Nieuwe muis voor mijn desktop (gaming)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-06 13:22

waseland

War... war never changes

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zou graag een nieuwe (gaming) muis willen voor mijn desktop. Voornamelijk omdat mijn huidige muis het een beetje aan het begeven is. De muis die ik op dit moment heb is een Legend R-Horse (een budget gaming muis dus).

Ik heb een beetje rondgekeken en ik kwam deze tegen:

pricewatch: Logitech G400s Gaming Mouse

Wat ik wil is een bedrade muis met een knop om de DPI te veranderen. Maximale DPI +- 2500 en hij moet op een zwarte muismat.

Hebben jullie ervaring met gaming muizen? Zo ja, dan zou ik graag jullie advies horen.

Met vriendelijke groet,

Waseland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoelMakers1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-07 01:48
Ik denk dat het beste wat je kan doen is gewoon een keer naar de saturn/mediamarkt gaan en daar gaan kijken welke je fijn lijkt,vaak hebben ze daar muizen die je kan uitproberen

Als je iets zoekt met veel knoppen (voor MMO's etc..) Kijk naar een corsair m60/90 (65/95 ?)
Als je iets simplistisch wil zou ik voor iets van Steelseries/Roccat kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xogah
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-06 15:54
Zelf ben ik zeer te vreden over de Razer Naga 2013 edition. Een perfecte MMORPG/MMO muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydrargyrum
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09-2024
Laat ik eerst zeggen dat er niks mis is met de G400. Logitech maakt erg goed spul, en deze is er geen uitzondering op.
Als geld niks uitmaakt zou ik voor de pricewatch: Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse gaan. Ik heb hem nu zelf een maand of 2, en ik wil niet meer terug. Hij ligt erg fijn in de hand, en vooral de knoppen klikken erg fijn(niet te hard, maar ook niet te zacht).
Anders is de oude g300 pricewatch: Logitech G300 Gaming Mouse ook nog wel leuk, maar die is bijna niet meer te krijgen, en de 45 euro die hij tegenwoordig kost is hij niet waard.

De G500s heeft wel een paar leuke features meer, maar is dan gelijk weer even duur als de Proteus Core. Die zou ik dus in ieder geval niet kopen.

Steelseries word vaak ook aangeraden. Steelseries is een typisch no-nonsensemerk, dus geen leuke lichtjes en coole looks, maar gewoon een goede muis. De sensei is daar een goed voorbeeld van: pricewatch: Steelseries Sensei [RAW] Rubberized

Er zijn competitive gamers die zweren bij zowie, die net als steelseries erg simpele muizen maakt, die wel erg goed zijn: pricewatch: Zowie FK

Deze hierboven zijn gewoon een aantal mogelijkheden. Ikzelf heb de g502 en de g300 gehad en allebei waren het fijne muizen. Als je het geld hebt zou ik je willen adviseren om het uit te geven aan de Proteus Core, maar anders zijn de andere ook een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuse
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-06 14:28
Zelf heel erg fan van de Corsair M65 geworden, heb een Corsair K70 genomen omdat hij bij de muis paste!

Mijn prestaties in BF4 zijn drastisch verbeterd! DPI te flashen naar muis zodat dat zonder het tussenkomen van software verschillende DPI instellingen mogelijk zijn. Scrol wiel heel bevredigende tik met scrollen, iets te zwaar om in te drukken tijdens 3ds max etc.

Stealth3D, RAGE3D,i740, Voodoo, Viper V770, Voodoo3 2000, Geforce 256, GF2 GTS, Ti4200, FX5700, 6600GT, Radeon 9600, 9800, x800, HD2400, HD3850, HD5770, HD7950, GTX690, 780ti, 970, 980ti, 980m, 1050Ti, 1060, 1070, 1080, 3060m, 2060S, RTX3060ti, 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
De G400s is een beetje de standaard game muis, als opvolger van de MX518 (via een paar stappen). Enige nadeel tegenwoordig is, is dat Logitech daar ook achter is gekomen en dus de prijzen omhoog heeft gegooid (ik vermoed dat ze een enorme winstmarge hebben, gezien hoeveel duurder die is geworden dan zijn voorlopers). Waardoor ook andere muizen die eerst een stuk duurder waren nu ook interessant worden.

Het is iig een prima muis, maar hoe hij in je hand ligt, en wat je precies qua uiterlijk/type muis wilt hangt natuurlijk van je eigen voorkeuren af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-06 13:22

waseland

War... war never changes

Topicstarter
Opzich is geld niet zo'n issue. Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik er wel uitkom nu en denk dat het toch Logitech gaat worden.

Mochten jullie nog suggesties hebben, ontvang ik ze graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Roccat Kone optical pure heb ik recentelijk mogen ontvangen vanuit duitsland; zeer fijne muis, maar voor mijn handen iets te klein, wel een van de meest plezierige die ik heb mogen testen afgelopen jaren.

pricewatch: Roccat Kone Pure Optical

[ Voor 22% gewijzigd door himlims_ op 25-06-2014 13:16 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Pagina: 1