Beste tweakers,
Ik heb van een mede-tweaker voor een leuke prijs een game/mining pc kunnen overnemen.
In mijn ogen zijn deze componenten niet geschikt om dit systeem in zijn volle glorie te laten draaien. Zelf heb ik wat rond gekeken en naar goede componenten gekeken. Die zal ik dan ook hieronder tonen. Mijn vraag is kan het onderstaande goedkoper of beter?
•Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Eigenlijk van alles, Gamen, Films / series kijken en VM's draaien. Geen video editing enz.
Voornamelijk MMO en RPG games maar soms ook wat shooters of andere high graphic games.
•Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Het liefst blijf ik rond de 600 euro om van dit systeem een groter game monster te maken.
Systeem zet ik zelf in elkaar.
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik denk zelf dat de CPU en het moederbord, de kaarten niet goed zullen trekken onder druk waardoor deze instabiel gaat draaien.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, CPU, Geheugen, Koeler, SSD en HDD, DVD drive.
Hier dacht ik zelf aan om te veranderen aan het bovenstaande systeem:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee ik heb geen voorkeuren voor een bepaald merk. Ik wil wel graag kwaliteit.
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet echt ik weet dat die 1000Watt voeding iets te overkill is maar ja die zat bij de aankoop.
Erg stil zal die ook niet zijn ben ik bang door de kaarten.
•Ga je overklokken?
Nu nog niet, wil daar wel in de toekomst wat mee gaan doen. Zodat het systeem niet onder doet voor volgende generatie.
Toelichting keuzes:
CPU
Ik ga af en toe een vm draaien maar voornamelijk gamen. En in de toekomst wil ik gaan overklokken dus vandaar de K processor.
Moederbord
Graag een moederbord wat aantal jaar mee gaat en natuurlijk wat crossfire ondersteunt.
GPU
Zat bij aankoop mede tweaker 2 goede kaarten.
Kast:
Kast zat bij Aankoop mede tweaker.
Geheugen
8 of 16 gb ga er voornamelijk mee gamen.
Voeding
Zat bij mijn aankoop via mede tweaker
SSD / HDD
60gb vind ik wel weinig heb liefst 128gb of 256 gb voor alleen OS
Voor HDD het liefst een redelijke snelle 2TB schijf.
Ik hoop dat ik jullie zo voldoende info heb gegeven voor een advies, mocht dat niet zo zijn laat het dan weten zodat ik het kan aanvullen. Alvast erg bedankt
Ik heb van een mede-tweaker voor een leuke prijs een game/mining pc kunnen overnemen.
In mijn ogen zijn deze componenten niet geschikt om dit systeem in zijn volle glorie te laten draaien. Zelf heb ik wat rond gekeken en naar goede componenten gekeken. Die zal ik dan ook hieronder tonen. Mijn vraag is kan het onderstaande goedkoper of beter?
•Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Eigenlijk van alles, Gamen, Films / series kijken en VM's draaien. Geen video editing enz.
Voornamelijk MMO en RPG games maar soms ook wat shooters of andere high graphic games.
•Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Het liefst blijf ik rond de 600 euro om van dit systeem een groter game monster te maken.
Systeem zet ik zelf in elkaar.
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik denk zelf dat de CPU en het moederbord, de kaarten niet goed zullen trekken onder druk waardoor deze instabiel gaat draaien.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A4-4000 Boxed | € 29,02 | € 29,02 |
| 1 | Asus F2A85-V Pro | € 73,50 | € 73,50 |
| 2 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X | € 362,- | € 724,- |
| 1 | Aerocool Xpredator Black Edition | € 115,63 | € 115,63 |
| 1 | Kingston HyperX KHX16C9B1R/4 | € 38,41 | € 38,41 |
| 2 | Enermax Platimax EPM1500EGT | € 308,50 | € 617,- |
| 1 | Kingston SSDNow V300 60GB | € 39,99 | € 39,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.637,55 | |
Moederbord, CPU, Geheugen, Koeler, SSD en HDD, DVD drive.
Hier dacht ik zelf aan om te veranderen aan het bovenstaande systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690 Boxed | € 178,89 | € 178,89 |
| 1 | MSI Z87-G45 Gaming | € 109,45 | € 109,45 |
| 2 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X | € 362,- | € 724,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 69,04 | € 69,04 |
| 1 | Aerocool Xpredator Black Edition | € 115,63 | € 115,63 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 25,95 | € 25,95 |
| 2 | Kingston HyperX KHX16C9B1R/4 | € 38,41 | € 76,82 |
| 1 | Asus DRW-24F1ST Zwart | € 14,90 | € 14,90 |
| 1 | Enermax Platimax EPM1500EGT | € 308,50 | € 308,50 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 90,50 | € 90,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.713,68 | |
Nee ik heb geen voorkeuren voor een bepaald merk. Ik wil wel graag kwaliteit.
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet echt ik weet dat die 1000Watt voeding iets te overkill is maar ja die zat bij de aankoop.
Erg stil zal die ook niet zijn ben ik bang door de kaarten.
•Ga je overklokken?
Nu nog niet, wil daar wel in de toekomst wat mee gaan doen. Zodat het systeem niet onder doet voor volgende generatie.
Toelichting keuzes:
CPU
Ik ga af en toe een vm draaien maar voornamelijk gamen. En in de toekomst wil ik gaan overklokken dus vandaar de K processor.
Moederbord
Graag een moederbord wat aantal jaar mee gaat en natuurlijk wat crossfire ondersteunt.
GPU
Zat bij aankoop mede tweaker 2 goede kaarten.
Kast:
Kast zat bij Aankoop mede tweaker.
Geheugen
8 of 16 gb ga er voornamelijk mee gamen.
Voeding
Zat bij mijn aankoop via mede tweaker
SSD / HDD
60gb vind ik wel weinig heb liefst 128gb of 256 gb voor alleen OS
Voor HDD het liefst een redelijke snelle 2TB schijf.
Ik hoop dat ik jullie zo voldoende info heb gegeven voor een advies, mocht dat niet zo zijn laat het dan weten zodat ik het kan aanvullen. Alvast erg bedankt
[ Voor 9% gewijzigd door Mvandenberg91 op 25-06-2014 16:47 ]