Ervaringen MEGA.co.nz als backup service

Pagina: 1
Acties:

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 23:44

Pathogen

Shoop Da Whoop

Topicstarter
MEGA heeft een controversiële naam dankzij Kim Dotcom, maar hebben Tweakers daadwerkelijk ervaring met de service die MEGA biedt?
Met een gratis account kun je blijkbaar 50GB aan storage krijgen. Daarmee lijkt het mij ideaal voor een online backup van mijn foto's en video's.

Overal waar ik online backup services gereviewed zie wordt met geen woord over MEGA gerept. Komt dit alleen door het imago?

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-11 10:53
Ben recent ook aan het kijken voor een soort online back-up/cloud service, en MEGA ziet er goed uit.
De encryptie is een indrukwekkende bonus, ik upload mijn bestanden ook in .7z formaat beveiligd met een stevig Keepass paswoord, dus als MEGA mijn bestanden bekijkt gaan ze serieus hun best mogen doen.

50GB gratis is heel sterk, er zijn er met meer maar daar waren andere features dan niet zoals gewenst.

Ik maak me geen illusies, MEGA kijkt net zoals de andere cloud services naar je bestanden, en warez sharen op deze manier blijft riskant en je zal tegen de lamp lopen. Maar als je het kleinschalig doet, onder vrienden, is het toch verdomd handig.

[ Voor 6% gewijzigd door Satangel op 22-09-2014 10:45 ]

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-12 20:47
MEGA is geen online back-up service.
Hij moet dus niet vergeleken worden met bijvoorbeeld BackBlaze, Mozy of Crashplan

Het is een online opslag service.
Vergelijkbaar met Dropbox, OneDrive of Google Drive.

while (! ( succeed = try ()));

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gezien de geschiedenis van Kim Dotcom's bedrijven zou ik niet op MEGA vertrouwen als legitieme backup dienst. Het risico dat deze dienst gesloten wordt door de autoriteiten lijkt me groter dan bij andere diensten. Bedenk je ook dat je niet zomaar 50GB gratis opslag krijgt, er moet iets tegenover staan en als dat geen geld is wat is het dan?

• Satangel
hans_lenze schreef op maandag 22 september 2014 @ 20:51:
MEGA is geen online back-up service.
Hij moet dus niet vergeleken worden met bijvoorbeeld BackBlaze, Mozy of Crashplan

Het is een online opslag service.
Vergelijkbaar met Dropbox, OneDrive of Google Drive.
Yup idd, is vreemd hoe groot het verschil is tussen een online backup-service en een Cloud service is qua gratis GB.
Cloud Service vind je makkelijk boven de 50GB, een online backup is het maximum 5 GB ofzo.... Jammer.
Bigs schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:00:
Gezien de geschiedenis van Kim Dotcom's bedrijven zou ik niet op MEGA vertrouwen als legitieme backup dienst. Het risico dat deze dienst gesloten wordt door de autoriteiten lijkt me groter dan bij andere diensten. Bedenk je ook dat je niet zomaar 50GB gratis opslag krijgt, er moet iets tegenover staan en als dat geen geld is wat is het dan?
Misschien wel meer kans, zeker waar.
& Ik snap ook niet wat ze met de data doen, wat ik er op zet kunnen ze niet bepaald reclame maken ofzo gericht op mij, maar kan me eigenlijk niet veel schelen als ze het gebruiken of niet.

[ Voor 38% gewijzigd door Satangel op 23-09-2014 00:59 ]

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik sla er al een tijdje naast ftp backup als 3e locatie mijn mailbackup up.
Deze zijn met een sterk wachtwoord versleuteld dus maak me wat dat betreft geen zorgen.

Tevens gebruik ik hun sync tool om offsite incremental backups voor mijn ouders te maken, werkt echt supersnel en is qua sync vergelijkbaar met dropbox

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Floris112
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:55
Ik gebruik Mega al sinds het online is. Ik gebruik het voornamelijk voor het online opslaan van bestanden die wat groter zijn en daardoor niet in Dropbox passen.

Ik zie het als een gewone concurrent van de diensten als Dropbox, Google Drive, OneDrive etc...

Het lijkt mij dat het risico het zelfde is. Toch denk ik dat bij Mega je gevoelige bestanden veiliger staan voor overheden. Daarnaast lijkt mij dat ze wel voorzichtig omgaan met je bestanden omdat hun reputatie op het spel staat. Wanneer ze dingen uithalen die niet door de bocht kunnen zal de reputatie aanzienlijk omlaag gaan.

"Vertrouwen komt te voet en gaat te paard". Dit geld voor alle internetbedrijven die privacygevoelige informatie opslaan.

Ioniq Electric 2020 (38kWh)

• Satangel
Stel, mijn HD crashed of ik geraak mijn MEGA folder kwijt door een format of zo. Staat alles dan nog online, aangezien hij alles constant synced?
Ik vind het zeer nutteloos/irritant dat wanneer ik dingen verwijder uit mijn MEGA folder, ze ook verwijderd worden op het internet. Zo werkt een back-up helemaal niet, en het is erg jammer dat ik hierdoor deze service eigenlijk niet echt kan gebruiken.
Ik wil er dingen op plaatsen die ik soms nodig heb, maar die veel ruimte innemen (en ik dus niet lokaal wil houden)

[ Voor 12% gewijzigd door Satangel op 24-09-2014 09:26 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-12 11:40
Satangel schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:26:
Zo werkt een back-up helemaal niet, en het is erg jammer dat ik hierdoor deze service eigenlijk niet echt kan gebruiken.
Het is dan ook geen backup-service maar een pure cloud-opslagdienst.

Nickname does not reflect reality

• Satangel
Brad Pitt schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:28:
[...]

Het is dan ook geen backup-service maar een pure cloud-opslagdienst.
*zucht* idd, alweer dus. Alle Cloud services bieden makkelijk 50 GB of meer aan, gratis.
Alle backup services blijven steken op 5-10 GB, meer heb ik nog niet gevonden.

Ideale zou zijn als ik een gratis Cloud service vond, bvb MEGA, waar je files/folders apart kan markeren als 'essentieel', dat ze altijd blijven staan online (tenzij ik het zelf verwijder ntrlk)
Beste van beide werelden

[ Voor 5% gewijzigd door Satangel op 24-09-2014 14:29 ]

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:58
Als DJ zijnde wil ik overal bij mijn muziek kunnen in geval van nood. Denk aan HD crashes, verloren of defecte USB sticks.

Voor mij is MEGA ideale backup en online storage server omdat:

1. het synct met mijn workstation en laptop, waar ik al mijn preparaties op doe, denk aan downloaden, sorteren, markeren, importeren in Traktor Pro Scratch.
2. Het fungeert als een backup service in geval van nood.
3. Mij boeit het geen ene reet wat Mr. Kim Dotcom met mijn muziekbestanden doet. Hell. hij had ze waarschijnlijk nog eerder dan ik :+ :+ :+ :+

[ Voor 4% gewijzigd door goodfella op 27-09-2014 10:16 ]

Pagina: 1