AM1 ITX mobo met raid en 6 SATA poorten

Pagina: 1
Acties:

• MistahMastah
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-01 13:27
Hallo Tweakers!

Na druk zoeken op internet ben ik er nog steeds niet uit:
Bestaat er een AM1 ITX moederbord, met geïntegreerde raid controller en ondersteuning voor 6 sata poorten?
De PCI-sleuf op het bord wil ik gebruiken voor een SSD, vandaar de geïntegreerde raid controller.

Op het moment heb ik geen van beide features gevonden i.c.m. met een AM1 ITX bordje, laat staan samen op één bordje.
De reden dat ik dit graag wil is omdat ik denk hiermee een HTPC, thuisserver en NAS in één van kan maken (in een Fractal Design Node 304).

Volgens mij ondersteunt de AM1 chip 2x Sata 6gb en moet de rest aangeleverd worden door 't moederbord.

Is er iemand die hier meer over weet? :)

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-02 18:58
Zon moederbord ga je niet vinden. Als je 6 sata aansluitingen nodig bent en een zuinige setup wil zou ik toch voor een FM2+ of 1150 moederbord en processor gaan. Of je moet een externe HDD kast kopen die ook met raid om kan gaan, maar de interface zal 5 schijven zeker bottlenecken.

http://tweakers.net/price...;322114;372583/categorie/

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-02 06:17

vectormatic

Warlock of the doorlock

Als ik het goed heb zit op AM1 de sata controller geintegreerd op de "cpu", wat betekent dat voor alles meer dan 2 sata poorten een aparte controller op het bord moet worden meegenomen, Asrock heeft een AM1 bordje met 2 extra poorten via een losse controller, maar ik geloof dat het daar wel zo ongeveer ophoudt, zeker gezien de focus van AM1 toch goedkoop, goedkoper goedkoopst is.

Op AM1 ga je zoiezo geen geweldige performance halen, dus waarom de wens voor een PCI-e SSD? Ik zou dan eerder de (boot?) SSD op een van de onboard sata poorten aansluiten, en een fatsoenlijk PCI-e sata/raid controller zoeken.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings