Toon posts:

aanschaf Voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ha tweakers
ik zit al een paar avonden te zoeken naar een relatief goede voeding voor weinig geld,alleen ik ben er nog niet helemaal wijs uit over hoe en wat

zit nu met een goedkope ewent voeding van 600 watt,toen gekocht als nood, ff snel, maar ik heb dus totaal geen idee wat de werkenlijke opbrengst is

ideetjes voor voedingen? :P

setup

fx4130
960GMU3S3 FX mobo
4 hdd's
hd4870 overclocked.

Verwijderd

pricewatch: Seasonic G-Serie 360Watt
Deze trekt het syteem wel.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zou toch wat zwaarders kiezen. Als je voor 500W gaat kan je bij de volgende upgrade de voeding houden. Ga je voor een zwaardere CPU en dikke videokaart is 360W niet meer voldoende en moet je weer een nieuwe voeding kopen. Een voeding kan makkelijk 5 jaar of langer mee met verschillende upgrades als ie zwaar genoeg is.

Ik zou zeggen: pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 23-06-2014 18:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmzz ja, ik heb wel oog naar de toekomst, en gamen doe ik ook nog wel, dus dikker vga kaartje komt er zowiezo nog in

had met mijn vorige systeem 2 voedingen gesloopt (zalmann en corsair). beide 12v lijn dood

ik zat zelf te denken aan een
Sharkoon WPM600 Bronze

edit:

mede meer vermogen omdat ik nu met mijn bami voeding de 12 volt lijn zakt naar 11,6 op vol vermogen.mede doordat het bami voeding is, maar t gaat om t idee :9

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2014 18:55 ]

• Ciprymuu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-02 10:53
De buren beoordeelde deze voeding in hun review als de beste voeding voor een game-systeem met een enkele videokaart:
http://nl.hardware.info/p...er-master-gm-series-g550m

Ik ga die binnenkort halen!

Edit: Hij is ook nog eens modulair!

[ Voor 8% gewijzigd door Ciprymuu op 23-06-2014 21:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ben toch maar voor een seasonic voeding gegaan, mede doordat ik er goede verhalen over lees en geen zin heb in voorlopige onkosten, en ook omdat er hier ook een dikke koeler onderweg is voor de cpu, dus kan gaan overklokken >:) en uiteraard volgende maand ergens een dikke gpu

deze om precies te zijn

http://nl.hardware.info/p...99594/seasonic-s12ii-620w

thnx mannen :)

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:19
Waarom niet gewoon de 520w versie genomen?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De S12 520w is een geweldig ding, de CM GM serie is volgens mij niet heel geweldig.

HWI kan net zo goed stoppen met hun voedingstesten, niks over de gebruikte onderdelen, wel zo belangrijk.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
omdat ik iets reserve ingebouwd wil hebben, plus in de toekomst komt er ook nog een ander moederbordje omdat op de heatsink van deze mobo onderhand kan bbqen

tdp van t moederbord ligt op 125 watt, en cpu ook stock, vandaar

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:19
VasZaitsev schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 17:12:
De S12 520w is een geweldig ding, de CM GM serie is volgens mij niet heel geweldig.

HWI kan net zo goed stoppen met hun voedingstesten, niks over de gebruikte onderdelen, wel zo belangrijk.
Echt slecht is het ook niet, levert wel het het opgeven vermogen en ook allemaal over de 12V lijn. Eigenlijk weinig op die voedingen aan te merken behalve dat er CapXons inzitten

HWI heet de Corsair CSM een silver award gegeven, zegt genoeg over hun voeding reviews ;)

[ Voor 8% gewijzigd door !mark op 24-06-2014 17:16 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 17:16:
omdat ik iets reserve ingebouwd wil hebben, plus in de toekomst komt er ook nog een ander moederbordje omdat op de heatsink van deze mobo onderhand kan bbqen

tdp van t moederbord ligt op 125 watt, en cpu ook stock, vandaar
Nee, dat betekend dat je mobo 125w cpu's aankan. Mobo's verstoken zelf geen 125w, ik bedoel, waar moeten ze die warmte laten? Die kleine heatsinkjes helpen dan niet.

Volgens mij verstookt een beetje mobo iets van 25w, al is dat een ruwe, ruwe schatting.
!mark schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 17:16:
[...]

Echt slecht is het ook niet, levert wel het het opgeven vermogen en ook allemaal over de 12V lijn. Eigenlijk weinig op die voedingen aan te merken behalve dat er CapXons inzitten

HWI heet de Corsair CSM een silver award gegeven, zegt genoeg over hun voeding reviews ;)
De humor is dat ook Jonnyguru die CSM een vrij hoog cijfer geeft, en een andere Corsair vol met echte meuk china-caps krijgt ook nog vrolijk een 8, ook op bouwkwaliteit, ik snap de cijfers van die vent echt niet.

[ Voor 33% gewijzigd door RobinHood op 24-06-2014 17:24 ]

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
janee klopt, maar dat icm over willen gaan klokken is t geen lekkere combo :P

ik reken ook niet 125+125,maar meer met het motto er zit een upgrade aan te komen omwille mobo die zichzelf opbrand iig

• Ciprymuu
Zou een 520W Seasonic M12II EVO voldoende zijn voor een i5 4690 + R9 280X van MSI? Ik denk dat je dan best wel op het randje zit of niet? En wordt de seasonic warm?

• PilatuS
  • Niet online
Ciprymuu schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 19:53:
Zou een 520W Seasonic M12II EVO voldoende zijn voor een i5 4690 + R9 280X van MSI? Ik denk dat je dan best wel op het randje zit of niet? En wordt de seasonic warm?
Nog niet eens 400W tijdens gamen voor de complete PC. 520W is dus ruim voldoende.

Afbeeldingslocatie: http://www.legitreviews.com/wp-content/uploads/2013/10/power-consumption2-645x1047.png

• Ciprymuu
PilatuS schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 19:58:
[...]

Nog niet eens 400W tijdens gamen voor de complete PC. 520W is dus ruim voldoende.

[afbeelding]
Bedankt voor je snelle antwoord!
Zouden jullie de 520W EVO van Seasonic dan sterk aanraden boven de G550M van CM?

• PilatuS
  • Niet online
Zouden jullie de 520W EVO van Seasonic dan sterk aanraden boven de G550M van CM?
Ja.

Seasonic is zo'n beetje het beste wat er op dit moment te krijgen is. Duur is ook niet eens.
Pagina: 1