Ik heb een jaar een twee geleden een Sony Nex 5N aangeschaft, omdat ik mijn 30D met alles d’r op en d’r aan te lomp vond. Hoewel ik zeer te spreken ben over de IQ en formaat van de Sony zijn er ook een aantal nadelen. Met name de focussnelheid irriteert mij. Mijn kinderen gaan meer sporten, en tevens ben ik als tweede fotograaf bij een bruiloft gevraagd. De Nex komt voor beiden te kort. Ik zoek dus een DSLR, maar wel het beste binnen een minimaal budget. Dat betekent dus dat ik op tweedehands producten ben aangewezen. Ik heb zojuist een Canon 50D voor 260 euro gekocht (2500 clicks), en nu nog op zoek naar een all-round lens, een telezoom lens en een flitser.
Bij mijn vorige camera had ik een Sigma 17-70 DC, een Canon 70-300 IS en een 430 EX flitser.
Als eerste heb ik een all round lens nodig. Eisen en wensen:
Telezoom en flitser komen later, maar als daar aanbevelingen zijn hoor ik het graag!
Bij mijn vorige camera had ik een Sigma 17-70 DC, een Canon 70-300 IS en een 430 EX flitser.
Als eerste heb ik een all round lens nodig. Eisen en wensen:
- Goedkoop (max 150 euro)
- IQ (belangrijk!)
- Focussnelheid
- Canon 18-55 III IS
- Sigma 18-50 3.5-5.6
- Sigma 18-50 2.8 (valt net buiten budget, maar moet kunnen)
- Tamron 17-50 2.8 (valt net buiten budget, maar moet kunnen)
- Sigma 17-70 2.8-4.0 DC (nadeel: verlopend diafragma)
- Tamron 28-75 (net buiten budget, geen groothoek)
- Canon 17-85 (IQ??)
Telezoom en flitser komen later, maar als daar aanbevelingen zijn hoor ik het graag!