Toon posts:

game pc 900 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Sinds kort heb ik besloten om een pc te gaan bouwen voor de eerste keer, omdat ik nu met een laptop game die nieuwe games niet aan kan. Ook loopt mijn oude laptop vaak vast en kan niet veel aan te gelijk. Dus het wordt eens tijd om een nieuw pc te kopen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Met het nieuwe systeem wil ik vooral gamen zoals battlefield 4 of far cry 3 , downloaden, films kijken en redelijk veel dingen tegelijk doen, zoals tegelijkertijd gamen, muziek aanzetten en te downloaden. Voornamelijk veel gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag rond de 900 euro kosten. Hierbij zitten de verzendkosten er al bij.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Er zijn geen componenten die ik ga meenemen. Toetsenbord, muis, hoofdtelefoon en boxen heb ik al.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle componenten om een fatsoenlijke pc in elkaar te zetten (zie lijst hieronder).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Heb geen voorkeuren aan bepaalde merken. Al heb ik vaak gelezen dat intel beter is dan AMD.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het geluidsniveau moet niet al te groot zijn. De grootte en energie verbruik maken niet uit.

Ga je overklokken?
Nee was dit niet van plan.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 178,89€ 178,89
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 66,45€ 66,45
1MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB€ 247,55€ 247,55
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,04€ 46,04
1Asus Xonar DX/XD€ 55,-€ 55,-
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 82,95€ 82,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 64,95€ 64,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,-€ 13,-
1Cooler Master VS V650S€ 77,64€ 77,64
1Crucial M500 2,5" 120GB€ 58,-€ 58,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 890,47

Hierboven heb ik een lijst samengesteld voor de pc. Van te voren heb ik al onderzoek gedaan en informatie gezocht naar de beste componenten.

Nu zit ik met een aantal vragen. Ik weet namelijk niet wat voor soort videokaart ik moet nemen. ik heb de keus uit de gtx770, de gtx760 en de r9 280x. Maar ik heb totaal geen idee welke van de 3 de beste is. Wel moet het binnen de prijsklasse zitten.

De 2de vraag waarmee ik zit is dat ik geen benul heb wat voor soort geluidkaart en optische drive ik moet hebben. Dus ik heb maar gekeken naar de prijs en populariteit.

De 3de vraag is dat ik niet weet of dat de voeding te overkill is.

Verder vraag ik aan jullie of deze componeten goed kunnen samenwerken met elkaar en bij elkaar passen.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:46
Geluids kaart heb je niet nodig.
Volgens mij heeft de snipermoederbord een hele goeie onboard geluidschip

en de coolermaster v650s voeding heeft een goeie prijs/kwaliteit verhouding. (net zo duur als de v550s versie)

-edit-

zelf zou ik een 240gb ssd pakken
pricewatch: Crucial MX100 256GB

en qua videokaart zit je wel goed, een 280x is snel .. deze heeft 3gb geheugen.
Maar als je liever nvidia hebt is de gtx 780 ook een goeie keuze hoor.

zoals pricewatch: Gigabyte GV-N770OC-2GD of msi ..

en ik zou nog een leuke processor koeler halen. (die standaard bij de processor zitten maken veel lawaai en koelen niet goed)
pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO

[ Voor 103% gewijzigd door Aggressor op 23-06-2014 18:15 ]

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
650 voeding is te veel in mijn ogen, ik zou eerder voor de 550 gaan. Wat betreft ssd, pak de crucial mx100, deze is nieuwer en beter, volgens mij ook zelfs goedkoper.

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02:11
Ik zou de extra geluidskaart lekker weglaten, en de SSD daarvoor in de plaats vervangen door een pricewatch: Crucial MX100 256GB. De G1. Sniper heeft namelijk een uitstekende onboard geluidschip.

https://ko-fi.com/apart