Weet Iemand Interne Harde Schijfen Aanraders HDD/SSD Voor PS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5StarGbVk
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-01-2022
Ik heb nu de standaard Interne Harde Schijf in me PS4 zitten,
Ik vroeg me af of er al mensen waren die een nieuwe HDD/SSD in de PS4 hebben zitten en hoe het tot nu toe bevalt?..

ik zit te twijfelen om 1 TB of 1.5 TB te gaan halen, hoger is sowieso beter maar weet wat je wel ervoor betaald!

weet iemand aanraders??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-10 21:33

Nemesizz

Untouchable

Ligt een beetje aan je budget denk ik.

Wat zo gezien heb qua tests ben je qua prijs/prestaties vaak het beste uit met een SSHD (een hybride SSD icm HDD). Een gewone SSD is prijs/prestaties niet geschikt, voor een beetje opslag betaal je voor de SSD meer dan voor de hele console (je moet toch wel 750GB of meer hebben, 100GB word gereserveerd door het OS, hou je bar weinig over voor game installs). Daarnaast is het snelheidsverschil tussen SSD en SSHD dermate klein dat het totaal niet loont om voor een SSD te gaan. SSD's zijn nuttiger in PC's dan in consoles.

Zelf heb ik er een 1TB HDD ingezet (7200RPM, 32MB cache) omdat ik niet wakker lig van een paar seconden extra laadtijd tov wat dat ding kost. Volgens tests zijn meeste 1TB schijven al sneller dan de standaard 500GB die in de PS4 zit.
Bij grotere schijven , zoals 2TB en dergelijke moet je oppassen wat de hoogte is. De PS4 slikt 9,5mm schijven (in de hoogte dus) en sommige grote schijven hebben 2 platters, en zijn qua formaat ietsje hoger (12mm geloof ik) en passen dan niet in het bracket. Afmetingen van schijven staan vaak wel ergens aangegeven bij de specificaties, gewoon zorgen dat H (height) niet hoger is dan 9,5mm.

Kortom:
SSD: afrader, te duur, te weinig capaciteit, amper voordeel tov SSHD
SSHD: aanrader als je snelheid én aardig wat opslag wilt (1TB modellen zijn redelijk betaalbaar)
HDD: als je veel opslag wilt voor relatief lage prijs en niet wakker ligt van een paar seconden langere laadtijden. Opletten met modellen van groter dan 1TB qua hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5StarGbVk
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-01-2022
klopt het dat de SSHD sneller warmer word tegenover een HDD?
ik zit nu enorm te twijfelen welke nou het beste voor me zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 16:26
Dat lijkt me vreemd beide hebben gewoon bewegende delen en genereren dus warmte, denk zelf dat de SSHD technisch gezien minder warm zou worden, aangezien vaak gebruikte data in het NAND geheugen(SSD deel) van drive wordt gezet.
Uiteindelijk zijn er dus minder fysieke bewegingen op het HDD deel nodig.

Meeste moderne HDD's hebben toch al gauw 64MB aan cache en ook dat scheelt al een hoop.
Destijds heb ik ook getwijfeld of ik nu een HDD of een SSD in mijn PS3 moest zetten.
Uiteindelijk ben ik toch voor een HDD gegaan aangezien een SSD niet genoeg snelheids winst opleverde en de prijs per GB veel hoger is.
Echter was dat voor de PS3 waarvan ik zo niet even uit m'n hoofd weet wat voor SATA bus daar in zit.
Maar ik verwacht eigenlijk wel dat er in nieuwe hardware als de PS4 toch wel op z'n minst een SATA-600 bus zit.

Misschien ook interessant om te lezen:
http://www.pcworld.com/ar...ch-is-right-for-you-.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_drive

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]