Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor Archicad / Revit / Autocad

Pagina: 1
Acties:

• Tom-82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-07-2024
Hallo!

Voor het verwerken van bouwkundige tekeningen volgens het BIM proces ben ik voornemens om een nieuwe laptop aan te schaffen.
Waarom een laptop? Ik ben graag mobiel en heb verschillende werk locaties. De vaste werkbasis kan voorzien worden van een extern scherm, maar dit is voor later zorg.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Bouwkundig tekenwerk, met o.a. Archicad, Revit en Autocad

Wat mag je laptop gaan kosten?
Een budget vind ik moeilijk te bepalen. Het moet een goed apparaat zijn, dat is het belangrijkste. Uiteraard heb ik wel een maximum en dat heb ik voorlopig bepaald op 1200,- euro.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
De laptop zal dagelijks meegenomen worden in de auto naar de werklocatie. Verder geen gesleep, dus grootte en zwaarte is niet van toepassing. Accuduur ook niet, meestal zal er een stopcontact voorhanden zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee geen merkvoorkeuren.

Inmiddels heb ik zelf 2 laptops op het oog, maar die komen in zoveel verschillende uitvoeringen, dat ik het even niet weet.

Komen ze :

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus N550JV-CN270H€ 919,-€ 919,-
1Asus N750JK-T4068H€ 902,05€ 902,05
1Crucial MX100 256GB€ 87,95€ 87,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.909,-

De gekozen Asus modellen komen in zoveel verschillende uitvoeringen dat ik er als voorbeeld maar even 2 gekozen heb.
Ik heb een lichte voorkeur voor 17 inch om lekker op te tekenen.

De laptop zal in elk geval voorzien worden van een ssd van 256 gb. Ik heb nu een Crucial mx gekozen. Ik heb geen idee of een Samsung EVO misschien wel beter is. Ik begrijp dat er bij een 17 inch model vaak ook de orginele hdd behouden kan worden voor data opslag.

Waar ik mijn vraag tekens bij heb is de processor. Ik denk aan een i7, maar dan zie dingen als Intel Core i7-4700HQ of Intel Core i7-3630 QM.
En wat het verschil is? Geen idee. Welke dan beter is, al helemaal geen idee. Daar hoop ik van jullie meer inzicht in te krijgen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-11 15:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

Zijn beide prima laptops, je zou evt nog naar de acer van de bbg kunnen kijken of een laptop met speciale kaart voor Autocad oid. Ssd is goede keuze. Zou theoretisch wat beter geheugen hebben dan de Samsung EVO . De proccessors zijn bijna hetzelfde, de 4700hq heeft nieuwere videochip maar dat maakt in dit geval niet zoveel uit. In de 17 inch asus zitten 2 sata bay's dus de ssd kan je daar idd zo bijprikken

[ Voor 10% gewijzigd door -36- op 24-06-2014 13:35 ]

• Tom-82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-07-2024
-36-,

Bedankt voor je reactie.
Het monteren van een ssd schijf, is dat te doen?
Tevens wil ik de laptop voorzien van een windows pro versie, maar ze worden zo niet geleverd. Kan ik de gewone windows versie die geleverd bij de laptop eenvoudig upgraden naar een pro versie?

Tot slot heb ik de volgende laptop nog gevonden :

#ProductPrijsSubtotaal
1Toshiba Satellite P70-A-11N€ 1.105,05€ 1.105,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.105,05

Grote plus is de 16 gb ram. Volgens mij verschilt het apparaat verder niet zoveel met de Asus qua specificaties. Enkel heeft deze een 4200 MQ processor.

Is dat beter of slechter dan een 4700 HQ?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Weinig verschil tussen die cpu's (hq of mq), maakt voor jou niet zo veel uit. Wat jij zoekt is een cpu met zo veel mogelijk mhz, en een zo hoog mogelijke turbo. Daar zijn deze cpu's redelijk prima in, maar allemaal 4700 hq/mq toch? Ik zie geen 4200?

Dat ram is alleen vooral zinvol als het ook echt gebruikt, als jij als je werkt prima toe kan met 8gb dan lijkt me het geen proriteit.

Gpu's zijn wat verschillend maar voor jouw doeleinden ook prima.

specs