Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsei
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
Hallo iedereen,

Ik had vandaag onze laptop eindelijk eens geupgrade naar windows 8.1. Vervolgens valt de batterij uit, en nu zit de laptop de hele tijd met opstartproblemen. We hebben geen back-up gemaakt (hartstikke dom natuurlijk, maar het is niet mijn laptop dus ik maak geen back-ups...). De specificaties zijn:
- Intel Core i5 2410M @ 2,3 GHz
- Intel HD Graphics 3000 met 1760 MB geheugen
- 4 GB DDR3 RAM
De laptop zelf is van Acer, en het type nummer is een Aspire 5750.

Wat wij al geprobeerd hebben is om de laptop opnieuw op te laten starten, en te zeggen dat de pc door moet gaan naar windows 8.1, alleen start de laptop dan opnieuw op.

Ik hoop dat ik snel antwoord krijg, want ik heb de laptop vanavond eigenlijk nog wel nodig.

Met vriendelijke groet, Marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:54
Wat heb je zelf al geprobeerd los van de laptop door te laten starten naar Windows 8.1?
Gegoogled of iets?
Powerdrain?

Eventuele recovery disc dan wel recovery partitie?
Systeemherstel?

[ Voor 4% gewijzigd door ictinteresse op 23-06-2014 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsei
Niks lijkt te werken, dus wij hebben besloten om een clean install te doen van windows. Toch bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaopadkai
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-10-2017
Voor de duidelijkheid: de batterij is uitgevallen gedurende het upgradeproces? Of daarna?

Zoals al aangeven, kun je het beste een systeemherstel starten, als je een disc hebt.

DATA KWIJT?
Download een linux livecd (Ubuntu bijv.) en boot daar vanaf om in je systeem te komen.
Wellicht kun je data die op je schijf staat naar een externe harde schijf/USB kopiëren.

Het is altijd verstandig om je OS en je data op verschillende partities neer te zetten.
Makkelijke gratis tool hiervoor is MiniTool Partition Wizard Home Edition.

OSCE | OSCP | CISSP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsei
De laptop is uitgevallen na het upgradeproces. Ik ben inmiddels al bezig met het opnieuw installeren van windows 8 (wij hebben nog geen cd van 8.1), en inderdaad, wij zijn onze data kwijt. Maakt mij niks uit, er stond toch niks van mij op ;P.