Toon posts:

Gigabyte GV-R929OC-4GD Crash bij spellen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net sinds 2dagen een nieuwe game computer, en heb sims 3 geinstalleerd, en bij 3 minuten spelen crashed mijn pc, geluid gaat wel door alleen krijg zwart scherm, of een schermd met strepen.

Ook heb ik dit bij het nieuwe spel: Pro cycling manager 2014.
Bij Company of Heroes 2 dan kan ik wel blijven spelen, alleen geeft ie aan dat ik te hoge settings gebruik.

Dit zijn mijn onderdelen, samengesteld door mensen van hier op het forum:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 178,89€ 178,89
1Gigabyte GA-H97-D3H€ 90,95€ 90,95
1Gigabyte GV-R929OC-4GD€ 367,95€ 367,95
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,04€ 46,04
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 76,-€ 76,-
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 36,50€ 36,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 64,95€ 64,95
1Cooler Master VS V650S€ 77,64€ 77,64
1Crucial MX100 256GB€ 87,95€ 87,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.026,87

Weten jullie wat het kan zijn, het betreft de videokaart was een demo, gekocht bij azerty, hun zeiden dat deze doos alleen open was en niet defect is.
Nu gemailt met het bedrijf, en de problemen uitgelegd, zeggen ze dat de videokaart defect kan zijn.

Graaag wil ik weten wat jullie ervan denken.

Alvast bedankt.

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-01 09:09
Eerste gedachte: RMA sturen. je VRMs kunnen te heet worden bij een r9 290 (zoek maar eens rond op het forum; betreft een productiefout en komt heeeel vaak voor bij die serie), wat resulteert in de artifacts die je ziet, en mogelijk het uitvoersignaal wat stopt.

[ Voor 19% gewijzigd door EG Mike op 24-06-2014 09:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
pryth schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:43:
Eerste gedachte: RMA sturen. je VRMs kunnen te heet worden bij een r9 290 (zoek maar eens rond op het forum; betreft een productiefout en komt heeeel vaak voor bij die serie), wat resulteert in de artifacts die je ziet, en mogelijk het uitvoersignaal wat stopt.
Ja oke, en wat zou ik dan moeten doen?

• EG Mike
pryth schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:43:
Kijk even op de site van Azerty voor de RMA procedure!

[ Voor 15% gewijzigd door EG Mike op 24-06-2014 10:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
pryth schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 10:19:
[...]

Kijk even op de site van Azerty voor de RMA procedure!
Ja ik heb de videokaart al teruggestuurd, hun gaan nu kijken bij azerty of hij daadwerkelijk defect is.

Maar ik wilde hier vragen op het forum of het wel echt om de videokaart gaat, en bij azerty zeiden ze als hij defect is mag ik een andere videokaart uizoeken van dat bedrag of een duurdere, of dezelfde.
Dus vroeg me ook af, is het misschien verstandig om een andere videokaart aan te schaffen?

Wil gewoon dat ik me spellen op ULTRA kan spelen en geen problemen heb met crahses enzo.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2014 10:31 ]

Verwijderd

Wij kunnen niet weten of het wel echt om de videokaart gaat, dat zal je zelf moeten testen of laten testen. Het lijkt er alleen wel op maar of het feitelijk zo is kan ik of een ander hier niet zeggen.

• EG Mike
Oh sorry, heb eroverheen gelezen dat je al contact hebt gehad met Aztery. De r9 290 is een prima kaart, mits deze werkt naar behoren. Je moet geluk hebben met deze kaarten; En als het niet goed is kan je hem blijven RMA'en, maar daar zit je niet op te wachten wellicht. Wacht even af wat Azerty zegt is mijn advies. Misschien sturen ze je een andere kaart op uit een nieuwere batch die wel gewoon naar behoren werkt! :)

Verwijderd

Topicstarter
pryth schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 10:56:
Oh sorry, heb eroverheen gelezen dat je al contact hebt gehad met Aztery. De r9 290 is een prima kaart, mits deze werkt naar behoren. Je moet geluk hebben met deze kaarten; En als het niet goed is kan je hem blijven RMA'en, maar daar zit je niet op te wachten wellicht. Wacht even af wat Azerty zegt is mijn advies. Misschien sturen ze je een andere kaart op uit een nieuwere batch die wel gewoon naar behoren werkt! :)
Oke top dankjewel, ik wacht eventjes af wat ze zeggen indderdaad.
Maar je zou dus geen andere videokaart aanraden die beter is voor ongeveer dezelfde prijs?

• EG Mike
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 11:02:
[...]

Oke top dankjewel, ik wacht eventjes af wat ze zeggen indderdaad.
Maar je zou dus geen andere videokaart aanraden die beter is voor ongeveer dezelfde prijs?
Nouja, de kaart die je in je systeem wil hebben is gebaseerd op een aantal eisen, wensen, mogelijkheden en beperkingen. Als je dat lijstje hebt kun je gericht gaan zoeken en alle kaarten tegen elkaar wegstrepen. Ik neem aan dat je zo ongeveer te werk bent gegaan bij het uitzoeken van deze kaart; dus mijn aanname is dat deze kaart goed in je systeem past. Ik zie niet waarom je door een fabrieksfout van je keuze af moet gaan wijken.

Als je de kaart hebt gekocht met de gedachte: "Nou; leuke aanbieding!", hebben we hier een lijstje nodig over wat je met de kaart wil doen (Welke games/applicaties je voornamelijk gebruikt), de rest van je systeem, je budget (reken hierbij het eventuele gecrediteerde bedrag van Azerty of de opbrengsten van een tweedehands verkoop) enzovoorts. Dan kan er een passend advies gegeven worden :)
Pagina: 1