Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-10 14:45
Na veelvuldig ingelezen te hebben naar Vodafone en Hi abonnementen twijfel ik nog tussen beide. Ik heb nu Vodafone met 3G maar wil graag naar een LTE/4G abonnement overgaan waarbij ik dekking belangrijk vind.

Ik kan nu een jaarabonnement afsluiten voor €15,- effctief bij vodafone RED met onbeperkt bellen/SMS en 2GB data of ik kan over naar €15,- twee jaar naar Hi met 100min/onbeperkt sms en 750MB
Hi zou in principe al meer dan voldoende zijn voor mij qua inhoud van het pakket, maar als je onbeperkt kan bellen en meer data hebt is het altijd mooi megenomen natuurlijk.
Hier komt mijn dilemma, ik wil (ookal is het pas in september) graag goede 3G/4G dekking, dat vind ik het belangrijkst na de inhoud van het pakket. 4G draait op 800Mhz landelijk bij zowel Vodafone (straks i.i.g.) als Hi, maar als ik speculaties lees over of Vodafone wel of niet daadwerkelijk in september zijn belofte waar zal gaan maken maak ik me toch een beetje zorgen over de dekking die Vodafone zal bieden.

Ik kan uiterlijk morgen de Vodafone aanbieding nemen, maar vind het erg lastig met zekerheid van goede dekking voor 3G/4G daarvoor te kiezen. Wat is jullie kennis/mening hierover?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:21
Persoonlijk vind ik de aanbieding van Vodafone(Onbeperkt Sms en bellen + 2GB) veel aantrekkelijker dan de aanbieding van Hi.Wat betreft de dekking: het verschilt heel erg per gebied. Zo worstel ik al een aantal maanden met netwerk- en bereikproblemen met T-Mobile, terwijl ik met Vodafone prima 3G bereik en snelheid heb in huis. Echter ken ik ook een paar gebieden waar T-mobile de enige is met een (klein) beetje bereik. KPN/Hi heeft over het algemeen een erg goed netwerk, de 4G dekking is vaak beter dan 3G. Ze zijn helaas vaak wel duurder.

Je zul dus een persoonlijke afweging moeten maken: Is bereik belangrijker(Wel eerst van beide even checkeb hoe het bereik is op de plekken waar je het gaat gebruiken?) of heb je liever een betere deal wat betreft minuten/sms/MB's ?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Bedankt voor je antwoord, de gebieden waar ik het het meeste ga gebruiken heb ik zowel met KPN als met Vodafone bereik en T-Mobile kies ik sowieso niet voor.
Als je het kaartje van Vodafone bereik vergelijkt met die van KPN wat er gepland staat zie je ingezoomd toch wel wat verschil, maar dat zijn gebieden waar ik niet kom. Wat ik gelezen hebt (en dat is altijd het lastige van fora, je weet niet wat nu echt zo is en wat niet) van een aantal mensen is dat je met KPN vaak een stabielere verbinding hebt dan met Vodafone. Wel zo handig als je als bij-/meerijder een wedstrijd mobiel wil kijken ;)

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 17:51
Ik ben persoonlijk erg blij met KPN Hi, vooral omdat ik ook veel spotify gebruik en voor 10,- in de maand heb ik spotify unlimited en wordt het streaming niet bij mijn databundel geteld, en dat is voor mij de grootste verbruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Spotify heb ik geen interesse in, is wel een heel slimme zet van Hi/KPN want ik weet dat er erg veel mensen zijn die dit wel heel interessant vinden. Ik denk dat ik toch voor die Vodafone deal ga, ookal moet ik tot eind oktober wachten voor landelijke 4G dekking, is het wel een erg interessante aanbieding en zal ik al snel met 4G kunnen werken waar die ondersteuning nu al wel is, ik heb nu namelijk nog geen 4G abonnenment en wel Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:16
Mijn persoonlijke ervaringen met Hi en Vodafone zijn wisselend. Ik ben een half jaar geleden van Vodafone overgestapt naar Hi en ik moet zeggen dat vooral het 4G-netwerk van Hi (KPN) bijzonder stabiel is en de dekking is zeer goed. Bij Vodafone had ik regelmatig capaciteitsproblemen met het internet en dat heb ik bij Hi nog niet meegemaakt. Bellen heb ik geen klagen: bij allebei op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-10 11:16
Ik ga overstappen van Vodafone naar Hi en vind de 4G dekking van Hi nu al een verademing. Ook val je bij Hi landelijk terug naar EDGE (In het slechtste geval) in plaats van GPRS bij Vodafone (Ook in het slechtste geval).

