Beste tweakers,
Al enige tijd (6 maanden...) ben ik al bezig met het samenstellen van een nieuw systeem. Mijn oude systeem is op, vorige week is de videokaart na 6 jaar overleden, dus nu is het echt tijd om wat te gaan doen. 6 maanden is lang maar ik probeer me dan ook goed in te lezen....of dat gelukt is hoor ik graag.
Ik twijfel nog steeds tussen het gamen om 3 schermen van 24 inch of 1 scherm van 27 inch.
In de lijst hieronder ben ik uitgegaan van 3 schermen, maar ik weet eigenlijk niet goed of dit allemaal wel past bij de gekozen gpu. Ook vraag ik met af of ik niet te veel aan kwaliteit moet inleveren als ik op 3 schermen ga gamen t.o.v. één 27 inch(wel 2560x1440) scherm. Graag jullie ervaring en advies.
Na advies gekozen voor 1 scherm met een resolutie van 2560x1440.
•Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
eigenlijk van alles, video editing, photoshoppen, gamen(bf4, gtaV, nfs, f1), flightsim, prepar3d, etc.
•Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Alles bij elkaar reken ik op ongeveer €2000,- (zonder verzend kosten)
Ik wil het systeem zelf in elkaar zetten.
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wellicht dat ik nog iets mis..?
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee ik heb geen voorkeuren voor een bepaald merk. Ik wil wel graag kwaliteit.
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Omdat mijn bureau nu ongeveer opstijgt tijdens het gamen wil ik graag een zo stil mogelijk systeem, maar niet ten kosten van perfomance.
•Ga je overklokken?
Nu nog niet, wil daar wel over een half jaartje aan beginnen.
Toelichting keuzes:
CPU
Ik ga af en toe video editen, een vm draaien en heb het budget. In de toekomst wil ik gaan overklokken dus vandaar de K processor.
Moederbord
Nieuwe z97 chipset met volgens mij alles wat ik nodig heb en om ook wellicht in de toekomst een r290 erbij te kunnen zetten in crossfire.
GPU
Ik denk voldoende rekenkracht om alles op de hoogste settings te kunnen draaien. Maar nogmaals hier ben ik niet zeker van.
Kast:
Mooie stille kast voor een prima prijs.
Monitor
Dell U2713HM van Dell, goede reviews, lijkt ook voor gamen een prima monitor.
Geheugen
16 Gb, niet nodig om te gamen maar vooral voor video editing en het soms draaien van een VM.
Voeding
Wordt veelal geadviseerd op het forum, 520 watt lijkt mij voldoende.
SSD
Volgens mij de beste keuze op dit moment. Gekozen voor 512 Gb om wat meer ruimte te hebben voor games.
Ik hoop dat ik jullie zo voldoende info heb gegeven voor een advies, mocht dat niet zo zijn laat het dan weten zodat ik het kan aanvullen.
Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties, alvast bedankt!
Al enige tijd (6 maanden...) ben ik al bezig met het samenstellen van een nieuw systeem. Mijn oude systeem is op, vorige week is de videokaart na 6 jaar overleden, dus nu is het echt tijd om wat te gaan doen. 6 maanden is lang maar ik probeer me dan ook goed in te lezen....of dat gelukt is hoor ik graag.
Ik twijfel nog steeds tussen het gamen om 3 schermen van 24 inch of 1 scherm van 27 inch.
In de lijst hieronder ben ik uitgegaan van 3 schermen, maar ik weet eigenlijk niet goed of dit allemaal wel past bij de gekozen gpu. Ook vraag ik met af of ik niet te veel aan kwaliteit moet inleveren als ik op 3 schermen ga gamen t.o.v. één 27 inch(wel 2560x1440) scherm. Graag jullie ervaring en advies.
Na advies gekozen voor 1 scherm met een resolutie van 2560x1440.
•Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
eigenlijk van alles, video editing, photoshoppen, gamen(bf4, gtaV, nfs, f1), flightsim, prepar3d, etc.
•Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Alles bij elkaar reken ik op ongeveer €2000,- (zonder verzend kosten)
Ik wil het systeem zelf in elkaar zetten.
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | WD Green SATA 3 Gb/s WD15EARS, 1,5TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech Speakersysteem Z523 | € 53,94 | € 53,94 |
| 1 | Logitech MK700 | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 53,94 | |
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 308,60 | € 308,60 |
| 1 | MSI Z97 GAMING 5 | € 127,95 | € 127,95 |
| 1 | MSI Radeon R9 290 Gaming 4G | € 371,55 | € 371,55 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart | € 468,- | € 468,- |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 36,50 | € 36,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU | € 129,15 | € 129,15 |
| 1 | Cooler Master VS V650S | € 77,64 | € 77,64 |
| 1 | Crucial MX100 512GB | € 174,11 | € 174,11 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.776,45 | |
Wellicht dat ik nog iets mis..?
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee ik heb geen voorkeuren voor een bepaald merk. Ik wil wel graag kwaliteit.
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Omdat mijn bureau nu ongeveer opstijgt tijdens het gamen wil ik graag een zo stil mogelijk systeem, maar niet ten kosten van perfomance.
•Ga je overklokken?
Nu nog niet, wil daar wel over een half jaartje aan beginnen.
Toelichting keuzes:
CPU
Ik ga af en toe video editen, een vm draaien en heb het budget. In de toekomst wil ik gaan overklokken dus vandaar de K processor.
Moederbord
Nieuwe z97 chipset met volgens mij alles wat ik nodig heb en om ook wellicht in de toekomst een r290 erbij te kunnen zetten in crossfire.
GPU
Ik denk voldoende rekenkracht om alles op de hoogste settings te kunnen draaien. Maar nogmaals hier ben ik niet zeker van.
Kast:
Mooie stille kast voor een prima prijs.
Monitor
Dell U2713HM van Dell, goede reviews, lijkt ook voor gamen een prima monitor.
Geheugen
16 Gb, niet nodig om te gamen maar vooral voor video editing en het soms draaien van een VM.
Voeding
Wordt veelal geadviseerd op het forum, 520 watt lijkt mij voldoende.
SSD
Volgens mij de beste keuze op dit moment. Gekozen voor 512 Gb om wat meer ruimte te hebben voor games.
Ik hoop dat ik jullie zo voldoende info heb gegeven voor een advies, mocht dat niet zo zijn laat het dan weten zodat ik het kan aanvullen.
Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties, alvast bedankt!
[ Voor 12% gewijzigd door Marco270 op 24-06-2014 10:42 ]