Game-PC €900,-

Pagina: 1
Acties:

• Revest
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-11-2025
Goedemiddag Tweakers!

Ik wil graag een Game-PC aanschaffen en kan jullie hulp daar waarschijnlijk erg goed bij gebruiken.

• Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Tekstverwerken, internetten, maar vooral uiteraard gamen. (Denk hierbij aan Modded minecraft, Rome: total war II, etc.. Dit hoeft niet per se op ultra settings (het liefst wel natuurlijk), maar vooral zodat het gewoon op een lekker aantal fps draait en toch wel zeker op medium settings.
• Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
€900,- incl. verzendkosten en assemblage is de absolute max, maar het liefst nog wat lager.
NB: Bij Azerty kost de gekozen set-up 878,94 incl. verzendkosten en assemblage.
Bij Alternate 825,02 incl. verzendkosten, maar excl. assemblage (Kan de prijs hiervoor nergens vinden, dus weet eerlijk gezegd niet eens of dit mogelijk is). Hierbij is Windows bij Alternate wel erg duur, dus deze zal ik dan waarschijnlijk los ergens anders bestellen, dus dan kan je nog 10 euro van die prijs afdenken.
• Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Beeldscherm, muis, toetsenbord, audio systeem. Externe HDD.
• Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, mobo, videokaart, kast, OS, intern geheugen, optische drive, voeding, SSD en eventueel koeling.
• Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet echt. Ik zou graag Intel willen, maar als ik moet uitleggen waarom dan zou ik dat totaal niet kunnen. Meer een gevoelsdingetje.
• Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet bepaald. Het zal zonder enige twijfel stiller zijn dan mijn huidige pc, dus daar doe ik het al snel voor.
• Ga je overklokken?
Nee

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 154,80€ 154,80
1ASRock B85M Pro4€ 54,-€ 54,-
1MSI Radeon R9 280 Gaming 3G€ 197,90€ 197,90
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,85€ 30,85
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 81,45€ 81,45
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 25,95€ 25,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 64,95€ 64,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,-€ 13,-
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 46,95€ 46,95
1Crucial MX100 256GB€ 87,05€ 87,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 756,90

Dit systeem heb ik samengesteld door andere game-pc topics op dit forum door te lezen en eigenlijk daarvan een aantal vaak genoemde producten bij elkaar te zetten. Dit behalve de intel icore i5 4460. Ik had eerst de 4440 staan, maar ik kwam deze tegen en deze leek in testen een stuk beter te zijn. Hij was maar een aantal euro’s duurder, dus koos ik hiervoor.

Bij het moederbord twijfelde ik tussen de veel aangeraadde Gygabite G1.Sniper B5 of deze van ASrock. Aangezien ik ze allebei voorbij zag komen, en ik het verschil echt niet kan opmaken, heb ik in dit geval puur gekozen voor prijs. Daarnaast was het Gygabite G1 moederbord niet te combineren met veel van de andere producten uit deze lijst in de Alternate pc-builder. De ASrock veel beter. (Al kan je dit natuurlijk nauwelijks een argument noemen, meer een reden uit luiheid).

In het lijstje heb ik de MSI Radeon 280 staan. Ik weet dat de Sapphire Radeon HD 7950 hier meestal aangeraden wordt in deze prijscategorie, maar deze is niet verkrijgbaar bij Azerty. De 280x vind ik te duur, dus daarom de 280. Mocht ik bij Alternate bestellen zal ik voor de Sapphire gaan waarschijnlijk, al zijn Azerty bij de meeste producten toch wel een stuk goedkoper (wat de totaalprijs ongeveer even hoog maakt).

Ik wil de pc laten assembleren bij de winkel waar ik het koop. Ik vertrouw mijzelf niet genoeg met deze dure producten om zelf aan de slag te gaan daarmee, hoe ‘makkelijk’ het ook schijnt te zijn.

Een HDD heb ik niet nodig, de SSD zal ik gebruiken voor windows en zware spellen. Ik heb 1,5 TB aan extern geheugen hier liggen, dat zal ik gebruiken voor de rest.

Hoewel ook ik cd's en dvd's nauwelijks meer gebruik, zou ik toch nog graag wel een optische drive in mijn systeem willen. Ik heb veel oude spellen op cd-rom of dvd hier liggen die ik in een vlaag van nostalgie graag weer eens installeer. Daarnaast wil ik ook de optie houden om een dvd-tje te kunnen branden.

Aangezien ik er weinig verstand van heb, heb ik ook nog een aantal vraagjes:

Zijn alle gekozen onderdelen compatibel met elkaar? Mijn grootste angst bij het bestellen is toch wel dat ik onderdelen koop die helemaal niet met elkaar werken. Om een voorbeeld te geven: Als ik deze set-up bijvoorbeeld in elkaar zet met de pc-builder van Alternate, kan ik alles kiezen, behalve de voeding. Die staat dan weer niet in het keuze lijstje. Het lijkt mij waarschijnlijker dat de pc-builder gewoon niet helemaal compleet is, maar toch gaat er een klein alarmbelletje bij mij af dan.

Is koeling, naast de boxed koeling die er standaard bij zit, nodig in deze set-up? Als dit alleen is om de geluidsproductie te dempen hoeft het van mij niet. De pc die ik nu heb maakt bij het kleinste spelletje al zoveel herrie dat ik heel snel tevreden ben. Overklokken ga ik niet doen, dus hiervoor hoeft het zeker niet.

