Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch4oSrKr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-07-2018
Hallo,

Mijn beamer (Optoma HD23) heeft sinds een maand of 5 wat problemen. 5 maanden geleden zette ik hem aan en kreeg geen beeld meer, melding dat de lamp stuk was, maar die heeft pas 56 branduren. 2 weken terug dacht ik laat ik het weer is proberen en ging gewoon aan. Als ik hem nu aanzet heeft hij moeite met opstarten. Als ik dan uiteindelijk beeld heb dan flikkert het beeld, lijkt wel naar 2-bit kleuren, vooral de lichte kleuren. En af een toe een witte baan in het midden horizontaal.

Is het de lamp of een bepaalde plaat of module in de beamer?

Groet,
Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:54
Garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsje
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Lijkt eerder op een defect in het moederbord . Ik zou terug gaan als er garantie opzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch4oSrKr
Had garantie tot 4 juni, maar kan het proberen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 12:48

Sick Nick

Drop the top!

Logisch ook, 5 maanden binnen de garantie er niks mee doen en dan _net_ buiten de garantie maar eens gaan kijken wat er mee aan de hand is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch4oSrKr
Jah op dat moment gaf dat ding aan dat het de lamp was, en aangezien daar maar 6 maanden garantie op zit... Bij toeval dacht ik laat ik het weer is proberen en toen ging die aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch4oSrKr
Het is opgelost, heb de beamer open gemaakt. Voorzicht schoon geblazen met de compressor en voila, gaat weer direct aan, gelijk beeld en geen vreemde kleuren of geknipper meer in het beeld :D

De oorzaak was dus stof op het glazen cirkeltje met de kleuren erop. En wellicht ergens anders stof op, maar daar kwam het uiteindelijk door.
Pagina: 1