Ik heb nog geen seconde spijt van mijn overstap.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:15
M'n ervaring is dat de huidige 4G dekking van Vodafone niet echt overeenkomt met de dekkingskaart, geen bereik, of gewoon traag.

Met Simyo (KPN) echter totaal geen problemen en inderdaad zoals hierboven gemeld een verademing. Werkelijk overal waar ik kom tot nu toe 4G gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Hmmmm, dan zal ik er toch nog eens goed over nadenken, ik vind dekking uiteindelijk toch wel erg belangrijk. Zonder werkend netwerk kan je niets met je abonnement ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Koldur op 23-06-2014 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-10 13:43
Vodafone is een ramp op veel plekken en erger dan t-mobile.Met kpn netwerk zit je wel goed maar daar betaal je ook iets meer voor.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:21
Amaze86 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 21:19:
Vodafone is een ramp op veel plekken en erger dan t-mobile.Met kpn netwerk zit je wel goed maar daar betaal je ook iets meer voor.
Hier ben ik het niet mee eens, ik heb zowel in grote steden als op platteland beter bereik met Vodafone dan T-Mobile. Waar ik met T-Mobile niet eens gsm-signaal heb, heb ik met Vodafone nog Umts.

Wat betreft snelheid hebben ze wel eens issues, maar dat heeft iedere provider wel eens.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haaibaa2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:13
Hi lijkt duurder, maar ik heb Vodafone (prive) en KPN (werk) en kan je vertellen dat het netwerk van KPN echt veel beter is dan dat van Vodafone. Er is geen vergelijk.

Bovendien kijk je nu naar een mooi abonnement van Vodafone met een goede aanbieding, maar als Vodafone je zat is, zetten ze het abonnement volgend jaar gewoon om naar een abonement wat hun beter uitkomt. Dan had je liever bij Hi gezeten, geloof me, want bij Vodafone is het echt een zooitje, daar heb ik inmiddels helaas persoonlijke ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-09 22:59
Hier ook een erg tevreden Hi 4G gebruiker. 3G was hier nooit zo best, maar heb nu prima 4G bereik en ben erg tevreden met de snelheid.

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-10 15:07

Comgenie

Soms heb je dat

Hier dezelfde keuze gemaakt een maand terug en gekozen voor Hi. Zeer tevreden, Goed 4G bereik ook nog eens voor een goede prijs. Ik haal 25/10 Mbit vrijwel overal waar ik ben (mijn huidige abbo limieten, alhoewel ze die binnenkort ook gratis omhoog gooien).

Voor mijn keus had ik overigs gekeken op de Google Maps 4g-masten kaart (Ben link even kwijt), daar zag ik dat KPN duidelijk veel meer masten 4G in mijn omgeving had geplaatst dan vodafone (Zeker 3x zoveel).

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Dan is het toch duidelijk, Hi wordt het dan toch, deze reacties vind ik aardig duidelijk en voor zich spreken. Bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-10 15:07

Comgenie

Soms heb je dat

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Hartstikke bedankt! Duidelijk, is natuurlijk de huidige dekking, maar zelfs dan nog heb ik toch meer vertrouwen in Hi qua bereik en 100 minuten/750MB en onbeperkt SMS heb ik gewoon genoeg aan, dus ga lekker voor Hi voor €15,- per maand. Ik verwacht niet dat wanneer Vodafone klaar is met de landelijke dekking als net zo goed als bij Hi zal gaan werken.
Ik ben erg blij met de reacties op mijn vraag! Snelheid vind ik niet belangrijk, tot op zekere hoogte, maar dat zit wel goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Koldur op 24-06-2014 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit bij zowel KPN (privé) als Vodafone (zakelijk), en moet zeggen dat het netwerk van KPN vooral in de grote steden een stuk stabieler is.

Het bereik van KPN wat betreft 3G en 4G is ook een stuk beter in met name Zeeland, waar ik met Vodafone op heel veel plekken terugval op 2G.

In de trein is Vodafone eigenlijk zo goed als waardeloos als je het mij vraagt, als je 3G of 4G hebt, dan is het meestal traag of helemaal niet werkbaar. KPN heeft tot op de dag van vandaag nog geen problemen opgeleverd, en ik heb zo goed als overal 4G bereik, met altijd een minimale snelheid van 15 Mbit.

Nu is het wel zo dat het Vodafone 4G netwerk nog in aanbouw is, en dat het KPN 4G netwerk nog niet zo heel erg zwaar belast is, so time will tell :)
Pagina: 1