Beste mensen,
de standaard outtake fan van mijn kast maakt redelijk wat geluid (begint nu pas op te vallen nu ik geen stock CPU cooler heb
) en ik ben dus op zoek naar een nieuwe outtake fan (120mm). Tevens wil ik eventueel eenzelfde fan als intake fan aan de zijkant plaatsen ter hoogte van de videokaart en/of bovenop een outtake fan plaatsen. Vind het dan wel netjes om overal dezelfde te plaatsen (beiden ook 120mm).
Ik ben al een tijdje aan het snuffelen maar ik begin langzamerhand door de fans het bos niet meer te zien.
Mijn 'eisen':
relatief stil (max 35dB)
redelijk wat luchtverplaatsing (meer is beter lijkt mij? Zolang het geluid maar niet boven de 35dB uitkomt)
liefst zwart
De zij of top van moeten met een fan controller bediend kunnen worden (akasa all in one 2)
Nu heb ik natuurlijk in de pricewatch gekeken maar als ik daar naar geluidsdruk en luchtverplaatsing kijk zie ik hele andere fans er goed uitkomen dan dat uit verschillende tests naar voren komen.
Kunnen jullie mij van advies voorzien?
Noctua gaat hem voor mij niet worden (misschien mierenneukerig maar ik vind de kleur echt geen pan)
Fans waar ik naar gekeken heb:
Aerocool Shark
Scythe kaze maru 2/ Slip Stream (1200 en 1900 RPM)
Scythe Gentle Typhoon
Corsair SP120 (quiet en high performance)
Noiseblocker B12-2
Cooler master blade master
Alpen Fohn Wing boost
En wellicht vergeet ik er nog een paar...
Hoop dat jullie mij wat inzicht in de materie kunnen verschaffen.
de standaard outtake fan van mijn kast maakt redelijk wat geluid (begint nu pas op te vallen nu ik geen stock CPU cooler heb
Ik ben al een tijdje aan het snuffelen maar ik begin langzamerhand door de fans het bos niet meer te zien.
Mijn 'eisen':
relatief stil (max 35dB)
redelijk wat luchtverplaatsing (meer is beter lijkt mij? Zolang het geluid maar niet boven de 35dB uitkomt)
liefst zwart
De zij of top van moeten met een fan controller bediend kunnen worden (akasa all in one 2)
Nu heb ik natuurlijk in de pricewatch gekeken maar als ik daar naar geluidsdruk en luchtverplaatsing kijk zie ik hele andere fans er goed uitkomen dan dat uit verschillende tests naar voren komen.
Kunnen jullie mij van advies voorzien?
Noctua gaat hem voor mij niet worden (misschien mierenneukerig maar ik vind de kleur echt geen pan)
Fans waar ik naar gekeken heb:
Aerocool Shark
Scythe kaze maru 2/ Slip Stream (1200 en 1900 RPM)
Scythe Gentle Typhoon
Corsair SP120 (quiet en high performance)
Noiseblocker B12-2
Cooler master blade master
Alpen Fohn Wing boost
En wellicht vergeet ik er nog een paar...
Hoop dat jullie mij wat inzicht in de materie kunnen verschaffen.
[ Voor 3% gewijzigd door frankyboy707 op 23-06-2014 02:58 ]