Beste Tweakers,
ik zit momenteel met een probleem.
Normaal als wij een grote database installeren (zeg maar een DEMO database met heel wat data)
dan maken wij gebruik van het programma. SQL Data examiner. Voordeel hiervan is dat het zelf een script schrijft en op de juiste manier uitvoert.
Nu is het zo dat ik bij iemand alleen de scripts kan aanleveren en dus geen gebruik kan maken van deze tool.
Er zijn twee soorten scripts..
Eerste script is de Data opbouw (dus alle schema's, tabellen, Functions en triggers)
Deze werkt uitstekend.
De tweede SQL Script is een Data script en zorgt voor inhoud van de Database.
In totaal is dit bestand 2 GB en dus te groot om uit gevoerd te worden op de database.
met het programma 10Editor, kan ik de file benaderen en aanpassen (voor andere programma's is het te groot)
Via de Command prompt probeer ik de grote script uit te voeren.
Een voorbeeld hiervan is:
sqlcmd -S myServer\instanceName -i C:\myScript.sql
Na een tijdje krijg ik een error (de exacte melding heb ik niet meer)
Maar het heeft ermee te maken dat de server het niet aan kan of iets dergelijks.
op internet staat REBOOT the server etc. maar dat lijkt mij niet de juiste oplossing.
Zijn er tools om een grote t SQL script op te splitsen in meerdere bestanden ?
Alvast bedankt voor de hulp.
ik zit momenteel met een probleem.
Normaal als wij een grote database installeren (zeg maar een DEMO database met heel wat data)
dan maken wij gebruik van het programma. SQL Data examiner. Voordeel hiervan is dat het zelf een script schrijft en op de juiste manier uitvoert.
Nu is het zo dat ik bij iemand alleen de scripts kan aanleveren en dus geen gebruik kan maken van deze tool.
Er zijn twee soorten scripts..
Eerste script is de Data opbouw (dus alle schema's, tabellen, Functions en triggers)
Deze werkt uitstekend.
De tweede SQL Script is een Data script en zorgt voor inhoud van de Database.
In totaal is dit bestand 2 GB en dus te groot om uit gevoerd te worden op de database.
met het programma 10Editor, kan ik de file benaderen en aanpassen (voor andere programma's is het te groot)
Via de Command prompt probeer ik de grote script uit te voeren.
Een voorbeeld hiervan is:
sqlcmd -S myServer\instanceName -i C:\myScript.sql
Na een tijdje krijg ik een error (de exacte melding heb ik niet meer)
Maar het heeft ermee te maken dat de server het niet aan kan of iets dergelijks.
op internet staat REBOOT the server etc. maar dat lijkt mij niet de juiste oplossing.
Zijn er tools om een grote t SQL script op te splitsen in meerdere bestanden ?
Alvast bedankt voor de hulp.
Angelo NL / Global Cargo VTC