Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-07 19:40
Beste mede tweakers,

Hebben jullie ooit wel eens gehoord van een Pico ITX?
http://en.wikipedia.org/wiki/Pico-ITX
Afbeeldingslocatie: http://cdn.slashgear.com/wp-content/uploads/2010/12/VIA-EPIA-P830-Pico-ITX-board-1-150x100.jpg
Ik ben namelijk opzoek naar een dergelijk moederbordje voor een klein projectje. Wil namelijk een klein schalige internet/media pctje maken met wel een redelijke opslag.

Heb zitten kijken naar een Pi bordje maar dat is eigenlijk niks voor mij wil zogezegd de "makkelijke" voordelen van een itx bord maar dan in een klein formaat.

Is er iemand die hier wat over weet aanschaf, waar te verkrijgen etc. Heb op google gezocht maar kwam er niet echt uit :P

[ Voor 8% gewijzigd door Casejunky op 24-06-2014 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykp
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2024

ykp

Op ebay staan wel een paar bordjes,

Is het moederbord van een intel nuc (pricewatch: Intel NUC Board DE3815TYBE) niet een optie, die zijn ook aardig compact en makkelijk leverbaar.

[ Voor 0% gewijzigd door ykp op 24-06-2014 10:22 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:23
Ik denk dat je de makkelijke voordelen van zo'n bordje overschat ten opzichte van een Raspberry Pi met een van de standaard distributies.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunky
CurlyMo schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 10:25:
Ik denk dat je de makkelijke voordelen van zo'n bordje overschat ten opzichte van een Raspberry Pi met een van de standaard distributies.
mag ik vragen waarom je dat denkt? ik zie op deze bordjes meer mogelijkheden met het aansluiten van bvd een hdd en nog wel wat meer kleine dingen

ben benieuwd naar hoe jij het ziet want misschien doet je mening mij wel overtuigen tot een Rasp :)

[ Voor 11% gewijzigd door Casejunky op 24-06-2014 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
In plaats van je vraag te beantwoorden. Kan je iets meer uitleggen wat je als "makkelijke voordelen" ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunky
mogelijkheid tot aansluiten van ssd/hdd
uitbreidbaar geheugen(sommige bordjes hebben 2 slots)
mogelijkheid tot simpele wifi onboard te bouwen
usb instalatie mogelijk
auto detect usb hardeschijven(rasp heeft dit ook wanneer je autodetect "instaleerd/programeerd")
vaak vga en hdmi

en correct me if im wrong :) maar dat zijn in mijn optiek de voordelen voor als je niet zoveel verstand hebt van rasp(nu ben ik ook een beetje lui :p )
ykp schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 10:22:
Op ebay staan wel een paar bordjes,

Is het moederbord van een intel nuc (pricewatch: Intel NUC Board DE3815TYBE) niet een optie, die zijn ook aardig compact en makkelijk leverbaar.
even nog op terug te komen, ja dat is denk ik wel een optie deze heb je toch ook met voeding en alles in 1? teminste als ik me niet vergis. Dat ik daar zelf nog niet aan gedacht had 8)7

thanks voor de optie wacht nog wel even af voor de voordelen van een raspberry pi :)

[ Voor 48% gewijzigd door Casejunky op 24-06-2014 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Casejunky schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 10:40:
mogelijkheid tot aansluiten van ssd/hdd
Kan ook
uitbreidbaar geheugen(sommige bordjes hebben 2 slots)
Kan niet (maar nodig?)
mogelijkheid tot simpele wifi onboard te bouwen
USB wifi?
usb instalatie mogelijk
Ja
auto detect usb hardeschijven(rasp heeft dit ook wanneer je autodetect "instaleerd/programeerd")
vaak vga en hdmi
Check
en correct me if im wrong :) maar dat zijn in mijn optiek de voordelen voor als je niet zoveel verstand hebt van rasp(nu ben ik ook een beetje lui :p )
Ik ga je deze niet eens voorkauwen omdat er tig topics over zijn. Al helemaal niet omdat je zelf al zegt lui te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunky
oh je hoeft me het niet voor te kauwen maar ik vroeg me gewoon af of er van die andere bordjes zijn omdat ik er de voordelen wel van inzie. Tevens zul je wel gelijk hebben dat het met de Pi ook kan maar niet in alle gevallen plug en play...

Maar je hebt me aan het denken gezet maar ik houd de ucff goed in de gaten denk dat dat meer mijn ding is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-07 14:50
Er zijn zeker alternatieve bordjes, zoals de Banana Pie, Cubieboard, Beagleboard, Pandaboard!
En je mag zelf Googlen naar de verschillen ondanks dat je een luie mocro bent!!! 8)7 Ik ga ook niet alles voorkauwen (om het vervolgens in je mond te spugen...)

Maar ik heb zelf 3 RPI's en een Intel NUC. En er zijn zeker verschillen. de NUC is in principe een complete computer waar je vrijwel alle OS'en op kunt installeren, full HD films en games spelen, Office pakket op draaien, enz, enz. Dit kan de RPI niet! De RPI is daarentegen wel goedkoper, zuiniger, en kan als mediaspeler ook full HD films afspelen (bijv icm OpenElec). De voor-en nadelen van beide bordjes zijn uiteraard voor iedereen anders:
Ik ben namelijk opzoek naar een dergelijk moederbordje voor een klein projectje. Wil namelijk een klein schalige internet/media pctje maken met wel een redelijke opslag.

[ Voor 10% gewijzigd door studiodubio op 30-06-2014 22:16 ]

Pagina: 1