Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Gecrashde macbook pro; nieuwe harddisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn dochtertje heeft mijn macbook pro laten vallen. Laptop begon vervolgens minder te presteren. Applicaties openden en deden het vervolgens niet. Opnieuw opstarten om het probleem op te lossen werkte niet. Sterker nog, ik kreeg een vraagteken te zien bij het opstarten. Op een gegeven moment kon ik helemaal niet meer opstarten en kwam ik niet verder dan dit vraagteken.
Ik ging ervan uit dat mijn harddisk gecrashed was. Vandaag heb ik een nieuwe SSD gekocht en de bestaande schijf vervangen.
Ik heb de installatiedisk geplaatst en ben vervolgens naar Schijfhulpprogramma's gegaan om de nieuwe schijf te formatteren, voordat ik het besturingssysteem kan installeren.

Hier ervaar ik een probleem. Ik selecteer de nieuwe schijf, ga naar Wissen, zet de structuur op Mac OS Uitgebreid (journaled) en klik op Wis...

Wis als antwoord op 'weet u het zeker' geeft echter de volgende foutmelding:

Wissen van de schijf mislukt. Het wissen van de schijf is mislukt met de fout:

POSIX reports: the operation couldn't be completed. Cannot allocate memory.

Wat doe ik verkeerd? Dank!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-11 13:12
Even naar table formatteren gaan, dan een nieuwe partitie aanmaken, als dat ook niet werkt een geheugenbankje verwisselen.
Mag dat ook niet baten, dan misschien even langs de Apple store gaan of even een PM naar mij sturen ;)

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:57
bij een gevallen laptop denk ik eerder aan een kapot moederbord, (gebroken aansluiting intern ergens.)
kapotte controller, cpu socket met een scheurtje (door warm worden en afkoelen definitief stuk gegaan), sata controller.
Petervanakelyen schreef op maandag 23 juni 2014 @ 21:00:
Goh, de kans dat de HDD is gecrashed lijkt mij toch een stuk groter dan dat het moederbord om zeep is.
Juist omdat het wissen van de nieuwe harde schijf niet lijkt te lukken lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat er ergens in het stukje tussen controller en harde schijf een breukje zit.

maar je kunt natuurlijk ook een andere 2,5" laptop harde schijf proberen om te zien of het daar wel mee wil lukken?

[ Voor 91% gewijzigd door nachtnet op 23-06-2014 21:03 ]

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Goh, de kans dat de HDD is gecrashed lijkt mij toch een stuk groter dan dat het moederbord om zeep is.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• SlowDown
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-10 13:55
Ik mis het hoofdstukje 'partitie aanmaken'.
Zoals Speakerfreak95 aangeeft maak eerst 1 partitie aan en kijk dan of het formatteren lukt.
Als dit niet lukt dan is er helaas meer stuk vermoed ik en nee dat hoeft het geheugen niet te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Partitioneren heb ik geprobeerd, zelfde probleem. Wat adviseren jullie mij te doen? Geheugenbankje vervangen? Heb hier geen verstand van. Heb nog een oude laptop (pc) staan. Kan ik hier een onderdeel uit halen?

• SlowDown
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-10 13:55
Lees dit even http://support.apple.com/kb/HT1509?viewlocale=nl_NL
Onderdelen uitwisselen gaat niet zomaar, geheugen moet wel matchen.
Beter dan 1 reepje eruit, testen en hetzelfde met het andere reepje geheugen.

Verwijderd

Staat de 'Partitieschema-indeling' op 'GUID-partitietabel' ?

Geheugen vervangen zou ik pas doen, zodra zeker is dat geheugen de oorzaak v/h probleem is.

Nu weet je dat niet zeker en probeert maar wat, voor hetzelfde is de SATA kabel tussen de HDD en het moederbord defect.

"Een SSD"
"Een MacBook Pro"
Lekker gedetailleerde info. NOT

Andere mensen hebben de schijf eerst geïnitialiseerd en geformatteerd i.c.m. een Windows machine, daarna in een Mac gestopt en profit.

http://mac.gopuru.com/pos...d-cannot-allocate-memory/

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2014 21:24 . Reden: Goh, alweer een probleem opgelost door simpel Google te gebruiken? ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Petervanakelyen schreef op maandag 23 juni 2014 @ 21:00:
De laatse series hebben een fall sensor welke de kop opzei trekt wanneer deze een vallende beweging maakt. Daarnaast kunnen laptop HDD's best wel wat G's hebben. Neemt niet weg dat de HDD even op een andere PC testen wel snel uitsluitsel geeft.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Roel911
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-08 19:29
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 21:05:
Partitioneren heb ik geprobeerd, zelfde probleem. Wat adviseren jullie mij te doen? Geheugenbankje vervangen? Heb hier geen verstand van. Heb nog een oude laptop (pc) staan. Kan ik hier een onderdeel uit halen?
Wanneer is het apparaat gekocht? Geheugen lijkt me het probleem niet, anders zou de laptop ook niet goed meer opstarten. Apple is op 0800 0200 570 te bereiken, dit heb ik via http://www.apple.com/nl/ onderaan de pagina voor je opgezocht.

Verwijderd

Roel911 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 21:16:
[...]

Wanneer is het apparaat gekocht? Geheugen lijkt me het probleem niet, anders zou de laptop ook niet goed meer opstarten. Apple is op 0800 0200 570 te bereiken, dit heb ik via http://www.apple.com/nl/ onderaan de pagina voor je opgezocht.
U probeert een niet-Apple SSD te installeren meneer? Dat ondersteunen we niet.

Dit antwoord heb ik niet opgezocht.

• Roel911
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-08 19:29
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 21:17:
[...]

U probeert een niet-Apple SSD te installeren meneer? Dat ondersteunen we niet.

Dit antwoord heb ik niet opgezocht.
Dat die SSD is geplaats ben je natuurlijk "even vergeten" wanneer je belt. Wanneer je langs een store gaat en hem laat repareren, zou ik wel zorgen dat de originele harddisk er weer in zit mocht je een refurbished model "terugkrijgen". :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nogmaals geprobeerd met om de beurt de verschillende geheugenkaart erin. Zelfde probleem.

Wegbrengen maar?

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik de 'oude' harddisk ook testen in een laptop pc? Staat natuurlijk geen windows op.

Verwijderd

Ja, via een testprogramma v/d fabrikant v/d HDD.

De meeste staan op UBCD http://www.ultimatebootcd.com/

Heb je nou al geprobeerd die SSD te initialiseren via een Windows machine?

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2014 21:36 ]

Pagina: 1