Nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

• Chasin
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:33
Ben van plan om begin juli een nieuw systeem te gaan kopen.

pricewatch: Intel Core i5-4690K Boxed
pricewatch: MSI Z97 GAMING 5
pricewatch: WD Black SATA 6 Gb/s WD2003FZEX, 2TB
pricewatch: Samsung SH-224DB Zwart
pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB
pricewatch: Corsair CX600M

pricewatch: MSI GeForce GTX 760 Gaming (al in bezit)
pricewatch: Corsair Carbide 500R Black (al in bezit)
pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO (al in bezit)
pricewatch: Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 (al in bezit)

De kast, videokaart, geheugen en cooler neem ik mee van mijn vorige systeem.
Twijfel nog hoeveel watt voeding ik wil gaan plaatsen.

[ Voor 35% gewijzigd door Chasin op 24-06-2014 19:25 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Mooi systeem man! Lijkt erg op de upgrade die ik ga doen.

Aan je processor en moederbord te zien ga je flink overclocken? Het MSI Gaming 5 bord kan namelijk flinke voltages aan met veel OC opties.

600 watt is meer dan voldoende voor 1 grafische kaart + een dikke overclock. Je moet jezelf afvragen wat je in de toekomst wilt: ga je SLI draaien of blij je bij 1 videokaart die je over (wellicht) een aantal jaar upgrade? Hierop kan je je voedingkeuze baseren!

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Chasin
Bedankt! Ben van plan om idd te gaan overclocken. Weet eigelijk niet of mijn huidige pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO daar goed genoeg voor is.
Ik blijf bij mijn huidige videokaart. Wellicht zal ik deze in de toekomst upgraden.

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-02 13:11
Neem allereerst even het DAA beleid door, hier staat een hoop informatie in om je topic duidelijk te maken: informatie die bijvoorbeeld nuttig zal zijn is wat je wilt gaan doen met het systeem, hoeveel het mag kosten, etc.

Daarnaast: vervang je SSD in elk geval even door Samsung 840 Evo of Crucial MX100, performance verschil zal je nauwelijks merken en het scheelt flink qua kosten.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Chasin schreef op maandag 23 juni 2014 @ 13:58:
Bedankt! Ben van plan om idd te gaan overclocken. Weet eigelijk niet of mijn huidige pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO daar goed genoeg voor is.
Ik blijf bij mijn huidige videokaart. Wellicht zal ik deze in de toekomst upgraden.
Ik gebruik momenteel een AMD Phenom II 840 black edition met de Scythe mugen 2 koeler. Deze CPU koeler bevalt me dusdanig goed dat ik naar het nieuwere broertje overstap: http://nl.hardware.info/p...ythe-mugen-4-pcgh-edition

De koeler is gigantische qua omvang, maar de koelprestaties zijn uitmuntend en de geluidsproductie is laag :) Hij is wel een stukje duurder, rond de 35 euro. Maar als je flink overclockt dan is dit een geweldige cpu fan

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Chasin
Bedankt voor je uitleg stin00.
Kan ik met mn huidige cooler ook overclocken? Of heb ik dan echt een andere nodig?
Wil in de toekomst wel gaan overclocken. Wil vandaag/morgen gaan bestellen.

[ Voor 25% gewijzigd door Chasin op 24-06-2014 19:22 ]

Pagina: 1