Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Spraak naar tekst software

Pagina: 1
Acties:

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:17

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Beste allemaal.

Mijn vrouw zit momenteel met enorme pijnen in haar lijf ziek thuis. Ze kan nauwelijks haar handen gebruiken om te typen. Toch is ze een creatieveling die regelmatig blogt over allerlei verschillende onderwerpen, maar gezien haar medische status is dit momenteel onmogelijk.

Nu ben ik op zoek naar software die Nederlandse spraak om kan zetten naar getypte tekst.
Ik kom wel wat nuttige apps tegen die op Android draaien zoals ListNote Stem Kladblok, Dragon Dictation, maar ook zou ik graag software hebben die bij voorkeur op Ubuntu kan draaien en anders gewoon op Windows 7.

Hebben jullie tips voor mij om het leven van mijn vrouw een beetje dragelijker te maken.

Alvast bedankt!

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:30
Dragon Naturally Speaking.
Je moet even kijken welke versie je nodig hebt aangezien er zijn die voorlezen en die doen wat jij wilt.

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27
Met Arunia, Dragon is met uitstek de beste software voor het omzetten van spraak naar tekst en het besturen van de pc met spraak

Verwijderd

Nuance Dragon schijnt een goede te zijn. Wij hebben hier een medewerker met zware RSI-achtige klachten en die gebruikt de software ook.

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:17

arie_papa

Running on Ubuntu

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de antwoorden. Sinds vandaag heeft ze ListNote Stem Kladblok op haar Android telefoon gezet en dat werkt wel aardig zegt ze. Als deze pijnklachten aanhouden dan zullen we zeker gaan kijken naar de Dragon software, waar ik van moet zeggen dat het redelijk betaalbare prijzen zijn (100 - 150 euro voor home software)

Dus bedankt voor de tips!

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel