Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• html
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:29

html

</html>

Topicstarter
Beste Tweakers,

Is het mogelijk om via spraakbesturing muziek af te spelen wat op een nas staat? Ik heb een nas met veel muziek en zou dit graag met een oude telefoon of tablet met Android door middel van spraakbesturing af willen spelen.

Nu weet ik dat het mogelijk is om muziek af te spelen maar ik weet niet als dit ook aan een nas gekoppeld kan worden.

Het gaat om een Omninas KD20

Alvast bedankt!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat heb je zelf al opgezocht? Ik mis hier nogal wat eigen inzet van jouw kant.

• html

html

</html>

Topicstarter
Excuses, heb zelf gezocht op als ik de map van de muziekspeler van Android kan koppelen aan mijn nas. Echter lees ik op veel fora dat ik voor het gebruik van een nas andere apps moet downloaden die speciaal voor een nas zijn. Maar als ik deze apps download kan ik het niet via spraakherkenning afspelen en vroeg mij af als hier een oplossing voor is.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

imho is MPD DE tool voor streaming muziek, maar deze ondersteund geen spraakbesturing (ken er overigens geen een die dat doet0

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:31

Ypho

Allround Nerd

Ik mis ook even hoe je het wilt afspelen. Vanaf je NAS zelf over speakers, of vanaf je NAS streamen naar telefoon?

Wat draait er voor software op je NAS waar je muziek in staat?

Als ik even snel iets Google, kom ik Yatse tegen. Een appje voor Android die met voice commands XBMC aanstuurt. Geen idee of het werkt, of goed is, maar je kunt eens kijken: http://yatse.leetzone.org...widget/wiki/VoiceCommands

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

• html

html

</html>

Topicstarter
Bedankt voor de reacties! Ik zou graag via een tablet of telefoon muziek af willen spelen. Ik sluit het apparaat aan via een AUX poort op wat speakers etc.. Maakt mij verder niet uit via wat voor app het gaat maar het leek me wel handig als ik gewoon iets van "Ok Google, play Mumford and Sons" kan zeggen.

Op mijn NAS draait voor zo ver ik weet alleen een iTunes server en een Twonky (?) server.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:51
google now ondersteund volgens mij alleen het afspelen van play music, als je collectie niet > is dan 20.000 nummers zou je ook alles kunnen uploaden en play music gebruiken. volledige controle heb je overigens niet via voice/google now, bij een poging tot pauzeren etc kreeg ik laatst de melding dat media control niet ondersteund werd. (wellicht wel in de toekomst)

Strava

Pagina: 1