Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Programma werkt niet helemaal onder Windows 8

Pagina: 1
Acties:

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:45
Hallo heren (en dames),

Ik had een poosje geleden een remote IT support tool geschreven voor bij ons op de firma. Deze werkt perfect onder Windows XP, Vista en 7 maar nu kwam ik vandaag tot de ontdekking dat het niet lekker werkt onder Windows 8.

Wanneer je de executable start op W8 dan wordt het programma netjes geopend maar kan vervolgens niet verbinden met de server. De netwerkfuncties krijgt hij vanuit een dll die bij de executable zit.

Geprobeerd:
- Firewall uitzetten op Windows 8 helpt niet. Programma krijgt geen verbinding met de server.

Wellicht:
- De dll met de netwerkfuncties is niet compatible met Windows 8 terwijl het op W7 nog goed ging. Kan dat?

Zijn er andere zaken in Windows 8 die wellicht netwerkfuncties of dll files kunnen blokkeren?

GTA VI - All aboard the hype train!!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

En nu moeten we raden wat je precies gebruikt? Kun je op zijn minst zeggen welke DLL je gebruikt en eventueel welke functionaliteit je daaruit nodig hebt? We hebben hier geen glazen bol. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Sir_Hendro
http dll 2:
http://www.maartenbaert.be/game-maker-dlls/http-dll-2/
Hiervan gebruik ik de TCP functies om sockets te maken en buffer te schrijven, lezen en versturen.

Nog even voor de duidelijkheid:
- Je start het programma.
- DLL files worden ingeladen.
- Doormiddel van netwerk DLL wordt er verbinding gemaakt met de server.
- De server geeft je een ID code terug die je kunt gebruiken om met andere te verbinden.

Wat er gebeurd onder Windows 8:
- Programma start normaal en er staat ''connecting to server...''.
- Na 10 seconden is de time out bereikt en komt de melding "service not available".

Echter onder Windows 7 of ouder start hij netjes en krijgt ook een ID terug van de server. Alles werkt zoals het hoort.

[ Voor 68% gewijzigd door Sir_Hendro op 23-06-2014 14:30 ]

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11 21:12
En wat zegt je debugger? Eerste wat in me opkomt:

C++:
1
hints.ai_family = AF_UNSPEC;

Aangezien je http dll AF_UNSPEC opgeeft in de hints voor getaddrinfo, zou het zomaar kunnen dat je windows 8 machine voorkeur geeft boven eventueel IPV6, als je AAAA records op je adres hebt zitten.

dan zouden de win8 machines dus IPV6 aan moeten hebben staan en de win7 en lager niet.

Overigens, de veranderingen in winsock over de jaren:

MSDN: What's New for Windows Sockets (Windows)

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Debugger stuk?

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11 21:12
En anders is er altijd nog zoiets als WireShark, Fiddler of good old telnet om te testen of je van die machines wel een verbinding kunt maken met je server.

• Sir_Hendro
Na een beetje puzzelen is in ieder geval duidelijk dat onder Windows 8:
- De software zelf gewoon werkt.
- De netwerk DLL in wordt geladen.
- Een socket netjes wordt gemaakt om de verbinding naar de server te maken.
- De status van de socket veranderd van 0 (offline) naar 1 (connecting) .

Maar daar houdt het tot nu toe op. Bij het bereiken van de timeout krijg ik status 5 (error occured).

Ik ben ondertussen aan het discussiëren met de maker van de DLL of er compatibiliteit problemen zijn met Windows 8. Dit loopt allemaal een beetje traag mede omdat hij natuurlijk belangrijkere zaken aan zijn hoofd heeft.

• Sir_Hendro
Oke ik ben een heel stuk verder gekomen :)

We maken hier gebruik van verschillende netwerken waar blijkt dat op het ene netwerk de port die gebruikt wordt is geblocked en daarom niet kan verbinden terwijl bij de andere de port open is en dus ook kan verbinden.

Pagina: 1