Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Win8.1] Wifi valt weg na paar minuten, herstarten is de fix

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De wifi verbinding werkt bij het opstarten van de laptop enige minuten waarna deze wegvalt en na opnieuw opstarten van de laptop werkt de wifi wel gewoon continu. Het gaat hier om 1 modem van KPN en 1 laptop met Windows 8.1 die pas nieuw is verder zit er niets op het netwerk. De laptop is constant verbonden met het stopcontact.

Het vreemde is dat het allemaal werkt maar niet tijdens de eerste keer opstarten. Als er nu sprake was van constant droppen van verbinding dan zijn er wel allerlei mogelijke oplossingen te vinden op internet. Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:49:
... De laptop is constant verbonden met het stopcontact...
Als mobiliteit geen issue is, kun je net zo goed een kabeltje gebruiken, dus

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• larsje
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
beste chicane

ik heb twee mogelijke ideeën wat het kan zijn.

1. driver initialisatie mislukt bij het eerste keer opstarten vanuit de koude start. (oplossing is vaak recentere driver zoeken bij de fabrikant)
2. de virus scanner of een ander programma tijdens opstarten verhinderd de verbinding (firwall programma's of van die verdraaide wirless assistants die nog al eens brak werken)

graag meer info wat voor pc je hebt en welke windows versie.

Verwijderd

Topicstarter
larsje schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:58:
beste chicane

ik heb twee mogelijke ideeën wat het kan zijn.

1. driver initialisatie mislukt bij het eerste keer opstarten vanuit de koude start. (oplossing is vaak recentere driver zoeken bij de fabrikant)
2. de virus scanner of een ander programma tijdens opstarten verhinderd de verbinding (firwall programma's of van die verdraaide wirless assistants die nog al eens brak werken)

graag meer info wat voor pc je hebt en welke windows versie.
1. De wifi verbinding is er wel voor enkele minuten dus de netwerkkaart werkt wel. Vervolgens valt de verbinding weg en is herstarten de oplossing.
2. Windows 8.1 meest recente updates aanwezig en Avast AV.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wat zegt de event log?
Heb je al nieuwere of oudere firmwares geprobeerd?

• larsje
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
welke merk laptop is het?
en zit er een draadloze assistent software op?

Verwijderd

Topicstarter
Trommelrem schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:10:
Wat zegt de event log?
Heb je al nieuwere of oudere firmwares geprobeerd?
Dat is een goeie had ik nog niet aan gedacht de evenlog. Die zet ik even op de lijst van dingen die ik moet doen. Ook het updaten van de driver als dit mogelijk is.
larsje schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:11:
welke merk laptop is het?
en zit er een draadloze assistent software op?
HP Pavilion 17-e102ed met Intel i3-3110M. Ik probeer te achterhalen welke netwerkkaart hierin zit maar dat is nog niet zo gemakkelijk zonder de laptop bij de hand te hebben. Ah driver site gevonden, maar blijkbaar zijn er allemaal verschillende netwerkkaarten gebruikt in deze serie :P.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2014 16:28 ]

Pagina: 1