Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDisturbed
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 12:48
Ik twijfel tussen de normale Macbook Pro of de (nieuwe) Retina versie, want de 128GB versie lijkt me te klein en de 256 is buiten mijn budget.

Voor het verschil in prijs kan ik in het 2012 model zelf een SSD plaatsen (Ik wil de dvd-drive vervangen en de HDD laten zitten) en het geheugen opschroeven naar 8GB of misschien zelfs 16GB. Dan mis ik alleen het retinascherm en een procentje processorsnelheid (maar dus wel meer geheugen dus uiteindelijk juist sneller?)

Anders wordt het de 128GB voor het geld en moet ik met zo'n losse schijf hannessen... Lijkt me arelaxt, maar wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
100% voor de Retina, ik heb MBP regular met SSD en vriendin een rMBP met 128GB. Voordelen die ik zie:
- Scherm is echt heel erg veel beter, het scherm van de regular MBP is niet meer van deze tijd (al paar jaar niet meer) met 1280*800
- Batterijduur, ik haalde toen ik mijn MBP net had rond de 5,5 uur, rMBP haalt makkelijk 10 uur (bij office gebruik)
- Gewicht en handzaamheid is stukken mooier op de rMBP.

Dingen die ik er aan miste:
- netwerk poortje, hebben een gigabit thunderbolt kabel bijgekocht
- Uitbreidbaarheid, het is echt 1 x kopen en dan blijven gebruiken tenzij je meer serieus tweak werk wil gaan doen.

Persoonlijk zou ik overwegen toch even door te sparen voor 256GB, of 128GB om te beginnen en later uitbreiden met bijv een 64GB half SD kaartje (die steken niet uit) -> http://www.macrumors.com/2014/05/23/transcend-jetdrive-lite/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDisturbed
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 12:48
Dank je voor je reactie! Die uitbreidbaarheid is precies het probleem... Anders had ik direct de instapper gekocht en later eventueel wat geheugen en opslag er bij geprikt.

Batterijduur vind ik met 5.5 uur al flink (bij anderen schijnt het nog iets langer te zijn) en het scherm is inderdaad wel een stuk mooier. Maar of dat 200 euro voor mij waard is...? Qua snelheid zal de 2012 met meer geheugen en de ssd toch niet onderdoen.