is de vraag nu of je 2x een 6 volt fan op 12 volt kunt aansluiten ?
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
_Mocht_ het werken, dan moet je ze in serie aansluiten en niet parallel...
Ben totaal niet technisch. Ik mag dus niet van aansluiting naar fan naar fan naar fan etc?
In serie moet je het voltage delen dooor het aantal fannen, dus als je er twee in serie hebt, draaien ze allebei op 6V. Als je zo 3 serie-verbindingen maakt moet het werken.
Verwijderd
die je wilt 6x een 6volt fan aansluiten das toch geen probleem zet ze per 2 in serie dan draaien ze op 12 voltOp zondag 10 juni 2001 22:24 schreef Huigie het volgende:
Kan dat en draaien ze dan allemaal op 2V?
Huig
maar als je een 6 volt fan op 12 volt aansluit draait ie toch heel even heel hard ?
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Idd... Dus die 3 series zet je parallel op je voeding...
(Vroeger toch goed opgelet bij natuurkunde
)
(Vroeger toch goed opgelet bij natuurkunde
Nog effe hoor, dus ik ga:
van aansluiting naar fan doorlus naar fan
van dezelfde aansluiting naar fan doorlus naar fan
ik zei al, benniet technisch.
van aansluiting naar fan doorlus naar fan
ik zei al, benniet technisch.
Verwijderd
Als een grote hoop fans serie aansluit, dan draait er geen fan als er 1 kapot gaat.
Als de fans niet identiek zijn, dan draait de ene 3keer zo snel als de andere.
Als de fans niet identiek zijn, dan draait de ene 3keer zo snel als de andere.
molex geel ----- fan 1 ----- fan 2 ----- molex zwart
molex geel ----- fan 3 ----- fan 4 ----- molex zwart
molex geel ----- fan 5 ----- fan 6 ----- molex zwart
als fan 1 nou kaduuk gaat, draait fan 2 niet meer, maar de rest wel, dus wat hier boven staat is gelul, ook over dat de ene fan 3x zo hard draait als de ander, ze gebruiken allebei 6 volt, dus draaien op de rpm waarvoor ze ontworpen zijn
molex geel ----- fan 3 ----- fan 4 ----- molex zwart
molex geel ----- fan 5 ----- fan 6 ----- molex zwart
als fan 1 nou kaduuk gaat, draait fan 2 niet meer, maar de rest wel, dus wat hier boven staat is gelul, ook over dat de ene fan 3x zo hard draait als de ander, ze gebruiken allebei 6 volt, dus draaien op de rpm waarvoor ze ontworpen zijn
Pagina: 1