Door de fans het bos niet meer zien...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:39
Beste mensen,

de standaard outtake fan van mijn kast maakt redelijk wat geluid (begint nu pas op te vallen nu ik geen stock CPU cooler heb ;) ) en ik ben dus op zoek naar een nieuwe outtake fan (120mm). Tevens wil ik eventueel eenzelfde fan als intake fan aan de zijkant plaatsen ter hoogte van de videokaart en/of bovenop een outtake fan plaatsen. Vind het dan wel netjes om overal dezelfde te plaatsen (beiden ook 120mm).

Ik ben al een tijdje aan het snuffelen maar ik begin langzamerhand door de fans het bos niet meer te zien.

Mijn 'eisen':
relatief stil (max 35dB)
redelijk wat luchtverplaatsing (meer is beter lijkt mij? Zolang het geluid maar niet boven de 35dB uitkomt)
liefst zwart
De zij of top van moeten met een fan controller bediend kunnen worden (akasa all in one 2)

Nu heb ik natuurlijk in de pricewatch gekeken maar als ik daar naar geluidsdruk en luchtverplaatsing kijk zie ik hele andere fans er goed uitkomen dan dat uit verschillende tests naar voren komen.

Kunnen jullie mij van advies voorzien?
Noctua gaat hem voor mij niet worden (misschien mierenneukerig maar ik vind de kleur echt geen pan)

Fans waar ik naar gekeken heb:
Aerocool Shark
Scythe kaze maru 2/ Slip Stream (1200 en 1900 RPM)
Scythe Gentle Typhoon
Corsair SP120 (quiet en high performance)
Noiseblocker B12-2
Cooler master blade master
Alpen Fohn Wing boost

En wellicht vergeet ik er nog een paar...

Hoop dat jullie mij wat inzicht in de materie kunnen verschaffen.

[ Voor 3% gewijzigd door frankyboy707 op 23-06-2014 02:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shineless
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-12-2022
Het is al weer een tijdje geleden, maar wellicht dat deze review van twee jaar geleden je kan helpen.

Ik heb hem al een aantal keer geraadpleegd, en bleek erg nuttig te zijn.

During the day I'm tired, because I'm a super hero at night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:39
Deze had ik inderdaad al bekeken (De NL variant dan) en daar lijkt de Alpen Fohn dan een beetje het best passend. Maar die kom ik in andere reviews dan weer helemaal niet tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:49

Fordox

00101010

Ik denk dat je het beste kan gaan voor Noiseblocker fans (ze hebben meerdere modellen en zijn goed verkrijgbaar in nederland) of voor be quiet fans.

Eigenlijk zal ik je het liefst Noctua's aan raden maar die zijn verreweg van mooi zwart.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shineless
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-12-2022
Zelf denk ik dat wanneer je een passende (120mm in dit geval) fan koopt die volgens zo'n soort review als waar ik eerder naar had gelinkt een goede geluidsniveau:luchtverplaatsing ration heeft, je al een heel eind op weg bent. Persoonlijk veel ervaring met Coolink, die altijd goede en stille fans leveren.

Ik kan me voorstellen dat je door de bomen (fans) het bos niet meer ziet omdat er zo veel aanwezig is, maar ik ben bang dat je het nu een beetje overdenkt (no offence).
Het kan al snel een heel stuk stiller dan de stock-fans die normaal bij een case worden meegeleverd!

During the day I'm tired, because I'm a super hero at night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-09 00:11

oscarw

Better be a geek than an idiot

Corsair SP fans moet je sowieso niet hebben. Deze zijn bedoeld voor gebruik op radiators, niet voor plaatsing als in/outtake fan. De AF fans zijn wel weer prima als in/outtake.
Verder maakt het niet bijzonder veel uit welke fan je neemt, zolang je maar een goed merk neemt zoals Scythe, Noiseblocker, Noctua, Nexus, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-09 22:57

bbblije

Riiiiight

SP fans van Corsair doen het prima als airflow fans. Zeker als je de fans voor bv je HDD cage plaatst, of achter een stof filter, dan komen dezen fans prima tot hun recht.

http://youtu.be/9uUXt7mE6Qg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 23:11
Hier heb je ook een redelijk overzicht van cfm vs db's : http://www.quietpc.com/120mmfans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Voor aankoopadvies m.b.t. losse componenten kun je logischerwijs terecht in Componenten Aankoopadvies. Daar verplaats ik dit topic dus even naartoe.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08 21:00
Noiseblockers zijn erg goed idd, ik heb ze eerder gebruikt voor mn waterkoeling rig. Waar je ook naar kan kijken zijn de Bitfenix Spectre fans, die doen het ook erg goed voor een zacht prijsje en zien er bovendien mooi uit. De gewone Spectres zijn lekker stil terwijl de Spectre Pro's wat meer luchtverplaatsen en iets meer geluid maken op volle belasting.Bitfenix Spectre Pro review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 21:15
Wat voor case heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-09 12:09

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

bbblije schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:51:
SP fans van Corsair doen het prima als airflow fans. Zeker als je de fans voor bv je HDD cage plaatst, of achter een stof filter, dan komen dezen fans prima tot hun recht.

http://youtu.be/9uUXt7mE6Qg
SP fans van Corsair doen 't prima als Statische druk fans, dat heb je bijvoorbeeld ook nodig voor je HDD-kooi; of je radiator. voor de outtake heb je de AF-serie nodig;
zelf heb ik een Noiseblocker te koop staan (140mm), deze verplaatst niet heel veel lucht, maar is gewoon onhoorbaar, voor een stille fan echt ideaal

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-09 22:57

bbblije

Riiiiight

NLBUURMAN schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 17:51:
[...]

SP fans van Corsair doen 't prima als Statische druk fans, dat heb je bijvoorbeeld ook nodig voor je HDD-kooi; of je radiator. voor de outtake heb je de AF-serie nodig;
zelf heb ik een Noiseblocker te koop staan (140mm), deze verplaatst niet heel veel lucht, maar is gewoon onhoorbaar, voor een stille fan echt ideaal
Zonder AF ga je het inderdaad niet overleven.
Pagina: 1