Het is een hele lap tekst, maar ik hoop dat jullie mij nog wat (broodnodige) tips en antwoord kunnen geven!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:04

amas

Law of Nature: Chaos

De PC ziet er zo heel goed uit. Alles past iig bij elkaar, hoef je je geen zorgen over te maken. Een koeler is idd alleen nodig om geluid te minderen. Tenzij je gaat overklokken, dan is de Intel boxed koeler gewoonweg niet goed genoeg. Doe je dit niet, dan volstaat de stock koeler prima. Je hebt wat meer lawaai, maar de fan van de GPU komt naar in de regel ruimschoots bovenuit.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• plientje
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-01 12:42
Je pc is inderdaad ruim in orde. Waarom probeer je niet eens of je zelf de pc in elkaar kan zetten?(is best leuk :) ) En als dat niet lukt is er vast wel iemand die je wilt helpen.Je hoeft je geen zorgen te maken om een pc in elkaar te zetten, want er staan honderden tutorials online en anders ken je vast wel iemand die goed is met pc's

http://steamcommunity.com/id/nvanes97/

• MK_
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Het ziet er goed uit! Zelf heb ik afgelopen week voor een vriende van me een PC gebouwd met een i5 4440 en de Gigabyte G1.Sniper B5. Geen problemen mee! De stock fan is als je niet gaat overclocken goed genoeg. Verder ga ik met de 2 heren hierboven mee: waarom probeer je het niet zelf? Vergeleken met Azerty bespaar je je dan 90 euro! Dan zou ik het wel weten! En inderdaad, anders is er altijd wel iemand die je in geval van nood kan helpen. Of een lokale/kleine PC-winkel. De meeste dingen kunnen we maar in één manier in, dus veel is er niet om fout te gaan. Daarna kun je wel trots zijn en zeggen: "Dat heb ik gebouwd :P ". En daarna denk je "Wou ik daar 90 euro meer voor betalen? " . Dus ik zeg: bouw zelf!

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:28
Ziet er allemaal goed uit, alleen houd er wel rekening mee dat de Haswell-refresh bij de meeste B85 moederborden een BIOS update nodig zijn om deze goed te ondersteunen.

https://ko-fi.com/apart

• Revest
Bedankt voor jullie reacties!

De koeling kan ik dus weglaten. Aangezien daar dan wat budget mee vrijkomt, kan ik dan bijvoorbeeld dat geld steken in een iets betere processor? Bijvoorbeeld de intel core i5 4690? Die is bij azerty 24 euro duurder dan de 4460, dus met het wegvallen van die koeling ben ik dan alsnog minder kwijt. Of is dit het geld niet waard? Hierbij denk ik dan bijvoorbeeld ook aan toekomstbestendigheid. Heb graag dat de computer erg lang meegaat uiteraard.

Of raden jullie bijvoorbeeld aan die nog ergens anders in te investeren dan?

Ik waardeer jullie enthousiaste pogingen mij van mijn (soms luie) stoel af te krijgen en zelf aan de slag te gaan zeer, maar ik vind het risico met mijn kennis aan electronica gewoonweg te groot. (Overigens is de prijs van assemblage bij Azerty 59 euro, in mijn ogen een zeer redelijke prijs gezien de 2, 3 uur die zij er ook wel mee bezig zijn, ik heb geen enkel probleem om dit hiervoor te betalen en is compleet ingecalculeerd. Windows installeer ik zelf, dat heb ik al meerdere keren gedaan, dus dat moet wel lukken)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Revest schreef op maandag 23 juni 2014 @ 21:54:
Overigens is de prijs van assemblage bij Azerty 59 euro, in mijn ogen een zeer redelijke prijs gezien de 2, 3 uur die zij er ook wel mee bezig zijn,
Laten we hopen dat dit wel wat sneller gaat :) anders zijn ze zo failliet.

• MK_
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Reepje schreef op maandag 23 juni 2014 @ 22:10:
[...]

Laten we hopen dat dit wel wat sneller gaat :) anders zijn ze zo failliet.
Inderdaad, zelfs mijn eerste build (een paar jaar geleden) duurde inclusief de installatie van Windows ongeveer 2 uur. Zij mogen er "als professionals" toch wel korter over doen, zeker aangezien ze geen OS installeren.

@TS
Verder is je build goed. Een sterkere i5 zou ik zelf niet doen, maar het kan natuurlijk wel en zal een kleine prestatieboost geven. Of het de 15 euro extra waard is is een tweede. Zelf vind ik verder de Gigabyte G1.Sniper B5 een fijn moederbord, maar de ASRock kan natuurlijk ook.

Zelf zou ik het zo laten!

Edit: ik zie nu dat je aangeeft dat je bij de G1.Sniper niet veel kan kiezen. Dan lekker voor de ASRock gaan!

[ Voor 7% gewijzigd door MK_ op 23-06-2014 22:23 ]

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Revest
Dat ik niet veel kan kiezen was puur bij de PC-builder van Alternate. Heb inmiddels ook contact gehad via de mail met hun en zij geven aan dat dat dan 'betekent' dat niet alles erop past wat ik wil. Maar wat dat betreft geloof ik de tweakers hier een stukje sneller. Alternate wil natuurlijk ook verkopen. Dan laat ik het lekker zo en ga ik binnenkort maar eens bestellen!

Bedankt voor jullie reacties allemaal!
Pagina: 1