetera, etcetera etcetera?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Windows Server heeft ook de NIS role, daarmee kan een domain controller ook de accounts in een Linux domein synchroniseren met die in een AD domein. Mogelijk dat dit ook voor Ubuntu werkt?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
ik heb Acitive maar even anders gespeld in de titel :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Goed dat jullie mee denken.
Wat CMD SNAKE zegt is niet mogelijk hiervoor heb ik al gekeken, helaas leidt dit tot niets.

Om op sanfranjake terug te komen,
Ik heb de LCS connector al geprobeerd maar dit is een ontzettend groot karwei om de praat te krijgen tot op heden is het nog niet gelukt.

We hebben ldap wel verbonden met active directory en we kunnen van active directory inloggen met op ldap of ubuntu. Alleen het gaat erom dat het ook andersom kan.

Wij vragen ons langerand af of dit wel kan en bestaat.
Het zou een groot probleem als het niet kan in ieder geval.

Verwijderd

Je zou ipv OpenLDAP op de Ubuntu server Samba4 kunnen installeren en dan de server het AD domein laten joinen als extra DC.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2014 10:19 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:15:
We hebben ldap wel verbonden met active directory en we kunnen van active directory inloggen met op ldap of ubuntu. Alleen het gaat erom dat het ook andersom kan.
Ik snap nog steeds je vraag niet. AD = LDAPv3 met een MS saus eroverheen.
Wat wil je bereiken?
User/Machine authentication? en welk systeem is dan de 'client' en welk systeem is de authentication server?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1